Gå til innhold

Vi skal få valp!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal snart få vår første hund. En liten guttevalp! Gleder oss! 😍 Så nå må vi begynne å tenke på alt vi trenger til vårt nye familiemedlem. Kom gjerne med forslag for hva som er lurt å ha til den når den kommer. Og hvis noen har forslag til navn så kom gjerne med ideer. ❤️

Anonymkode: 31229...cae

Videoannonse
Annonse
Gjest Cockerlover
Skrevet (endret)

Gratulerer! Hvilken rase er det? 

Kjøp diverse tyggeleker, gjerne litt forskjellige, så har den litt og velge mellom. Valpen kommer til og bite mye de neste ukene 😛 jeg brukte mye en leke som var en ball med snor. 

Dere kommer til å bli drittlei av den i perioder 😛 når min valp ble helt vill pleide jeg å ta en slikkematte som jeg smurte hundeleverpostei på. Det holdt henne opptatt en stund. 

Vi hadde en bag som var veldig praktisk og som vi brukte mye. Hver gang vi var på borte hos noen eller ho syntes det ble litt mye når vi hadde besøk krøp ho inni bagen sin. Den føltes trygg. Veldig greit å bruke når vi reiste kollektivt og. 

Jeg kjøper hundeposer som er 100% nedbrytbare. For miljøet sin skyld. 

Jeg brukte sele og ikke halsbånd på min valp, siden hun ikke skjønte greia med å gå i bånd. Fant en billig valpesele til 50 kr på finn. 

Flåttmiddel om dere bor ved skogen eller andre steder hvor det er flått. 

Det ble mye søl rundt vann og matskål, så det var greit og ha en skålbeholder som holdt det på plass og hun ikke dro den med seg rundt hele leiligheta. 

Ellers trenger man ikke så mye er min erfaring. Det viktigste er at dere er sammen med valpen hele tiden og gjør den trygg. Vi kjøpte seng, men den brukte hun ikke den første tiden. Hun ville bare ligge inntil oss. 

Endret av Cockerlover
AnonymBruker
Skrevet
Cockerlover skrev (53 minutter siden):

Gratulerer! Hvilken rase er det? 

Kjøp diverse tyggeleker, gjerne litt forskjellige, så har den litt og velge mellom. Valpen kommer til og bite mye de neste ukene 😛 jeg brukte mye en leke som var en ball med snor. 

Dere kommer til å bli drittlei av den i perioder 😛 når min valp ble helt vill pleide jeg å ta en slikkematte som jeg smurte hundeleverpostei på. Det holdt henne opptatt en stund. 

Vi hadde en bag som var veldig praktisk og som vi brukte mye. Hver gang vi var på borte hos noen eller ho syntes det ble litt mye når vi hadde besøk krøp ho inni bagen sin. Den føltes trygg. Veldig greit å bruke når vi reiste kollektivt og. 

Jeg kjøper hundeposer som er 100% nedbrytbare. For miljøet sin skyld. 

Jeg brukte sele og ikke halsbånd på min valp, siden hun ikke skjønte greia med å gå i bånd. Fant en billig valpesele til 50 kr på finn. 

Flåttmiddel om dere bor ved skogen eller andre steder hvor det er flått. 

Det ble mye søl rundt vann og matskål, så det var greit og ha en skålbeholder som holdt det på plass og hun ikke dro den med seg rundt hele leiligheta. 

Ellers trenger man ikke så mye er min erfaring. Det viktigste er at dere er sammen med valpen hele tiden og gjør den trygg. Vi kjøpte seng, men den brukte hun ikke den første tiden. Hun ville bare ligge inntil oss. 

Takk for mange gode råd og tips! Det trenger vi. 😜 Vi har heldigvis litt tid på å forberede oss. 😊 Rasen er en Shetland Sheepdog. Vi har to katter som ikke er vant med hund, så vi er spent på hvordan det vil gå. Krysser fingrene for at de med tiden vil akseptere hunden og forhåpentligvis vil godta hunden. Ene katten vår liker å ligge på vårt soverom, så vi får se hvordan vi løser alt. Er jo viktig å gi dem mye og kanskje mer oppmerksomhet enn vanlig. 😻

Anonymkode: 31229...cae

Skrevet

Gratulerer! Det kan være lurt å gi valpen et teppe eller noe lignende som har vært hos moren før dere henter ham. Da får han med seg litt trygg lukt hjem til dere. 

Og sånne kompostelementer (små "gjerder") som kan settes sammen, plasseres foran dører osv. er gull!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bortsett fra det åpenbare som bånd, skåler, seng, bur osv. så vil jeg virkelig anbefale å kjøpe en enzymspray som fjerner flekker og lukt når han har uhell inne. Jeg var modig nok til å beholde det hvite teppet under stuebordet når jeg fikk min valp, og etter en del uhell er det null flekker og lukt i teppet! Anbefaler "Simple Solution Stain & Odour Remover".

Anonymkode: c14b3...26f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kommer til å trenge masse tyggebein og leker. Min erfaring er at leker valpen ikke klarer å rive i filler er kjedelige, så vi begynte å gi henne gamle sokker. Hvis du ikke har tid til å passe på valpen å holde øye med den hele tiden så trenger dere et stort bur eller f.eks kompostgrinder for å lage et oppholdssted til valpen.

Forbered huset før valpen kommer. Den kommer til å smake på planter, ledninger, møbler osv hvis den får muligheten. Rydd vekk det du kan og resten må passes på eller valpen settes i grind.

2 Skåler er ikke nok, gjerne kjøp et par ekstra så du kan ta med i bilen eller på besøk. Finn ut hvilket for valpen er vandt med å kjøp det, eventuelt kjøp 2 typer. Liten pose med foret den er vandt med + nytt for du vil bruke og ha en gradvis overgang.

Det kan være greit med både sele og halsbånd. Finn en type som kan justeres mye og brukes lenge før valpen vokser fra det. Bruk halsbånd på små turer hvor du trener på å gå fint i bånd, men mesteparken av tiden er det lurt å bruke sele.

Anonymkode: 335e7...1b5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...