Gå til innhold

Vaksine - "lov" å ha med barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje dumt spørsmål, men kan jeg ta med meg barnet når jeg skal ta covid-vaksina i morgen? Det er jo gjerne slik at man ikke skal ha med seg følge generelt i disse tider, men jeg har ikke barnevakt :vetikke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok vaksine i går. Jeg så flere som hadde med seg barn. De kjedet seg veldig mens mor/far ventet de 20 minuttene etterpå.

Skrevet

Nei, skaff en barnevakt

• Liker 2
Skrevet

Ja, det går helt fint. Hadde med meg min sønn

Skrevet

Det går helt sikkert fint! :) 

Skrevet

Enig med de fleste over. Selvsagt kan du ta barnet med. Sikkert mange i din situasjon, og alle kan ikke fikse pass.

• Liker 1
Gjest Gagaen
Skrevet

Spørs på alder. Man skal sitte på et sted og med en meters avstand og da skal man ikke løpe fram og tilbake og passe barn. Jeg syns ikke barn skal være med

Skrevet

Ikke noe problem for min del, hadde min tiåring med på dose en og han må nok bli med på dose 2 og for vi har planer rett etterpå. :P Kjenner flere som har tatt og de har og hatt med barn eller sett andre ha med barn så ser ikke for meg at dette er et problem. 

Skrevet

Takk for svar dere! Da føler jeg meg tryggere på at det er greit å ha med barnet (dog noe suboptimalt) 😊 

• Liker 1
Skrevet

Da jeg tok vaksinen var det flere der som hadde med seg barn.

Skrevet
Gagaen skrev (10 timer siden):

Spørs på alder. Man skal sitte på et sted og med en meters avstand og da skal man ikke løpe fram og tilbake og passe barn. Jeg syns ikke barn skal være med

Man ser vel barnet litt an. Har en et barn som ikke klarer å forholde seg til å være i ro i 20 minutter med en bok, en eller annen medbrakt leke, eller rett og slett er gammel nok til å sitte ved siden av og vente, så finner man vel en annen løsning?

Jeg er jo enig i at et lite barn som bruker stedet som løpebane ikke er greit. Kan jo være mange der som er stresset, kanskje ikke føler seg så bra etterpå  eller lignende. Så da må barnet "egne seg" for å bli tatt med.

• Opprett ny...