SoWhat? Skrevet 20. juli 2021 #1 Del Skrevet 20. juli 2021 (endret) Er på campingplass på andre døgn og drar i morgen. Fordi jeg er født til service 😄 og liker smalltalk med ukjente, så ba jeg på grillmat i ettermiddag. Pølser og enkelt alt så, men jeg som skryter av å ikke være sær i matveien har et problem med pølser. Jeg liker kun wiener og norske grillpølser 😄 med lompe og grillede brød og ketchup og sennep. Og gjerne løk, både rå og tørr. Yes, det er dritkjedelig. Gi meg noen tips før jeg drar og handler om en time. Takk! På forhånd. Endret 20. juli 2021 av SoWhat? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #2 Del Skrevet 20. juli 2021 Syltet rødløk, franske cornichons, aioli, en god sennep og potetsalat er must-haves når jeg serverer pølser (i tillegg til det du har nevnt såklart) Anonymkode: 549f5...ffd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #3 Del Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Syltet rødløk, franske cornichons, aioli, en god sennep og potetsalat er must-haves når jeg serverer pølser (i tillegg til det du har nevnt såklart) Anonymkode: 549f5...ffd Og selvsagt: pølsebrødene må være brioche, og de aller beste pølsene lages av Metervare 🌭🌭 Anonymkode: 549f5...ffd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 20. juli 2021 Forfatter #4 Del Skrevet 20. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Syltet rødløk, franske cornichons, aioli, en god sennep og potetsalat er must-haves når jeg serverer pølser (i tillegg til det du har nevnt såklart) Anonymkode: 549f5...ffd Takk! Her er alle råd dyre. Du vet at på en campingplass ber du ikke til stor middag 😄 og det skal være avslappet og greit. Du ga gode råd. Takk altså Endret 20. juli 2021 av SoWhat? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lafamiglia Skrevet 20. juli 2021 #5 Del Skrevet 20. juli 2021 Hvis du har litt spicy pølser, er mangosalsa veldig godt til. En hjemmelaget majonesdressing er også bra. Ellers, for min del er det nok med rå løk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lafamiglia Skrevet 20. juli 2021 #6 Del Skrevet 20. juli 2021 Og jeg foretrekker sterk fransk sennep fremfor vanlig pølsesennep. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 20. juli 2021 Forfatter #7 Del Skrevet 20. juli 2021 Hvor får jeg tak i god potetsalat? Meny? De er vel best på alt? Jeg kan velge Meny , Kiwi, Rema og Obs. Obs er utelukket da. Tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alauda Skrevet 20. juli 2021 #8 Del Skrevet 20. juli 2021 (endret) SoWhat? skrev (11 minutter siden): Er på campingplass på andre døgn og drar i morgen. Fordi jeg er født til service 😄 og liker smalltalk med ukjente, så ba jeg på grillmat i ettermiddag. Pølser og enkelt alt så, men jeg som skryter av å ikke være sær i matveien har et problem med pølser. Jeg liker kun wiener og norske grillpølser 😄 med lompe og grillede brød og ketchup og sennep. Og gjerne løk, både rå og tørr. Yes, det er dritkjedelig. Gi meg noen tips før jeg drar og handler om en time. Takk! På forhånd. Hvis du inviterer voksne så ha for all del noe annet enn bare vanlige grill- og wienerpølser, de har gjerne et visst utvalg i større matbutikker. F.eks. chorizo, lammepølser, krydderpølser... Jeg ville også kjøpt mais, sånne ferdigkokte og delt i tre og hevet på grillen og laget en stor salat, evt. også potetsalat. Om du vil gjøre det hakket mer fancy, grille gjerne også grønnsaker, f.eks. store paprikabiter, løk, asparges og squash, som kuttes, oljes og krydres før grilling. Endret 20. juli 2021 av Alauda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #9 Del Skrevet 20. juli 2021 SoWhat? skrev (Akkurat nå): Hvor får jeg tak i god potetsalat? Meny? De er vel best på alt? Jeg kan velge Meny , Kiwi, Rema og Obs. Obs er utelukket da. Tror jeg. Jeg velger alltid meny hvis jeg har muligheten, selvom de er litt dyrere. Skal sies at mange av de rimeligere merkene har gode potetsalater også - blir kanskje dyrt å handle alt på meny med mange gjester 🤗 Anonymkode: 549f5...ffd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 20. juli 2021 Forfatter #10 Del Skrevet 20. juli 2021 Lafamiglia skrev (2 minutter siden): Og jeg foretrekker sterk fransk sennep fremfor vanlig pølsesennep. Jeg liker også sterk god sennep. Det skal ikke undervurderes. Og da smaker faktisk sure agurker godt til syns jeg. Nå har jeg skrevet ned alle tips her. Det blir forhåpentligvis bra 🙂 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 20. juli 2021 Forfatter #11 Del Skrevet 20. juli 2021 Alauda skrev (4 minutter siden): Hvis du inviterer voksne så ha for all del noe annet enn bare vanlige grill- og wienerpølser, de har gjerne et visst utvalg i større matbutikker. F.eks. chorizo, lammepølser, krydderpølser... Jeg ville også kjøpt mais, sånne ferdigkokte og delt i tre og hevet på grillen og laget en stor salat, evt. også potetsalat. Om du vil gjøre det hakket mer fancy, grille gjerne også grønnsaker, f.eks. store paprikabiter, løk, asparges og squash, som kuttes, oljes og krydres før grilling. Ja, det var derfor jeg spurte om råd 😄 skjønte at jeg må by på litt mer ja Har fått gode råd her. Kjører og handler om en halv time. Jeg asså. Det er koselig å be folk på mat! Kjempekoselig. Men Herregud. Jeg trenger ikke å be halve campingplassen. Håpløst tilfelle. Men det blir nok koselig da. Håper jeg 😄 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 20. juli 2021 Forfatter #12 Del Skrevet 20. juli 2021 Og grillet paprika. Takk for tips. Det er godt altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alauda Skrevet 20. juli 2021 #13 Del Skrevet 20. juli 2021 SoWhat? skrev (1 minutt siden): Ja, det var derfor jeg spurte om råd 😄 skjønte at jeg må by på litt mer ja Har fått gode råd her. Kjører og handler om en halv time. Jeg asså. Det er koselig å be folk på mat! Kjempekoselig. Men Herregud. Jeg trenger ikke å be halve campingplassen. Håpløst tilfelle. Men det blir nok koselig da. Håper jeg 😄 Håper det blir kos 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 20. juli 2021 Forfatter #14 Del Skrevet 20. juli 2021 Alauda skrev (Akkurat nå): Håper det blir kos Takk. Det håper jeg også 🙂 hyggelig miljø her da 🙂 og ikke sånn overdreven alkoholbruk. DET setter jeg stor pris på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #15 Del Skrevet 20. juli 2021 Mange nordmenn liker rekesalat på pølsene. Jeg mener det er unødvendig når du har potetsalat, men her kommer i alle fall tipset. Husk å grille pølsebrødene litt. Hvis du "bare" har vanlige grillpølser er det godt å surre en baconstrimmel rundt hver pølse før du legger det hele på grillen - gammelt triks fra 80-tallet. Du trenger ikke så mye mår det er spontangrilling på camping altså, det tror jeg alle skjønner. Anonymkode: 3b9d5...445 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #16 Del Skrevet 20. juli 2021 - som i, hvis du skal traktere helt ukjente hadde jeg ikke lagt så mye penger i pølser, for gode pølser blir fort ganske dyrt. Grillpølser (evt med bacon), lomper, pølsebrød som grilles lett, ketchup, to typer sennep, rå løk, sprøstekt løk og potetsalat, evt sylteagurk, er mer enn bra nok. Anonymkode: 3b9d5...445 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CorvusCorax Skrevet 20. juli 2021 #17 Del Skrevet 20. juli 2021 SoWhat? skrev (26 minutter siden): Hvor får jeg tak i god potetsalat? Meny? De er vel best på alt? Jeg kan velge Meny , Kiwi, Rema og Obs. Obs er utelukket da. Tror jeg. Lag den selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 20. juli 2021 Forfatter #18 Del Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Mange nordmenn liker rekesalat på pølsene. Jeg mener det er unødvendig når du har potetsalat, men her kommer i alle fall tipset. Husk å grille pølsebrødene litt. Hvis du "bare" har vanlige grillpølser er det godt å surre en baconstrimmel rundt hver pølse før du legger det hele på grillen - gammelt triks fra 80-tallet. Du trenger ikke så mye mår det er spontangrilling på camping altså, det tror jeg alle skjønner. Anonymkode: 3b9d5...445 Takk! 🙂 du roet meg ned litt nå. Det må jo ikke stilles så gøye krav 😄 men nå kjører jeg og handler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 20. juli 2021 Forfatter #19 Del Skrevet 20. juli 2021 CorvusCorax skrev (Akkurat nå): Lag den selv. Det gidder jeg ikke har 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #20 Del Skrevet 20. juli 2021 CorvusCorax skrev (3 minutter siden): Lag den selv. Det er jo ikke det beste rådet når ts oppholder seg på en campingplass, har spontaninvitert gjester og må handle nå. Anonymkode: 3b9d5...445 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå