AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #21 Skrevet 21. juli 2021 SlemUlv skrev (1 time siden): Forsking er ikke enig med deg. Jo, forskning er enig. Det er to biologisk genetiske kjønn. At man identifiserer seg som noe annet endrer ikke det. Kjønn er faktisk ikke flytende, identitet er. Derfor er det faktisk sånn at bifil og panfil er det samme uansett hvor woke du er. Anonymkode: dfded...6ef 4
SlemUlv Skrevet 21. juli 2021 #22 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jo, forskning er enig. Det er to biologisk genetiske kjønn. At man identifiserer seg som noe annet endrer ikke det. Kjønn er faktisk ikke flytende, identitet er. Derfor er det faktisk sånn at bifil og panfil er det samme uansett hvor woke du er. Anonymkode: dfded...6ef Nei, om vi ikke ser på biologi vi lærte på barneskolen, for årti år siden. Så er ikke forsking enig med deg.
Cleo88 Skrevet 21. juli 2021 #23 Skrevet 21. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er jo her det er dumt at norsk språk ikke skiller på det som på engelsk kalles gender og det som kalles sex. Vi har fysisk (kjønnsorgan) og genetisk to kjønn. Men gender, mentalt er det ikke svart/hvitt men en flytende og egentlig todimensjonal greie men mange sjatteringer. Anonymkode: dddc4...dac Joda. Du kan snakke om (sosialt) gender og (biologisk) kjønn. Ryddig som bare det 🤷♀️ Endret 21. juli 2021 av Cleo88
Cleo88 Skrevet 21. juli 2021 #24 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jo, forskning er enig. Det er to biologisk genetiske kjønn. At man identifiserer seg som noe annet endrer ikke det. Kjønn er faktisk ikke flytende, identitet er. Derfor er det faktisk sånn at bifil og panfil er det samme uansett hvor woke du er. Anonymkode: dfded.. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jo, forskning er enig. Det er to biologisk genetiske kjønn. At man identifiserer seg som noe annet endrer ikke det. Kjønn er faktisk ikke flytende, identitet er. Derfor er det faktisk sånn at bifil og panfil er det samme uansett hvor woke du er. Anonymkode: dfded...6ef *beep* wrong. Det finnes da tvekjønnede, altså hvor biologisk kjønn ikke kan fastslås sikkert fordi personen har bestanddeler fra både kvinnelig og mannlig forplantningssystem, f.eks eggstokker tross mannlige ytre kjønnsorganer. Før i tiden tror jeg man ganske tidlig bare opererte og slik "bestemte" barnets kjønn med et såkalt kjønnskorrigerende inngrep. Håper og tror at man ikke bare kjører på slik nå om dagen... Men poenget var : det finnes personer som er begge kjønn eller udefinerbare, også biologisk. Undres på om de tilstandene også har tilsvarende effekt på selve kjønnsidenttiteten 🤔
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #25 Skrevet 22. juli 2021 SlemUlv skrev (17 timer siden): Bi = to Pan = «alt», «hele». Så alle kjønn. Enkelt forklart. Dog, de blir brukt om hverandre nå siden det bare finnes 2, så er jo 2 alt. 2 = 100% i dette regnestykket. Anonymkode: 7e912...827
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #26 Skrevet 22. juli 2021 9 hours ago, SlemUlv said: Nei, om vi ikke ser på biologi vi lærte på barneskolen, for årti år siden. Så er ikke forsking enig med deg. Nå lærer man tross alt ikke alt om vitenskap på barneskolen, og går gjerne ikke akkurat veldig dypt inn i dette. Forskning endrer seg tross alt også med årene. Jeg er biolog og var også veldig enig i at det kun fantes to biologiske kjønn. Men forskning har etterhvert vist at det nok ikke er så enkelt (jeg husker ikke helt detaljert hva det gikk ut på nå, men det var en vitenskapelig artikkel i et respektert vitenskapelig magasin som gjorde at jeg måtte endre tankegangen min litt) (det finnes også de som egentlig er begge kjønn, der de er født med begge deler, men gjerne kun den ene delen viser, men man har likevel hormonene til den andre delen osv), og at det er forskjell på "gender" og "sex". Problemet er at vi ikke har to forskjellige ord for dette på norsk. Anonymkode: 889b0...e56 1
SlemUlv Skrevet 22. juli 2021 #27 Skrevet 22. juli 2021 Kjetilkasper@outlo skrev (7 timer siden): Nei nå må du gi deg ! Det finnes da for pokker ingen forskning som viser mer enn to kjønn. Dette er det gale vanvidd. Mulig denne woke kulturen og andre aktivister mener det, men forskning er det ikke. Se og lær fra 1:08:30 og slutt med denne idiotien. https://mashable.com/article/gender-definition-science-trump https://www.medicalnewstoday.com/articles/types-of-gender-identity#definition-of-gender-identity AnonymBruker skrev (41 minutter siden): siden det bare finnes 2, så er jo 2 alt. 2 = 100% i dette regnestykket. Anonymkode: 7e912...827 Så, nei. Pan betyr alle kjønn, ikke bare to. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #28 Skrevet 22. juli 2021 Bilfile kan tenne på menn og på kvinner. Panfile kan tenne på transer, hvornsom helst i prosessen, tvekjønnede, de som identifiserer seg som katter etc. Jeg kan tenne på både menn og kvinner, men jeg tenner kun på nette feminine kvinner og på store sterke menn, androgyne trekk er veldig lite tiltrekkende for meg. Anonymkode: 0636a...b96 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #29 Skrevet 22. juli 2021 Cleo88 skrev (10 timer siden): Joda. Du kan snakke om (sosialt) gender og (biologisk) kjønn. Ryddig som bare det 🤷♀️ Da vil jeg gjerne vite hva "sosialt kjønn" er, og hvordan det er frakoblet biologisk kjønn. Bifil og panfil er jo akkurat det samme, man bare driver med spissfindigheter for å gjøre alt så sært og "spesielt". "Jeg føler meg som en enhjørning i dag, så da kalle jeg meg unicornofil". Semantikk hele veien. Anonymkode: 3bc82...f7c 1
Cleo88 Skrevet 22. juli 2021 #30 Skrevet 22. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Da vil jeg gjerne vite hva "sosialt kjønn" er, og hvordan det er frakoblet biologisk kjønn. Bifil og panfil er jo akkurat det samme, man bare driver med spissfindigheter for å gjøre alt så sært og "spesielt". "Jeg føler meg som en enhjørning i dag, så da kalle jeg meg unicornofil". Semantikk hele veien. Anonymkode: 3bc82...f7c Jeg svarte på et innlegg der noen beklaget at vi bare sier "kjønn" på norsk men vi kan jo bruke kjønn og gender, så det blir jo forklart. Det ene har med biologi å gjøre og det andre har med sosial rolle/identitet å gjøre - altså hva en føler seg som. For de fleste stemmer sosialt gender overens med biologisk kjønn men i de tilfellene det ikke gjør det dukker alle andre begreper opp. Både gender og kjønn er en del av deg. I denne tråden handler det egentlig om legning, så det er jo en tredje ting. Om jeg er hetero, homo, bifil, panfil, god knows what har ingenting med eget kjønn å gjøre - kanskje de som uansett ikke passet inn i boksen (biologisk kjønn stemmer overens med gender + hetero) bare er litt flinkere til å nyansiere og gi en mer detaljert beskrivelse av sin legning? Noen lenger oppe i tråden forklarte at for panfile spiller ikke kjønnet til den andre noen rolle, mens det for bifile spiller en rolle (vi trenger ikke snakke kjønn som i kroppsorgan, vi kan vel snakke om gender her???). Jeg har ikke så greie på temaet men det var altså en helt plausibel forklaring for min del 👍 Endret 22. juli 2021 av Cleo88
Gjest Skrevet 22. juli 2021 #31 Skrevet 22. juli 2021 Tråden er ryddet for nedsettende innlegg. Anki, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå