Gå til innhold

Har opplevd hypomani

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd hypomani  og mani for noen år tilbake. Det var mens jeg var i arbeidspraksis. Opplevde tanker som svømte raskt igjennom, opplevde flyt sone og var generelt happy over en lenger periode, fikk gjort mye og sov lite. Men var også veldig lei meg og hadde masse panikk angst og drakk alkohol, farget håret mit og trente mye. Jeg har fortsatt angst men har gått over til å bli sosial angst. Jeg nevnte ikke alt dette da jeg var i behandling og utredning. Masse av dette skjedde en stund etter at jeg var ferdig med skjemaene på dps. Jeg er fortsatt i behandling  i kommunen men usikker på om jeg skal fortelle det, da jeg har opplevd med ny behandler på dps da jeg var der å ikke bli tatt på alvor

Anonymkode: 43ff7...905

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må fortelle. Så er det de som vurderer om dette er hypomani eller andre ting. For at du skal bli bedre og få riktig hjelp må du si alt. 
men for å bli frisk må du følge rådene du får og jobbe med deg selv. 

Anonymkode: 33665...903

AnonymBruker
Skrevet

Litt hypomani har vel aldri skadet noen. Hvis det blir over the top og glir over i mani blir det noe annet og de rundt deg ville reagert. 

Enjoy the ride vil nå jeg si 😆

Uff men det med alkoholen og samtidig deprimert og slikt. Da tenker jeg mer blandet episode men WHAT DO I KNOW 🐒

Anonymkode: 97ba2...a38

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Litt hypomani har vel aldri skadet noen. Hvis det blir over the top og glir over i mani blir det noe annet og de rundt deg ville reagert. 

Enjoy the ride vil nå jeg si 😆

Uff men det med alkoholen og samtidig deprimert og slikt. Da tenker jeg mer blandet episode men WHAT DO I KNOW 🐒

Anonymkode: 97ba2...a38

"Litt hypomani" etterfølges som regel av en depresjon, så vil ikke si meg enig i det. Snakker av erfaring. 

Anonymkode: f8fb9...2b1

AnonymBruker
Skrevet

Det kan hende det blir tatt mer på alvor om du unngår ordet mani og heller forteller hvordan du opplevde den perioden og symptomene.

Anonymkode: 52aad...d80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...