engelvinge Skrevet 18. juli 2021 #1 Skrevet 18. juli 2021 Jeg ser bilder venner og familie legger ut på sosiale medier i sommer, og jeg ser jo at det ikke praktiseres med 1 m avstand til de i ikke samme husstand. Så da lurer jeg på om det er så at meteren ikke gjelder lengre? 1
NorthernLight Skrevet 18. juli 2021 #2 Skrevet 18. juli 2021 Det er mange som gir faen og tror pandemien er over dessverre. Smittetallene kommer nok til å gå opp en del til høsten. Mange får ikke dose 2 før i september/oktober heller. 3
Collan Skrevet 19. juli 2021 #3 Skrevet 19. juli 2021 Meterregelen og mange andre regler er fremdeles på FHIs liste over anbefalte tiltak, men det er dessverre mange som har blitt sløve, det ser jeg f. eks. når jeg er i butikken. https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/avstand-kontakter/?term=&h=1 Quote Hold 1 meters avstand til andre enn de du bor med. Unngå fysisk kontakt, inkludert håndhilsing og klemming. I private hjem er det gitt lettelser i avstandsanbefalingene til de som er beskyttet. Det koster svært lite for folk flest å være flinke med meterregelen, sprite hender skikkelig når de går inn i butikker og ikke ha så alt for mange nærkontakter. Hvis de aller fleste kunne ha klart det, ville vi bremset spredningen av deltavarianten betraktelig og fått mange flere vaksinert før den dominerer fullstendig. 3
mereo Skrevet 19. juli 2021 #4 Skrevet 19. juli 2021 Mange som tror det, men joda den er nok ganske relevant fortsatt! 1
Mezzosoprena Skrevet 19. juli 2021 #6 Skrevet 19. juli 2021 Har reagert på akkurat det samme, bilder av fester og andre sammenkomster. Jeg skjønner at folk er lei, men det er jo nettopp fordi folk ikke følger anbefalingene at det ikke stopper da. 2
tussi84 Skrevet 19. juli 2021 #7 Skrevet 19. juli 2021 1m gjelder ikke om du regnes som beskyttet. Da trenger du ikke holde avstand. De fleste har minst fått 1 dose nå, og de fleste i risikogruppene har fått begge dosene. 2
Anbefalte innlegg