Gå til innhold

Smertestillende mot tannverk

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fått tannlegetime i morgen, men har så vondt. Ser det anbefales 1000 ,mg paracet og 400 mg ibux ved sterke smerter.

Jeg har ikke gjort det. I går tok jeg 400 mg ibux to ganger.

I dag 400 mg ibux tidlig morgen.

200 mg ibux og 500 meg paracet for et time siden.

Det hjelper ikke! Ser jeg har tatt for lave doser, men kan jeg ta førstnevnte blanding nå, eller blir det for mye totalt?

Hjelp meg!

Anonymkode: 01f54...5b9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spør på apoteket eller spør tannlegen. Vi har ikke lov til å gi medisinråd

Anonymkode: 2145e...03b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fått tannlegetime i morgen, men har så vondt. Ser det anbefales 1000 ,mg paracet og 400 mg ibux ved sterke smerter.

Jeg har ikke gjort det. I går tok jeg 400 mg ibux to ganger.

I dag 400 mg ibux tidlig morgen.

200 mg ibux og 500 meg paracet for et time siden.

Det hjelper ikke! Ser jeg har tatt for lave doser, men kan jeg ta førstnevnte blanding nå, eller blir det for mye totalt?

Hjelp meg!

Jeg måtte til slutt kjøpe meg voltarol for få smerten til å lindres når verken paracet eller ibux ville funke.

Anonymkode: 0b6ef...f4d

AnonymBruker
Skrevet

Smertene kommer ofte av at det er et trykk der det er en betennelse i forbindelse med tannverk. For meg har det da hjulpet mot smertene å bruke saltvanns-nesespray og få løst opp tettheter som jeg hadde i nese og bihuler.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke ta medisinråd herfra, men du kan google "maxdose døgn ibux" og samme for paracet, og så forholde deg til de greie kildene som kommer opp da. 

Anonymkode: e7715...95e

AnonymBruker
Skrevet

Ok takk alle sammen. Skjønner det er feil å spørre her. Bare litt desperat. Sjekker med apotek hvis åpnet el legevakt. Skal prøve saltvann. Takk

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok takk alle sammen. Skjønner det er feil å spørre her. Bare litt desperat. Sjekker med apotek hvis åpnet el legevakt. Skal prøve saltvann. Takk

Det finnes apotek som er åpen til langt på kveld. Søk på vaktapotek og ring og spør. God bedring ♥️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er du desperat så kontakter du legevakta og ikke bruk tiden på ett nettforum der du vil få drøssevis av forskjellige og farlige svar innenfor medisin.

Anonymkode: 0b6ef...f4d

• Liker 1
Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. 

Med vennlig hilsen,

Chantielle mod.

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...