Gjest Brunetten_ Skrevet 16. september 2005 #1 Del Skrevet 16. september 2005 Mulig dette er et teit spørsmål, men jeg pleier egentlig å trene alt i fra 3-6 dager pr uke. Nå i det siste har jeg ikke hatt tid til noen trening, men har presset inn noen knebøy, push-ups, sit-ups o.l. for å opprettholde. Så det jeg lurer på er om at hvis jeg nå i en liten periode bare trener styrke en gang pr uke. Vil jeg da kunne beholde og evt. styrke muskulaturen min da? Og hvor lang tid tar det før man mister muskelmasse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2005 #2 Del Skrevet 16. september 2005 eller er du blondine som skjuler seg bak en brunette?? du mister ikke muskelmassen din så fort, men det er så klart viktig å vedlikeholde!! 20-30 min hver dag er bedre enn ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ionaa Skrevet 16. september 2005 #3 Del Skrevet 16. september 2005 Man kan miste muskelmassen relativt fort..men da er det snakk om feks 4 ukers totalt inaktivitet. Totalt(!!) inaktivitet. Så lenge du klarer å presse inn noe trening så vil det ikke minke så fort, jeg ville fokusert på de store muskelgruppene i den perioden du snakker om at du ikke kan trene like ofte som du er vant med. Du vil nok klare å vedlikeholde, men om du vil klare å styrke muskulaturen mer enn den styrken du har nå avhenger av hvor mye og hardt du trente før og hvor mye og hardt du har mulighet til å trene nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunetten_ Skrevet 20. september 2005 #4 Del Skrevet 20. september 2005 (endret) eller er du blondine som skjuler seg bak en brunette?? du mister ikke muskelmassen din så fort, men det er så klart viktig å vedlikeholde!! 20-30 min hver dag er bedre enn ingenting. ← Nei, jeg er nok brunette. Og som Ionaa sier så tar det ikke såå lang tid før man mister muskelmasse heller. Har ikke tid til å trene 20 min hver dag. Ellers hadde jeg nok ikke spurt om dette spørsmålet i det hele tatt. Endret 20. september 2005 av Brunetten_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunetten_ Skrevet 20. september 2005 #5 Del Skrevet 20. september 2005 Man kan miste muskelmassen relativt fort..men da er det snakk om feks 4 ukers totalt inaktivitet. Totalt(!!) inaktivitet. Så lenge du klarer å presse inn noe trening så vil det ikke minke så fort, jeg ville fokusert på de store muskelgruppene i den perioden du snakker om at du ikke kan trene like ofte som du er vant med. Du vil nok klare å vedlikeholde, men om du vil klare å styrke muskulaturen mer enn den styrken du har nå avhenger av hvor mye og hardt du trente før og hvor mye og hardt du har mulighet til å trene nå. ← Takk for svar du. Skal nok prøve å presse inn noen øvelser for de store muskelgruppene slik at jeg klarer å vedlikeholde litt i allefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sillcat ikke innl. Skrevet 20. september 2005 #6 Del Skrevet 20. september 2005 Dessuten er det noe som heter muskelminne, så du legger på deg de musklene relativt raskt når du kan trene igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 20. september 2005 #7 Del Skrevet 20. september 2005 Dessuten er det noe som heter muskelminne, så du legger på deg de musklene relativt raskt når du kan trene igjen... ← Det har jeg også hørt, og faktisk fått bekreftet det i praksis, også. I en periode da jeg bodde i utlandet, fikk jeg ikke trent effektivt på ca 4 mnd (annet enn noen joggeturer), men da jeg kom hjem, tok det under en måned før jeg var tilbake i den formen jeg hadde før jeg dro. Takk og pris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunetten_ Skrevet 20. september 2005 #8 Del Skrevet 20. september 2005 Så godt å høre. At musklene (formen?) kommer kjappere tilbake. Da trenger jeg ikke å ha så dårlig samvittighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå