Gå til innhold

Solskjerming


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Hva vil dere anbefale som utvendig solskjerming? Vurderer zipscreens, men vet ikke hvordan de er å rengjøre og hvor mye sollys som slipper gjennom.

Åpen for forslag og vil gjerne høre andre sine erfaringer😊

Anonymkode: e6752...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vurderer det samme. I tillegg velger jeg solskjerming i glasset. 

Anonymkode: 6901f...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har utvendige screens. Helautomatiske, som også kan styres via app. 

De er nærmest vedlikeholdsfrie. De ser jo litt triste ut utenfra, men man ser godt ut og de tar ikke for mye lys selv om de skjermer veldig godt for sol. Kraftig vind er ikke noe problem da de går inntil vegg/vinduer i skinner. 

Anonymkode: 7037a...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg vurderer det samme. I tillegg velger jeg solskjerming i glasset. 

Anonymkode: 6901f...513

Vi ble anbefalt å ikke gjøre dette. Da det tar noe av det gode dagslyset når det er overskyet, og særlig om vinteren. Det er dyrere. Og man trenger likevel annen solskjerming da de ikke tar godt nok. 

Anonymkode: 7037a...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi ble anbefalt å ikke gjøre dette. Da det tar noe av det gode dagslyset når det er overskyet, og særlig om vinteren. Det er dyrere. Og man trenger likevel annen solskjerming da de ikke tar godt nok. 

Anonymkode: 7037a..

Ja, jeg skrev at jeg skal ha det i tillegg. I motsetning til deg har vi blitt anbefalt dette av arkitekt

Anonymkode: 6901f...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, jeg skrev at jeg skal ha det i tillegg. I motsetning til deg har vi blitt anbefalt dette av arkitekt

Anonymkode: 6901f...513

Vet du begrunnelsen? Vi brukte også arkitekt, byggfirma, og glassmester, det var en ganske omfattende oppussing. 

Jeg er bare nysgjerrig. I og med at vi ytret ønske om dette, men ble pratet ut av det. 

Anonymkode: 7037a...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Vet du begrunnelsen? Vi brukte også arkitekt, byggfirma, og glassmester, det var en ganske omfattende oppussing. 

Jeg er bare nysgjerrig. I og med at vi ytret ønske om dette, men ble pratet ut av det. 

Anonymkode: 7037a...3de

Vi velger dette på fasaden mot syd. Vi ble anbefalt pga store vindu, og soldemping vil fjerne UV stråler, beskytte gulv og møbler mot falming og det vil gjøre innetemperatur mer levelig om sommeren. Vi velger ikke den mørkeste fargen, og da merker du ikke så mye til soldempingen. Skal ha utvendig demping for de dagene vi trenger det. 

 

Anonymkode: 6901f...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange svar😊

Til dere som gar zipscreens, hvordan ligger de i pris i forhold til f.eks utvendig persienner?
vi får to store vinduer i tv-stue, derfor jeg lurer på om det likevel kommer mye lys inn om zipscreen er nede🤔

TS

Anonymkode: e6752...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...