Gå til innhold

Negativ kommentar om kroppen min..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei, det er ikke normalt å komme med sånne kommentarer, det vet du sikkert hvis du er i slutten av 30-årene.

Hva tenker du om han som person på bakgrunn av dette? Er han bra nok for deg? Hvis de nærmeste vennene dine eller familien din hadde overhørt denne kommentaren, hadde du vært stolt over å ha han som en kjæreste?

Og vær så snill å ikke unnskyld dette med at det er EN ting og at resten av tida er han så snill så. Alle kjipe mennesker er greie 90% av tida, det er hvor dypt vi synker når vi først er ufine som avgjør om andre bør holde ut med oss eller ikke.

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis dette er et rødt flagg som mange her inne sier det er, så ville ikke jeg anbefale å gi han tydelig beskjed om hvorfor. Det kan starte en tidkrevende og helt unødvendig lang dramasamtale hvor ts kommer til å høre at hun overreagerer, at hun misforsto, at hun er barnslig og umoden som ønsker å avslutte over en slik «bagatell», og blablabla, masse svada.  Her er det lurt å holde kjeft. Trekk deg tilbake, bli kjedelig og uinterssert og la dette fade ut. Vanlige samvittighetsfulle folk kan man skylde en forklaring. Denne mannen trenger ingen forklaring, han vet hva han har gjort. 

Anonymkode: 89483...628

Ja, dette 👆🏻 

Før du vet ordet av det sitter du der og har blitt overbevist om at du har overreagert, han mente det ikke sånn, du blir påført dårlig samvittighet fordi «hvordan kunne du tro sånt om ham? Mener du ikke forholdet er verdt mer enn som så? « 

Du er for sensitiv, problemet er aldri hva han sier eller gjør, men din reaksjon på det. 

Det hele går så gradvis at du ikke merker at du finner deg i mer og mer, og tror mer og mer at det er du som er problemet.
Det blir «boiling frog-syndrome» der du ikke kjenner at du blir kokt og derfor ikke hopper ut av kjelen. 

Anonymkode: c57e1...a76

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Avslutt med en gang.

Anonymkode: 241b4...970

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er i slutten av 30 årene og dater en mann i 40 årene som jeg nylig har blitt intim med. I går snakket vi på telefonen om løst og fast, jeg husker ikke hvordan samtalen endte der, men han sa jeg har en veldig pen kropp og bra proposjoner, men at jeg er tynnfeit, at han ser jeg spiser mye karbohydrater og at jeg kunne mistet 4% kroppsfett. Jeg er slank og lav, blir tatt for å være 10-15 år yngre enn jeg er så jeg føler at det er unødvendig å si at jeg ikke er fin nok eller fortelle meg hvordan jeg kan bli bedre. Skjønner ikke hvorfor han må si noe om kroppen min i det hele tatt hvis det er noe negativt, selv om det ble pakket inn med et kompliment først. Mulig jeg er barnslig nå, men jeg ble lei meg og såret, men jeg ble samtidig så overasket at jeg ikke klarte å reagere eller si noe annet enn at det har blitt mye sjokolade og potetgull under coronaen. Herregud så svak jeg er! Har tidligere slitt med spiseforstyrrelser og jeg har ikke veldig god selvtillit i utgangspunktet. 

Det jeg egentlig lurer på er om det er vanlig å fortelle daten/kjærester ect slikt om kroppen deres? 

Anonymkode: 6ef19...b77

RØDT flagg. Dere erikke en gabg kjærester, og hanhar allerede kritiske kommentarer om kroopen din. Fu bør satse påen som liker deg som du er. Du sierdu har slitt med spiseforstyrrelser, noe som forsterker rådet mitt om å droppe denne dusten. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er i slutten av 30 årene og dater en mann i 40 årene som jeg nylig har blitt intim med. I går snakket vi på telefonen om løst og fast, jeg husker ikke hvordan samtalen endte der, men han sa jeg har en veldig pen kropp og bra proposjoner, men at jeg er tynnfeit, at han ser jeg spiser mye karbohydrater og at jeg kunne mistet 4% kroppsfett. Jeg er slank og lav, blir tatt for å være 10-15 år yngre enn jeg er så jeg føler at det er unødvendig å si at jeg ikke er fin nok eller fortelle meg hvordan jeg kan bli bedre. Skjønner ikke hvorfor han må si noe om kroppen min i det hele tatt hvis det er noe negativt, selv om det ble pakket inn med et kompliment først. Mulig jeg er barnslig nå, men jeg ble lei meg og såret, men jeg ble samtidig så overasket at jeg ikke klarte å reagere eller si noe annet enn at det har blitt mye sjokolade og potetgull under coronaen. Herregud så svak jeg er! Har tidligere slitt med spiseforstyrrelser og jeg har ikke veldig god selvtillit i utgangspunktet. 

Det jeg egentlig lurer på er om det er vanlig å fortelle daten/kjærester ect slikt om kroppen deres? 

Du blir tatt for å være 24 når du er i slutten av 30 årene? Kom igjen.... den må du dra lenger ut på landet med.

Når det er sagt var kjæresten din ufin og lite hyggelig i sin kommentar. Sånt bør man holde seg unna å si til den man liksom skal være glad i. Om bare menn kunne forstå hvor dypt en slik kommentar kan såre en kvinne... det kan vel sammenlignes med at en kvinne hadde påpekt overfor en mann at "den pikken din kunne nok med fordel vært litt større, men det går greit. Jeg er glad i deg likevel altså"....

En mann hadde aldri glemt en slik kommentar om kroppen hans!

Anonymkode: 401d0...a44

• Liker 3
Skrevet

FIRE PROSENT?? Hvor søren tar han det tallet fra? Har han kroppscannet deg mens du sov eller har han magiske evner?

Du VET at du er fin, ikke glem det! At han vil gjøre deg 100% perfekt (etter hans hode) er bare så ugreit at jeg ikke finner ord!

Jeg har fått et lignende «komliment» en gang, fra en fyr som var litt keen på meg. Kunne ikke mistet lysten på typen fortere! Synes fortsatt han er en idiot, hundre år senere, jeg mister respekten for sånne folk.

Finn en som forguder deg, det er ikke vanskelig for deg, tror jeg. Han her blir det mange issues med!!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Legger til en ting til. Det at du sannsynligvis ser veldig bra ut, er slank og ser yngre ut enn du er osv kan gjerne være grunnen til at han sier slike ting. Han må trykke deg ned, passe på at du ikke tror du er noe. 

Igjen, rødt flagg. 

Anonymkode: c57e1...a76

Enig, jeg tror skoen trykker her. Han aner at ts kan få noe bedre og prøver å sørge for at ikke det skjer. Eksen min kunne si lignende i starten, og innrømmet senere det var fordi han visste jeg var «for fin» for han og han var ekstremt usikker. Nå var jeg bare 20 på den tiden, hører jeg lignende nå dumper jeg for mister brått interessen av sånt.

Anonymkode: 74820...595

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Istedenfor for å miste 4% kroppsfett, kan du heller kvitte deg med 100% drittsekk. Koster deg ikke en kalori en gang. Bye bye, hadde jeg sagt  

Anonymkode: 9a384...673

• Liker 12
Gjest irkan90
Skrevet (endret)

Herregud for en idiot.

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Istedenfor for å miste 4% kroppsfett, kan du heller kvitte deg med 100% drittsekk. Koster deg ikke en kalori en gang. Bye bye, hadde jeg sagt  

Anonymkode: 9a384...673

Støttes.

Endret av irkan90
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det hadde vært hans fokus så hadde ikke vi vært kompatible.

Anonymkode: 2f371...402

• Liker 1
Gjest Mysticgirl
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.7.2021 den 9.55):

Beklager å si det, men jeg er fin nok som jeg er, hadde jeg smelt tilbake til han med, og avsluttet samtalen med at en slik fyr som er så opphengt i perfeksjon, ikke er noe jeg vil være sammen med.

AnonymBruker
Skrevet

For en type... Finn en mann som liker deg slik du er nå og som ikke ønsker å forandre deg. Tro meg, de mennene finnes det mange av. Det kunne aldri falt meg inn å si noe slikt til en venn eller kjæreste. Aldri. 

Anonymkode: 5ce47...c3e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan endte samtalen opp der, sånn egentlig? Snakket du om at du følte deg kvapsete, og hadde hatt et dårlig kosthold pga korona, og så kom han med dette?

Det er typisk menn å skulle "fikse" et problem. Det er typisk damer å snakke seg selv ned for at andre skal si: Nei, du er verdens vakreste. Da blir det fort trøbbel. 

Ser for meg at samtalen har gått slik som dette:

Mann: Du er deilig.

Kvinne: Synes du? Jeg føler meg litt lubben, har ikke fått trent. 

Og her går mannen i baret! Han burde ha lært dette før, men det finnes bare ett riktig svar (du er verdens fineste), men så setter han i gang med å skulle komme med tips om hvordan dama kan føle seg bedre. 

Mann: spis mindre karbohydrater, så får du lavere fettprosent. 

Dame: Synes du jeg har høy fettprosent?

Mann: man blir mindre kvapsete med lavere fettprosent. 

Kvinneguiden: LØP! HAN ER PSYKISK SYK!

Anonymkode: 77526...6af

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvordan endte samtalen opp der, sånn egentlig? Snakket du om at du følte deg kvapsete, og hadde hatt et dårlig kosthold pga korona, og så kom han med dette?

Det er typisk menn å skulle "fikse" et problem. Det er typisk damer å snakke seg selv ned for at andre skal si: Nei, du er verdens vakreste. Da blir det fort trøbbel. 

Ser for meg at samtalen har gått slik som dette:

Mann: Du er deilig.

Kvinne: Synes du? Jeg føler meg litt lubben, har ikke fått trent. 

Og her går mannen i baret! Han burde ha lært dette før, men det finnes bare ett riktig svar (du er verdens fineste), men så setter han i gang med å skulle komme med tips om hvordan dama kan føle seg bedre. 

Mann: spis mindre karbohydrater, så får du lavere fettprosent. 

Dame: Synes du jeg har høy fettprosent?

Mann: man blir mindre kvapsete med lavere fettprosent. 

Kvinneguiden: LØP! HAN ER PSYKISK SYK!

Anonymkode: 77526...6af

Du har et viktig poeng, det er selvsagt stor forskjell på om samtalen foregikk slik du skisserer, eller om han ut av det blå begynte å kommentere kroppen.

Anonymkode: f0842...6a3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.7.2021 den 12.25):

Du blir tatt for å være 24 når du er i slutten av 30 årene? Kom igjen.... den må du dra lenger ut på landet med.

Når det er sagt var kjæresten din ufin og lite hyggelig i sin kommentar. Sånt bør man holde seg unna å si til den man liksom skal være glad i. Om bare menn kunne forstå hvor dypt en slik kommentar kan såre en kvinne... det kan vel sammenlignes med at en kvinne hadde påpekt overfor en mann at "den pikken din kunne nok med fordel vært litt større, men det går greit. Jeg er glad i deg likevel altså"....

En mann hadde aldri glemt en slik kommentar om kroppen hans!

Anonymkode: 401d0...a44

Hehe, du starter med en frekk kommentar for å trykke ned, deretter noe positivt ifh ts sin problemstilling👏 Bra jobba. Minner om noen dette ja😅

Anonymkode: 57eab...4fb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2021-7-21 den 9.55):

Så stygg han er. 

Anonymkode: 5fa12...f14

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hehe, du starter med en frekk kommentar for å trykke ned, deretter noe positivt ifh ts sin problemstilling👏 Bra jobba. Minner om noen dette ja😅

Anonymkode: 57eab...4fb

Er ikke AB du svarer, men den alder påstanden ser jeg med jevne mellomrom her på KG.

Kan med hånden på hjerte si at jeg aldri har svart ærlig på "hvor gammel tror du jeg er" spørsmålet! 😂 Trekker alltid 10 år av estimatet før jeg svarer. 

Anonymkode: 75884...af3

Skrevet (endret)

Absolutt et rødt flagg. Hadde det vært meg hadde jeg dumpet fyren. Det er aldri greit å kommentere andres kropp negativt, men det er jo helt utrolig at han gjør det så tidlig i datingfasen. Hvis han føler han kan si sånne ting nå, hva venter deg lenger nede i veien? 

Endret av drue

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...