Gjest gjest1 Skrevet 19. september 2005 #381 Skrevet 19. september 2005 (endret) Apropos persondebatt. Sixx mener Bønna ødela politikkforumet, men det var Frysepulver som fikk Mysan til å forsvinne derfra... ← Neida, Fighter - Frysepulver fikk meg ikke til å forsvinne derfra, men jeg hadde en lang diskusjon med henne tidligere som gikk på hvorfor jeg synes liberalisme er egoistenes politikk. redigert. Liv - mod Endret 19. september 2005 av liv
Gjest gjest1 Skrevet 19. september 2005 #382 Skrevet 19. september 2005 Nå sier riktig nok Sixx at det var jeg som startet en persondebatt, men som vi alle kan se var det vitterlig hun som startet en debatt om undertegnede, og som hun naturlig nok endte opp med å bli en del av. ← Hun nevnte ingen nanv Bønna, det var du som stod fram og sa at det var deg hun snakket om
Gjest gjest1 Skrevet 19. september 2005 #383 Skrevet 19. september 2005 Det er jo egentlig bare å bli selvstendig næringsdrivende og ikke melde seg inn i folketrygden, så vil man jo få et bilde av hvordan situasjonen vil bli med liberalistisk styre når det gjelder helse i hvert fall. Og så må man sørge for å ha skikkelig forsikring i tilfelle langt sykefravær. De er ikke så rimelige de forsikringene... Jeg har en venninne som er selvstendig og som ikke har råd til sånn forsikring, så når hun blir syk så har hun ikke råd til ikke å gå på jobb..og hun har ganske skranglete helse, så det skjer jo noen gnger i året da
Gjest gjest1 Skrevet 19. september 2005 #384 Skrevet 19. september 2005 Det som undrer meg meget er at folk som faktisk ikke ville fått det bra med et sånt styre, kan sitte og mene at det ville vært sååå mye bedre. Er man født med ræva full av penger, eller har et skolehode så man kan få en utdannelse som gir veldig bra med penger, så.... da kan jeg nesten forstå det. men se på USA da, som er lettest å sammenligne seg med. Man kan godt være høyt oppe der og tjene penger og klare seg fint, men dersom man av en eller annen grunn blir helt arbeidsufør, f.eks. etter sykdom eller ulykke, så ligger man ganske dårlig an... Jeg husker også innlegg tidligere fra en av brukerne her inne som bor i California, og hun hadde et vennepar der hvor han hadde forsikringer gjennom jobben. Men så ble han arbeidsledig... og stod der uten inntekt, uten forsikringer... tror ikke han ble syk, så det var ikke det som var poenget, men de mistet visst huset...Ingen inntekt, ingen mortgage...
Gjest Bellatrix Skrevet 19. september 2005 #385 Skrevet 19. september 2005 Det er helt absurd at folk vil ha det sånn.
Gjest gjest1 Skrevet 19. september 2005 #386 Skrevet 19. september 2005 De kan jo umulig ha tenkt seg muligheten for at ting kan skje, eller at den "forsikringen" vi i dag betaler via skatten er meget meget rimelig i forhold til hva vi får igjen i form av veier, skoler, helsevesen, trygdesystem osv... Personlig er jeg veldig fornøyd med at det finnes et system som fanger meg opp dersom jeg skulle tryne noe innmari, selv om jeg har ikke har god økonomi.
Gjest Bellatrix Skrevet 19. september 2005 #387 Skrevet 19. september 2005 Ja, jeg tror ikke alle ville hatt råd til alle forsikringene. Og folk ville ikke hatt flere titalls tusen på innelomma om noe skulle skje heller.
Bønna Skrevet 19. september 2005 #388 Skrevet 19. september 2005 Hun nevnte ingen nanv Bønna, det var du som stod fram og sa at det var deg hun snakket om ← Det er ikke så stort miljø her på KG at det kan kalles for en anonym henvisning. Er du kverrulant, eller?
liv Skrevet 19. september 2005 #389 Skrevet 19. september 2005 (endret) Tråden er redigert pga persondebatt. liv - mod Endret 19. september 2005 av liv
Gjest Milah Skrevet 19. september 2005 #390 Skrevet 19. september 2005 HVA??? Har det vært en persondebatt her?? Faen, jeg går glipp av alt...
Gjest gjest1 Skrevet 21. september 2005 #391 Skrevet 21. september 2005 Det har vært litt snakk om et par personers meninger i andre tråder, men ikke mer enn det de selv har fortalt i nettopp de andre trådene vi har hentet meningene deres fra... Kan ikke huske at vi har snakket stygt om noen, bare himlet litt med øynene over deres politiske ståsted, og fleipet litt om det også.
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2005 #392 Skrevet 6. oktober 2005 Ja, jeg tror ikke alle ville hatt råd til alle forsikringene. Og folk ville ikke hatt flere titalls tusen på innelomma om noe skulle skje heller. ← Nei, hvis man slapp å betale skatt og likevel blåste bort alle pengene sine før man fikk sukk for seg så synes jeg faktisk ikke man fortjener hjelp heller jeg da. For da har man jo vitterlig ødelagt den muligheten.
Gjest Skauta Skrevet 7. oktober 2005 #393 Skrevet 7. oktober 2005 God morgen damer. Jeg er like nonchalant i dag som jeg var i går Hva om dere kvinner med futt i heller bryr dere om viktige ting, som meg og kanskje jeg får ekstra god kontakt med en av dere og vi to kan kanskje senere (....)
Superlammet Skrevet 7. oktober 2005 #394 Skrevet 7. oktober 2005 Er det her man kan bryte alle forumregler uten å få deng for det?
Gjest Bellatrix Skrevet 7. oktober 2005 #395 Skrevet 7. oktober 2005 Er det her man kan bryte alle forumregler uten å få deng for det? ← Du kan jo prøve.
Gjest gjest1 Skrevet 7. oktober 2005 #396 Skrevet 7. oktober 2005 Er det her man kan bryte alle forumregler uten å få deng for det? ← Nei, du får deng. De modererer like ivrig her, med mindre du slenger med leppa med glimt i øyet, da unslipper du
Gjest gjest1 Skrevet 7. oktober 2005 #397 Skrevet 7. oktober 2005 Nei, hvis man slapp å betale skatt og likevel blåste bort alle pengene sine før man fikk sukk for seg så synes jeg faktisk ikke man fortjener hjelp heller jeg da. For da har man jo vitterlig ødelagt den muligheten. ← Frysepulver. Jeg betaler ca sju tusen i skatt per måned. Om dette hadde gått til en eller annen forsikring istedet, tror du virkelig det ville dekket en så omfattende forsikring at jeg ville være berget dersom jeg ble varig ufør? Eller hva om jeg ble arbeidsledig, hva da med forsikringen? Hva om ett av barna ble utsatt for en ulykke som gjorde ham eller henne 100 % ufør og jeg måtte ha døgnkontinuerlig pleie til ham/henne, eller slutte jobben selv for å ta med av ungen? Ville en såvidt liten forsikringssum dekke en forsikring som ville reddet oss resten av livet tror du? Isåfall, hvorfor er det såpass mange i f.eks. USA som har sånne systemer til en viss grad som går helt og fullstendig dukken dersom noe sånt skjer? De kan kanskje klare å finansiere en dyr operasjon og en viss periode arbeidsuførhet etterpå, men brått tar det slutt... Jeg ser på skatten jeg betaler som en forsikringspremie jeg, og den forsikringen dekker de utgiftene jeg får til sykelønn, arbeidsledighet, sykehusopphold osv... Den har betalt skole for ungene mine, den sørger for at jeg kan ta buss til byen og at jeg kan kjøre bilen min hvor jeg vil i landet uten at jeg må gjennom tusen bommer i hytt og pine...
Elanor Skrevet 7. oktober 2005 #398 Skrevet 7. oktober 2005 Nei, du får deng. De modererer like ivrig her, med mindre du slenger med leppa med glimt i øyet, da unslipper du ← Hva? Den kvelden jeg brukte på å bidra i denne tråden, var absolutt alt dritten jeg slengte rundt meg alvorlig ment!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå