Gå til innhold

hvordan ta bilder fra nettsider?


^me^

Anbefalte innlegg

jeg har lurt litt på hvordan dere går inn på en nettside og feks. ser noen sko, så kan ikke skoene vises via link pga. linken bare viser til hoved siden..

hvordan klarer dere og "ta" bildet av skoene fra siden og få dem opp i egen link med bare skoene på?

noen som skjønte det?er ikke så flink til og forklare..

noen som kan vise/forklare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan trykke på Print Screen knappen, og så gå inn i f.eks. paint og trykk ctrl + v (eller gå på rediger og lim inn) , og deretter lagre som jpg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

eller bare høyreklikk på bildet du skal ha, trykk på "view image" så kommer det opp et nytt vindu med bare bildet i... hvis det er det du mener...

eksempler:

original

isolert bilde

ble kanskje litt makabert det der, når jeg tenker etter, men var den artikkelen jeg satt å leste ;)

Endret av Gitte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får ikke opp view image??

det står "vis bilde" men den er i grå skrift (går ikke an å brukes med andre ord...)

Endret av ^me^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bare vil ha en egen link til skoene klikker du på bildet. Mange bilder åpnes i nytt vindu. Da kan du kopiere linken og sette den inn her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også høyreklikke på bildet og gå inn på "Egenskaper". Der finner du en URL som du kan kopiere og lime inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg får ikke opp view image??

det står "vis bilde" men den er i grå skrift (går ikke an å brukes med andre ord...)

Sånn er det hos meg og. Får ikke opp alternativene Gitte snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det har noe med at jeg bruker firefox? :klø: Merkelig.. Det fungerer her, så lenge bildene ikke blir vist i flash f eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...