AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #1 Skrevet 20. juli 2021 Har nylig blitt diagnosert med bpd, jeg sliter veldig med å finne ut av hva jeg vil studere/jobbe som. Har byttet jobb ca 4 ganger på 1 år å endrer mening så si annen hver uke om va jeg vil bli😣 noen som sliter med det samme? Er redd jeg starter på enda en utdanning å slutter.. Anonymkode: afb03...02b
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #2 Skrevet 20. juli 2021 Jeg har alltid vært i jobb. Det gjelder bare å finne den jobben som passer til ens problemer. Det e rikke noe med bpd som skulle tilsi en ikke skal klare en jobb.. Anonymkode: 8cae6...a8e 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #3 Skrevet 20. juli 2021 Hvis du går til psykolog så er kanskje dette noe du kan ta opp der? Problemer i forhold til identitet, og skiftende mål/ønsker kan så vidt jeg vet være en del av symptombildet? Sånn typ "I dont fit-in" symptom? Tror jeg ville forsøkt å angripe det fra tre kanter. Den første er å være brutalt ærlig og forsøke å sirkle inn på interesseområder eller bruke noe du er veldig god til i jobb/studie søk. F. eks kan kreativitet være veldig nyttig i mange ulike yrker som man kanskje ikke umiddelbart tenker på. Ville kanskje ha tenkt mer i retning av hvilke egenskaper/trekk du har som kan være nyttig i ulike bransjer fremfor å tenke èn spesifikk jobb/stilling. Den andre er å søke en jobb/studie som du trives med og jobbe med å akseptere at i perioder så vet du sannsynligvis at du kommer til å ville noe annet, men at det går over. Eventuelt prøve å minne deg seg på hvorfor du søkte akkurat det studiet eller tok den jobben du gjorde. De fleste har grå kjedelige dager hvor man egentlig ville noe annet, men for de av oss som har bpd så har det fort tendensen til å bli sort/hvitt og man bare må slutte å gjøre noe annet. Noe som ikke nødvendigvis er sånn kjempelurt i forhold til langsiktighet. Den tredje er å ikke legge så mye i hvilken jobb man ender opp i, men at det bare er en måte å tjene penger for å overleve så kan man heller gjøre noe interessant på fritiden. De eneste tipsene er å ikke satse på fysisk tunge eller svært stressende jobber. Anonymkode: b61dd...623
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #4 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har alltid vært i jobb. Det gjelder bare å finne den jobben som passer til ens problemer. Det e rikke noe med bpd som skulle tilsi en ikke skal klare en jobb.. Anonymkode: 8cae6...a8e Kanskje litt upassende å klikke i vinkel på en arbeidsplass fordi favorittpersonen ikke svarte. Er ikke alle av oss som kan jobbe. Anonymkode: 2e4dd...e0c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå