Anonym-bruker Skrevet 20. juli 2021 #1 Del Skrevet 20. juli 2021 Skal strikke skappel genseren, og i oppskriften står det jeg skal bruke pinne 6 eller 7. Men det eneste jeg har hjemme er pinne str 4. Noen som vet om jeg kan bruke den, eller om resultatet blir feil da? Jeg er ganske ny på strikking, så takknemlig for alle svar 🤗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #2 Del Skrevet 20. juli 2021 Jeg ville kjøpt de pinnene oppskriften oppgir. Strikk også prøvelapp, sånn at genseren blir like stor som oppskriften sier. Anonymkode: fabf6...5c8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #3 Del Skrevet 20. juli 2021 Nei du kan ikke bruke den, dessverre. Anonymkode: 66241...c32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #4 Del Skrevet 20. juli 2021 Går ikke til den genseren, nei. Hadde det vært 0,5 mm forskjell hadde det gått, men ikke når det er så mye. Du får den ikke luftig, og den blir mindre og kompakt. Alt blir mindre og du vil gå tom for garn. Anonymkode: 57a81...657 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mt3 Skrevet 20. juli 2021 #5 Del Skrevet 20. juli 2021 Strikker du med pinne 4 blir maskene i genseren veldig mye mindre enn det de skal være, og genseren vil da mest sannsynlig bli for liten. (Skriver mest sannsynlig fordi Skappel gensere ofte er veldig store og vide) For all del strikk prøvelapp når du får tak i tykkere pinner. Om du strikker løst vil 5,5-6 passe best, men om du strikker fast vil 7-7,5 være bedre for å få riktig maskestørrelse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #6 Del Skrevet 20. juli 2021 Nå er strikkefasthet det viktigste, noen strikker løst og andre strikker hardt - så folk må ofte ha ulike pinnetykkelser for å oppnå samme strikkefasthet og størrelse på plagget. Når det er sagt - pinnen i oppskrifta er nesten dobbelt så tykk som den du har. Det vil nok ikke funke. Da må du være så dreven at du kan regne om på maskeantall, erstatte med tynnere garn osv. Anonymkode: a4496...a79 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 20. juli 2021 #7 Del Skrevet 20. juli 2021 SÅ stor forskjell på anbefalt pinnestørrelse og det du har, fungerer overhodet ikke - 1 eller 2 mm i hver retning kan gå fint... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym-bruker Skrevet 20. juli 2021 Forfatter #8 Del Skrevet 20. juli 2021 Tusen takk for alle svar 😊 da skal jeg få tak i pinner i rett størrelse 🤗 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå