Gå til innhold

Var jeg eller kunden frekk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er noe som skjedde for kanskje et år siden, og så har det dukket opp i tankene mine i ettertid.

På dette tidspunktet var kjøpesentre stengt ned pga. korona. Jeg jobber i en damebutikk på et lite senter. Vi fikk lov til å ha åpent siden senteret var så lite at det på en måte ikke ble regnet som et senter (ble jeg fortalt), pluss at alle butikker var av typen dyrebutikk, post, apotek etc., bortsett fra min. Det er bare en personaldo her, men vi lånte ut nøkkelen til kunder hvis de spurte. Dette får vi i midlertidlig ikke lov til under pandemien, da doen bare blir vasket en gang om morgenen, og det som sagt er mange ansatte på den ene doen.

Det kom inn en eldre dame med to barnebarn, de går rundt og handler i butikken i rundt en halvtime før damen spør om nøkkelen siden det ene barnebarnet må på do. Jeg sier at vi ikke kan låne ut pga. korona, og beklager veldig. Hun blir irritert med en gang og skyver barnet foran seg (usikker på alder, men snakker og går haha) mens hun spør om jeg vil at hun skal tisse på seg. Jeg svarer at jeg selvfølgelig ikke vil det, men at jeg må følge reglene. De er veldig strenge på det, særlig med tanke på at vi ikke er en "nødvendig" butikk, men at vi fortsatt får ha det åpent. Hun blir veldig irritert, jeg bare beklager. Hun sier da at hun ikke skal handle her mer og jeg svarer ikke på dette. Hun går videre til postkontoret og spør der, men får nei. Hun diskuterer ikke med dem. Kan for så vidt nevne at jeg en en jente i tyveårene som kanskje ser litt yngre ut enn jeg er, mens de på postkontoret er gutter i 20/30 årsalderen.

Hun går ned på matbutikken og får låne do der, og dette kommer hun opp igjen for å fortelle meg. Jeg sier at det var bra, også begynner hun å klage igjen og sier at "hvis det hadde vært meg hadde jeg driti i det (altså reglene) og heller tenkt litt sjæl). Hun går ikke inn til posten for å klage der, selv om hun fikk nei der og.

Jeg har en tendens til å overtenke ting og hver gang denne hendelsen dukker opp blir jeg så usikker og får en sånn tung følelse inne i meg, akkurat som jeg har gjort noe galt. Så lurer vel egentlig på om jeg gjorde noe galt? Sliter også med sosial angst, så det er vel også en av grunnene til at jeg er så usikker... Ble også så irritert når hun sa det med å tenke sjæl, det er ikke hun som ev. får problemer på jobben eller at butikken stenger ned (antar at et av vilkårene for  at vi fikk ha åpent var at vi ikke delte ut donøkkelen til kunder). Det er også veldig mange som spør etter nøkkel, og føler ikke jeg kan driver å gi noen lov mens andre ikke får lov. Er også mange som sier de må veldig på do etc. 

Anonymkode: 3ddf6...f46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, du gjorde ingenting galt. Du fulgte reglene.

Damen var derimot frekk og storforlangende.  

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du overtenker. Du gjorde ikke noe galt men dersom du skal bruke like mye tid på dette lille her i fremtiden? Skulle ønske at du var litt mer herdet? Muligens vi nå begynner å se resultatene av foreldre som overbeskytter barna 🤷‍♀️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på et hotell og det er veldig mange som kommer innom og forlanger å få låne doen, eller bare går inn for å låne den uten å spørre. Nå under pandemien med langt mindre kunder enn vanlig kan ikke folk bare gå forbi resepsjonen uten å bli lagt merke til så det er flere som nå sier "skal bare låne doen jeg" ikke "Kan jeg få låne doen?" Det gleder meg når jeg kan si "Beklager vi låner ikke ut doen nå under pandemien". Folk er så frekke når de bare går inn og tar seg til rette. Har tidligere aldri vært streng på det så fremt folk spør pent før pandemien, men de fleste bare går inn og forventer det og snakker om dårlig kundeservice om de ikke får det. Skal det være dårlig kundeservice må de først være kunder. Det er kjøpesenter og flere andre åpne plasser rett i nærheten av oss, så det er ikke slik at det ikke er "offentlig" toalett tilgjengelig. 

Uansett ts, du gjorde det rette og hun var teit. 

Anonymkode: 7b3ca...b67

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg jobber på et hotell og det er veldig mange som kommer innom og forlanger å få låne doen, eller bare går inn for å låne den uten å spørre. Nå under pandemien med langt mindre kunder enn vanlig kan ikke folk bare gå forbi resepsjonen uten å bli lagt merke til så det er flere som nå sier "skal bare låne doen jeg" ikke "Kan jeg få låne doen?" Det gleder meg når jeg kan si "Beklager vi låner ikke ut doen nå under pandemien". Folk er så frekke når de bare går inn og tar seg til rette. Har tidligere aldri vært streng på det så fremt folk spør pent før pandemien, men de fleste bare går inn og forventer det og snakker om dårlig kundeservice om de ikke får det. Skal det være dårlig kundeservice må de først være kunder. Det er kjøpesenter og flere andre åpne plasser rett i nærheten av oss, så det er ikke slik at det ikke er "offentlig" toalett tilgjengelig. 

Uansett ts, du gjorde det rette og hun var teit. 

Anonymkode: 7b3ca...b67

Norge er et merkelig land. Man kan ikke gå på toalett hvor som helst men man får bot om man velger å tisse i det fri.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vinterdekor skrev (6 minutter siden):

Norge er et merkelig land. Man kan ikke gå på toalett hvor som helst men man får bot om man velger å tisse i det fri.

Tja, om folk ikke tisser ut over gulvene, hiver papir overalt, skrubber ned doen etter dårlig mage og i tillegg var høflig når noen er greie med dem så kanskje private bedrifter var mer villig til å hjelpe noen i nød? Faktumet er at selv de mest stivpyntede fine fruer gjør slikt når de ikke må vaske selv, og vi er ikke akkurat gira på bedritent ekstraarbeid. 

Anonymkode: 7b3ca...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjorde helt rett, var profesjonell og gjorde det du er betalt for å gjøre.

Matbutikken skulle vel egentlig ikke lånt ut toalettet sånn når det er nedstengt.

Kunden som var både urimelig og frekk.

Anonymkode: e864d...0a1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville så mye heller lånt doen ut til noen enn at det skulle gått gale, men det er tydeligvis bare meg. Er så mange som sliter med diverse på dette området og vi må desverre alle som en gå på do i ny og ne. Dette er et behov jeg forstår og aldri hadde vært vanskelig på, regler eller ei.

Hadde heller gått inn og tørket over diverse flater grunnet korona etterpå.

Men ikke vits i å klandre seg selv i ettertid, bare tatt det til etterretning til neste gang 😊

Anonymkode: 3f0ab...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tja, om folk ikke tisser ut over gulvene, hiver papir overalt, skrubber ned doen etter dårlig mage og i tillegg var høflig når noen er greie med dem så kanskje private bedrifter var mer villig til å hjelpe noen i nød? Faktumet er at selv de mest stivpyntede fine fruer gjør slikt når de ikke må vaske selv, og vi er ikke akkurat gira på bedritent ekstraarbeid. 

Anonymkode: 7b3ca...b67

Man skal ikke måtte lete etter et toalett og i Norge har man ikke overflod av toalett. Jeg var nylig på reise og når det går 3 timer mellom hvert hotell hvor man ikke er gjest. Hva gjør man? Jo, man pisser i det frie, men det er vel ikke lov i Norge?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ville så mye heller lånt doen ut til noen enn at det skulle gått gale, men det er tydeligvis bare meg. Er så mange som sliter med diverse på dette området og vi må desverre alle som en gå på do i ny og ne. Dette er et behov jeg forstår og aldri hadde vært vanskelig på, regler eller ei.

Hadde heller gått inn og tørket over diverse flater grunnet korona etterpå.

Men ikke vits i å klandre seg selv i ettertid, bare tatt det til etterretning til neste gang 😊

Anonymkode: 3f0ab...4aa

Så uenig.

Alle sentre har kundetoalett, som også er åpent under korona. Dama kun gått der med barnebarnet, frem for på død og liv låne et personaltoalett midt i pandemien.

Ja, folk må på do, men man må også respektere at andre gjør jobben sin. Og ikke utsetter egen jobb, fordi noen bare må mase eller være vanskelige.

Anonymkode: e864d...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så uenig.

Alle sentre har kundetoalett, som også er åpent under korona. Dama kun gått der med barnebarnet, frem for på død og liv låne et personaltoalett midt i pandemien.

Ja, folk må på do, men man må også respektere at andre gjør jobben sin. Og ikke utsetter egen jobb, fordi noen bare må mase eller være vanskelige.

Anonymkode: e864d...0a1

Greia her var vel at det IKKE var noe kundetoalett.

Anonymkode: 0007e...309

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dårlig gjort av deg for regler er til for å brytes når man møter noen i nød- koronahysteriet har vist seg å være nettopp hysteri! 99.86% overlevelsesrate- samme som mild influensasesong. Regjering tvinger befolkning å bruke munnbind, utøve lock down og i dette tilfelle nekte folk å gå på do- hva fa.. feiler det folk som synes et slikt overtramp er greit!?! Følg saueflokken du i frykt for å tenke selv og skille deg ut- men vit at sjelen din blir aldri hel av å sette konformitet over medmenneskelighet. Ingen innlagte nesten og ingen syke- frykthysteti uten sidestykke. Konformistene her i kommentarfeltet burde skamme seg! Ingen av dem tenker selv og er opptatte av å være lydige- en dag er det dere som tigger om nåde og medlidenhet bare for å bli møtt med «regler er regler»..!

Anonymkode: 4db9c...231

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vinterdekor skrev (1 time siden):

Ja, du overtenker. Du gjorde ikke noe galt men dersom du skal bruke like mye tid på dette lille her i fremtiden? Skulle ønske at du var litt mer herdet? Muligens vi nå begynner å se resultatene av foreldre som overbeskytter barna 🤷‍♀️

Herdet blir man ved erfaring, og dette her vil gå seg til. Det her er sånn det er å være ung og usikker. Det virker som om mange oldiser har glemt det. 

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Det var dårlig gjort av deg for regler er til for å brytes når man møter noen i nød- koronahysteriet har vist seg å være nettopp hysteri! 99.86% overlevelsesrate- samme som mild influensasesong. Regjering tvinger befolkning å bruke munnbind, utøve lock down og i dette tilfelle nekte folk å gå på do- hva fa.. feiler det folk som synes et slikt overtramp er greit!?! Følg saueflokken du i frykt for å tenke selv og skille deg ut- men vit at sjelen din blir aldri hel av å sette konformitet over medmenneskelighet. Ingen innlagte nesten og ingen syke- frykthysteti uten sidestykke. Konformistene her i kommentarfeltet burde skamme seg! Ingen av dem tenker selv og er opptatte av å være lydige- en dag er det dere som tigger om nåde og medlidenhet bare for å bli møtt med «regler er regler»..!

Anonymkode: 4db9c...231

Det er helt irrelevant. Det er reglementet til butikken, og da må TS som ansatt følge dette. Jeg kan tenke at det er mye unødvendige regler på min jobb, men jeg kan ikke kjøre solo og finne på mine egne regler. Da blir man sagt opp. 

Anonymkode: ef289...cd7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vinterdekor skrev (2 timer siden):

Norge er et merkelig land. Man kan ikke gå på toalett hvor som helst men man får bot om man velger å tisse i det fri.

Det er vel en sannhet med modifikasjoner. Ingen bryr seg om du tisser i skauen eller om man finner et bortgjemt sted og lar småbarn som akkurat har slutta med bleier tisse.

Anonymkode: e6336...ea9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun ikke hadde gått rundt i en unødvendig butikk med barn i en hel halvtime midt i en pandemi så hadde kanskje ikke barnet vært nødt på do i utgangspunktet. Kanskje var hun lenge i andre ynødvendige butikker med barna også før din. Bare litt mer disiplin fra folk og viruset kunne vært borte. Butikker bør ikke være "familieutflukter" nå. Folk som henne holder dette i gang. Så nei, du gjorde ikke noe galt annet enn å overtenke situasjonen i etterkant. Trolig har hun glemt det selv.

Anonymkode: a6cb6...8a5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det var dårlig gjort av deg for regler er til for å brytes når man møter noen i nød- koronahysteriet har vist seg å være nettopp hysteri! 99.86% overlevelsesrate- samme som mild influensasesong. Regjering tvinger befolkning å bruke munnbind, utøve lock down og i dette tilfelle nekte folk å gå på do- hva fa.. feiler det folk som synes et slikt overtramp er greit!?! Følg saueflokken du i frykt for å tenke selv og skille deg ut- men vit at sjelen din blir aldri hel av å sette konformitet over medmenneskelighet. Ingen innlagte nesten og ingen syke- frykthysteti uten sidestykke. Konformistene her i kommentarfeltet burde skamme seg! Ingen av dem tenker selv og er opptatte av å være lydige- en dag er det dere som tigger om nåde og medlidenhet bare for å bli møtt med «regler er regler»..!

Anonymkode: 4db9c...231

Peru, som har gitt mer f... enn de fleste land, har nå mistet snart 1% av folket. Og det er langt fra over ennå. Så tallet du oppga er på grunn av tiltakene (eller hysteriet som du kaller det). Vi valgte heldigvis å ikke gjøre som Peru, men kanskje du heller vil dit for å slippe hysteri?

Anonymkode: a6cb6...8a5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vinterdekor skrev (3 timer siden):

Ja, du overtenker. Du gjorde ikke noe galt men dersom du skal bruke like mye tid på dette lille her i fremtiden? Skulle ønske at du var litt mer herdet? Muligens vi nå begynner å se resultatene av foreldre som overbeskytter barna 🤷‍♀️

Babler om du ? Vis litt respekt. Simple Minds

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjorde ikke noe galt. Men det er å bruke skjønn da. Men la det gå. Du gjorde en tabbe. Eller ikke. Det er en veldig bagatell. Glem det 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjorde ikke noe galt.

I en normal situasjon (ingen korona) og en kunde har et lite barn som må på do, og man ikke har lov til å la dem bruke ansatt toalettet. I den situasjonen ville jeg brukt skjønn. En nødsituasjon, og at det var et lite barn det var snakke om. 

Men med korona, så ville du utsatt alle de ansatte for fare med å la dem bruke toalettet. Og ikke mist utsette kunden den andre veien.

Korona lager unntakstilstander. Der man såklart skal tenke selv, men da alltid med smittevern først. 

Anonymkode: 59e4f...6a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...