AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #21 Skrevet 22. juli 2021 Dette er ikke noe jeg finner på, det er bare å google litt så finner man mange artikler om at det ikke er bra å spise airfryer-mat ofte. https://www.healthline.com/nutrition/air-fryer#TOC_TITLE_HDR_7 men for all del, gjør som dere vil, det er ikke min kropp heldigvis. Anonymkode: 3e3dc...6c4
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #22 Skrevet 22. juli 2021 Skjønner ikke hvordan airfryer er annerledes enn varmluftsfunksjonen på en hvilken somhelst stekeovn? Anonymkode: dbf33...a4e 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #23 Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Dette er ikke noe jeg finner på, det er bare å google litt så finner man mange artikler om at det ikke er bra å spise airfryer-mat ofte. https://www.healthline.com/nutrition/air-fryer#TOC_TITLE_HDR_7 men for all del, gjør som dere vil, det er ikke min kropp heldigvis. Anonymkode: 3e3dc...6c4 Det er farlig å leve,ingen har overlevd hittil Anonymkode: c1dbf...ac7 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #24 Skrevet 24. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 22.7.2021 den 18.36): Dette er ikke noe jeg finner på, det er bare å google litt så finner man mange artikler om at det ikke er bra å spise airfryer-mat ofte. https://www.healthline.com/nutrition/air-fryer#TOC_TITLE_HDR_7 men for all del, gjør som dere vil, det er ikke min kropp heldigvis. Anonymkode: 3e3dc...6c4 Men gjelder ikke dette med kreftfare også steking og grilling i vanlig ovn? Jeg vet ihvertfall at man anbefaler å koke eller dampe mest Anonymkode: 52498...bf3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #25 Skrevet 24. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-7-22 den 11.06): Jeg syns ikke. Vi vurderte å kjøpe, men hva er resultatet? At vi spiser mer "fast food". Vi ønsker å spise sunnere, og da er det bare noe som gjør det lett å spise mer usunt. Så nei, ikke verd det, men det er oss. Hvis alternativet er at du faktisk bruker frityrkoker iblant (vi har en slik for de sjeldne gangene vi lager noe), så kan det være verd det. Mindre tid, mindre olje. Anonymkode: 4e53a...760 "fast food" i airfryer er ikke det samme som fast food på bensinstasjonene...... Det handler om usunt fett her.... Lager det samme som vi lager ellers; grønnsaker og kjøtt. Å steke det i air fryer gjør det til mer usunt fordi?? Å bruke mindre fett når man lager mat, er IKKE fast food. Usunn mat er like lett å lage i stekeovn, panne og air fryer; det kommer an på hva DU gjør selv Mange har en oppfatning av at air fryer er "fast food" og dermed usunt. Noen tror at å spise pizza ofte er usunt... (oppgitt), noen tror hamburger er usunt osv - fordi de har et bilde i hodet om at det er usunt, mens det handler om sammensetting av ingredienser. Kjøttkaker i brun saus og 2 grovbrødskiver med pålegg er ikke automatisk sunnere enn en hjemmelaget pizza Anonymkode: a3d4a...d3c 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #26 Skrevet 24. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): "fast food" i airfryer er ikke det samme som fast food på bensinstasjonene...... Det handler om usunt fett her.... Lager det samme som vi lager ellers; grønnsaker og kjøtt. Å steke det i air fryer gjør det til mer usunt fordi?? Å bruke mindre fett når man lager mat, er IKKE fast food. Usunn mat er like lett å lage i stekeovn, panne og air fryer; det kommer an på hva DU gjør selv Mange har en oppfatning av at air fryer er "fast food" og dermed usunt. Noen tror at å spise pizza ofte er usunt... (oppgitt), noen tror hamburger er usunt osv - fordi de har et bilde i hodet om at det er usunt, mens det handler om sammensetting av ingredienser. Kjøttkaker i brun saus og 2 grovbrødskiver med pålegg er ikke automatisk sunnere enn en hjemmelaget pizza Anonymkode: a3d4a...d3c Ja jeg ser at damene i en lavkarbogruppe bruker airfryer mye til rent kjøtt og grønnsaker. I mitt hode er ikke det usunt.😋 en airfryer er forsåvidt bestilt og ankommer på mandag. Gleder meg veldig til å prøve. Anonymkode: 52498...bf3 1
CrazyCatLady2500 Skrevet 24. juli 2021 #27 Skrevet 24. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 21.7.2021 den 21.03): Njaa. Når jeg bruker den funker det bra. Sliter litt med fries. Men velger ofte ovnen i stedenfor. Som dings er den super men dem må jo brukes. Veldig delt. Tror ikke jeg hadde kjøpt nå hvis jeg visste hvor lite jeg brukte den. Anonymkode: 4c2a0...8db Som om jeg skulle sagt det sjøl. Alt sammen.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #28 Skrevet 24. juli 2021 Lunabelle skrev (På 22.7.2021 den 11.16): Last ned appen NutriU fra Phillips og se på alle forslagene og oppskriftene som ligger der. Veldig mange bra, sunne og næringsrike oppskrifter til bruk sammen med Airfryer. Da er den lastet ned, takk for tips! Men jeg lurer som en annen her over, hva er forskjell på airfryer og varmluft? Anonymkode: 66d16...ee5
Lunabelle Skrevet 24. juli 2021 #29 Skrevet 24. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Da er den lastet ned, takk for tips! Men jeg lurer som en annen her over, hva er forskjell på airfryer og varmluft? Anonymkode: 66d16...ee5 Så vidt jeg har forstått, så er varmen litt mer sentrert og intens og sammen med vifta gjør det derfor at vi få den litt frityrstekte følelsen. Maten får en sprø overflate og kjøtt/kylling/fisk beholder samtidig saftigheten veldig bra. Den er veldig mye raskere å varme opp enn en vanlig stekeovn. Vi har den største til Phillips og den bruker ca 1,5 minutt til 180 gr. Og den er perfekt til f.eks halvstekte rundstykker mm. Vi fikk vår i gave og jeg hadde egentlig planer om å bytte den. Laget en tråd her inne og fikk mange supre tips. Og etter å ha gått og sett på esken i et par uker, så bestemte jeg meg for å prøve den og resultatet er at jeg ikke forstår hvordan jeg klarte meg uten 😅. Vi bruker vår hver dag, men sjelden til typisk fastfood. I dag har den blitt brukt til rundstykker til frokost, omelett til lunsj og gratinerte poteter til middag. Bruker vanlige ildfaste former oppi den. 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #30 Skrevet 25. juli 2021 Vi bruker vår ofte. I går brukte jeg den til pimientos de padrón (små stekte, spanske paprika) og til potetbåter. I dag brukte jeg den til å steke Schnitzel i. Til potetbåtene behøvde jeg bare en liten spray med olje (så lite at det ikke ga utslag på kjøkkenvekta mi). Er også godt med stekte kikerter til snacks, eller til ovnsbakt blomkål. Har også prøvd å bake rundstykker og muffins, men til det foretrekker jeg stekeovnen. Anonymkode: 1d72f...03c 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #31 Skrevet 2. august 2021 Har akkurat kjøpt meg en airfryer. Leste gjennom bruksanvisningen,og det advares støtt og stadig at den blir veldig varm. Som jo er en selvfølge. Men hvor varm? Kan den stå på kjøkkenbenken som er av tre,eller på keramikktoppen? Anonymkode: 0f330...69b
Gjest venom31 Skrevet 2. august 2021 #32 Skrevet 2. august 2021 Det er vel verdt det. Kjøpte det tidligere i sommer og synes det er enklere istedet for å bruke ovnen og så vaske de stoer platene etterpå. Airfryer er både laging av mat og vasking enklere. Tar litt tid å lære seg det, men det blir lettere etter hvert.
334 Skrevet 2. august 2021 #33 Skrevet 2. august 2021 Nei, du lager like god "fritert" mat i en vanlig moderne stekeovn. Den har alle de samme funksjonene, bare 10x mer plass. Disse plastikkhelvete airfryerne er bare tull, det er som en mindreverdig stekeovn. Eneste fordelen er at du kanskje sparer 5 minutter?
AprilLudgate Skrevet 2. august 2021 #34 Skrevet 2. august 2021 Realverdien skrev (På 22.7.2021 den 13.45): Lever bokstabelig talt på airfrier mat. Søtpoteter og aioli er en slager. bare å kjøpe. Du blir aldri å angre. Åssen synes du kyllingfilet/grønnsaker generelt blir i airfryer (om du har prøvd)?
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #35 Skrevet 2. august 2021 334 skrev (2 timer siden): Nei, du lager like god "fritert" mat i en vanlig moderne stekeovn. Den har alle de samme funksjonene, bare 10x mer plass. Disse plastikkhelvete airfryerne er bare tull, det er som en mindreverdig stekeovn. Eneste fordelen er at du kanskje sparer 5 minutter? Riktig, du får akkurat samme resulatet med en varmluftsovn. bare du kjøper en slags rist /grill etc som holder maten oppe så lufta kommer til over og under. Anonymkode: b9eff...cac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå