AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #1 Skrevet 21. juli 2021 Pga sykdom og operasjoner så fikk jeg lagt inn 425 g silikon i hvert bryst for flere år siden. (Jeg vet det høres enormt ut, men jeg hadde null bryst fra før) om jeg veier 58,8 kg nå, kan jeg da egentlig trekke fra ca 800 g, slik at jeg veier 58 kg? kanskje et dumt spørsmål, men jeg lurer oppriktig på det. Sånn når jeg skal finne bmi feks Anonymkode: c5536...bc9
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #3 Skrevet 21. juli 2021 Om jeg drikker 8 dl vann før veiing og vekta da viser 58,8 veier jeg da egentlig 58? Det er svaret ditt Anonymkode: 77cc2...354 5
knulleGuden666 Skrevet 21. juli 2021 #4 Skrevet 21. juli 2021 Ja du kan trekke fra de 850 grammene når du veier deg 🙂 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #5 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Pga sykdom og operasjoner så fikk jeg lagt inn 425 g silikon i hvert bryst for flere år siden. (Jeg vet det høres enormt ut, men jeg hadde null bryst fra før) om jeg veier 58,8 kg nå, kan jeg da egentlig trekke fra ca 800 g, slik at jeg veier 58 kg? kanskje et dumt spørsmål, men jeg lurer oppriktig på det. Sånn når jeg skal finne bmi feks Anonymkode: c5536...bc9 Tviler. Jeg får ikke lov å trekke fra håret mitt, liksom, og jeg tror folk hadde reagert hvis jeg trakk fra vekta på brillene jeg trenger for å se tallene på vekta. Silikonen din sitter mye bedre fast enn håret og brillene mine. Men jeg ser hva du mener. Jeg har temmelig mange kilo med naturlige bryster og et ekstremt tykt hår og synes det er temmelig urettferdig at jeg skal dømmes for vekta mi på grunnlag av noe som ikke kan slankes bort. Anonymkode: 4be1c...53d
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #6 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Om jeg drikker 8 dl vann før veiing og vekta da viser 58,8 veier jeg da egentlig 58? Det er svaret ditt Anonymkode: 77cc2...354 Siden man egentlig skal veie seg om morgenen etter dotur og før man inntar mat eller drikke, så skal man vel egentlig regne vekta uten den ekstra vekta. Anonymkode: 4be1c...53d 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #7 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Siden man egentlig skal veie seg om morgenen etter dotur og før man inntar mat eller drikke, så skal man vel egentlig regne vekta uten den ekstra vekta. Anonymkode: 4be1c...53d Nettopp! Anonymkode: 77cc2...354 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #8 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Tviler. Jeg får ikke lov å trekke fra håret mitt, liksom, og jeg tror folk hadde reagert hvis jeg trakk fra vekta på brillene jeg trenger for å se tallene på vekta. Silikonen din sitter mye bedre fast enn håret og brillene mine. Men jeg ser hva du mener. Jeg har temmelig mange kilo med naturlige bryster og et ekstremt tykt hår og synes det er temmelig urettferdig at jeg skal dømmes for vekta mi på grunnlag av noe som ikke kan slankes bort. Anonymkode: 4be1c...53d Det var en tåpelig sammenligning Anonymkode: 77cc2...354 2
Purple_Pixiedust Skrevet 21. juli 2021 #9 Skrevet 21. juli 2021 Ja. Jeg har gips på foten, og trekker den ifra. Sånn ca. Vet ikke akkurat hva den veier. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #10 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tviler. Jeg får ikke lov å trekke fra håret mitt, liksom, og jeg tror folk hadde reagert hvis jeg trakk fra vekta på brillene jeg trenger for å se tallene på vekta. Silikonen din sitter mye bedre fast enn håret og brillene mine. Men jeg ser hva du mener. Jeg har temmelig mange kilo med naturlige bryster og et ekstremt tykt hår og synes det er temmelig urettferdig at jeg skal dømmes for vekta mi på grunnlag av noe som ikke kan slankes bort. Anonymkode: 4be1c...53d Altså, håret er jo en naturlig del av kroppen. Silikonen er ikke. Derfor synes jeg at det var en dårlig sammenligning. Jeg har langt, tykt hår, jeg spør allikevel ikke om jeg kan trekke fra håret mitt. På lik linke som at de som har naturlig store bryster ikke kan trekke fra på vekten, for det er jo naturlig fett. min silikon er puttet inn i kroppen, og er derfor hverken vann i kroppen, muskler eller fett. Derfor lurte jeg. Anonymkode: c5536...bc9 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #11 Skrevet 21. juli 2021 Det som gjør spørsmålet litt spennende er hva de vil mene i helsevesenet ang medisinering og lignende. Der beregnes vel mye ut fra kroppsvekt. Da kan jeg godt tenke meg en må trekke fra fremmedlegeme så store som det ? Men igjen, mulig det ikke er så nøyaktig kroppsvekt som skal til. Tror nok jeg til daglig ville regnet jeg veiet med puppene. Andre har jo store pupper og regner med sine. De sier jo ikke: veier 60 kilo, men puppene veier en nesten en kilo av det altså. Puppene er en del av deg og ved øyesyn ville jeg jo beregnet med vekta i puppene. En med store pupper vil jo være slankere enn en med ingen ved samme vekt. Sånn sett vil noen si du jukser når du sier du er lettere og har giga bryst. ( ja jeg vet. bare tull alt sammen. Men prøver legge med på nivå) Det er helt hjerteskjærende og tåpelig egentlig at det skal ha noe å si hva en veier på så detaljnivå. En er jo f.eks tykk, slank eller tynn ved øyesyn. En vekt kan se svært forskjellig ut på forskjellige kropper. En nevner " å bli dømt" for vekta med pupp er urettferdig. Trist Anonymkode: b94c8...062
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #12 Skrevet 21. juli 2021 Ser nå du nevner ang Bmi. Er vel ikke så nøye med de 800 g i den sammenheng heller vil jeg tro. Bmi er ikke en eksakt vitenskap Anonymkode: b94c8...062
Gjest Malika Skrevet 21. juli 2021 #13 Skrevet 21. juli 2021 Når er det relevant at du veier 800 g "mindre" på grunn av silikon? Og hvor tungt HÅR kan folk ha slik at det gir utslag på BMI?
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #14 Skrevet 21. juli 2021 Malika skrev (6 minutter siden): Når er det relevant at du veier 800 g "mindre" på grunn av silikon? Og hvor tungt HÅR kan folk ha slik at det gir utslag på BMI? Herregud, dette er ikke ekstremt viktig for meg. Det er bare en ting jeg har lurt litt på til tider. 850 g er jo nesten en kg. Det har faktisk litt å si, om man feks slanker seg eller lignende. til deg over som sammenligner med naturlige bryster: naturlige bryster ER jo fett. Det er klart at det teller med på kroppsvekten. Min silikon er hverken vann i kroppen, muskler eller fett. Det er et fremmedlegeme puttet inn i kroppen min. Det er derfor ikke sammenlignbart med naturlig fett på kroppen. Jeg spør jo ikke om jeg kan trekke fra fettet jeg har i lårene feks. Jeg spør om jeg kan trekke fra vekten på et fremmedlegeme. når jeg har operert har jeg rundet av til 59 kg. Tror ikke én kilo har mye å si i medisinsammenheng. Anonymkode: c5536...bc9
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #15 Skrevet 21. juli 2021 Ja, ta minus 800 gram 😊 Anonymkode: 69fed...68b 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå