Gå til innhold

Underholde gjester mellom vielse og middag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!  Pleier man å ha aktiviteter/leker planlagt for bryllupsgjestene mellom vielse og middag? 
 

I så fall, hvilke leker/aktiviteter kan anbefales? 

Vi har vielse og middag på samme lokale. Ca 1,5-2 timer mellom vielse og bordsetting ettersom brudeparet skal ta litt bilder med fotograf. 
Det er planlagt at gjestene skal få 1-2 glass prosecco/eplecider, frukt og annen snacks. 
Jeg har dårlig samvittighet for å forlate gjestene. 
 

Jeg har aldri vært i bryllup selv og vet ikke hva som er vanlig. 

Anonymkode: be680...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanligvis holder det med drikke, snacks og manglende, men... det pleier vel ikke ta 1,5-2 timer å ta bilder, det hørtes ganske lenge ut å vente?

Anonymkode: 72dff...51f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vanligvis holder det med drikke, snacks og manglende, men... det pleier vel ikke ta 1,5-2 timer å ta bilder, det hørtes ganske lenge ut å vente?

Anonymkode: 72dff...51f

Det er cateringselskapet som sier vi må sette av så pass lang tid fordi det alltid tar lengre tid enn man tror… Jeg mener vi egentlig trenger maks 45 min. 
 

TS

Anonymkode: be680...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en gøy spørre eller mime lek? Vinneren får premie? 

Da flyr tida også. 

Anonymkode: 93fd7...b71

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle bryllup jeg har vært i har det vært et par timer midt på dagen hvor gjestene har underholdt seg selv mens paret blir fotografert. Det viktigste er at det er drikke tilgjengelig (både med og uten alkohol) og gjerne noe småsnacks som kuttet frukt. Samt muligheter for å sitte. Voksne mennesker klarer fint å underholde seg selv et par timer uten arrangerte leker. Man kjenner jo som regel flere av de andre gjestene.

Anonymkode: 5dba8...5af

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Vanligvis holder det med drikke, snacks og manglende, men... det pleier vel ikke ta 1,5-2 timer å ta bilder, det hørtes ganske lenge ut å vente?

Anonymkode: 72dff...51f

Det pleier å ta 2-3 timer basert på bryllup jeg har vært I.

Anonymkode: 36ee2...6b5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 hours ago, AnonymBruker said:

Det er cateringselskapet som sier vi må sette av så pass lang tid fordi det alltid tar lengre tid enn man tror… Jeg mener vi egentlig trenger maks 45 min. 
 

TS

Anonymkode: be680...d74

Det tar (som oftest) mye mer tid enn 45 minutter. Hva sier fotografen?

Anonymkode: 36ee2...6b5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 2-3 timer uten organisert aktivitet er normalt, så lenge man får noe i glasset (gjerne vann/Farris også, ikke bare Mozell) og snack. Nøtter er også godt. 

Anonymkode: a5ad3...73b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva med en gøy spørre eller mime lek? Vinneren får premie? 

Da flyr tida også. 

Anonymkode: 93fd7...b71

Takk for forslag. Tror du det i så fall er best å dele inn i lag på forhånd for å få folk til å bli kjent med andre eller la gjestene bestemme lag selv? 
 

TS

Anonymkode: be680...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

I alle bryllup jeg har vært i har det vært et par timer midt på dagen hvor gjestene har underholdt seg selv mens paret blir fotografert. Det viktigste er at det er drikke tilgjengelig (både med og uten alkohol) og gjerne noe småsnacks som kuttet frukt. Samt muligheter for å sitte. Voksne mennesker klarer fint å underholde seg selv et par timer uten arrangerte leker. Man kjenner jo som regel flere av de andre gjestene.

Anonymkode: 5dba8...5af

Takk for svar. Rikelig av drikke og snacks skal vi ha. Bra du nevner sittemuligjeter.  Dette må jeg forhøre meg litt om med arrangøren. 

Anonymkode: be680...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud som jeg hater sånne selskapsleker. Ikke del opp i lag, lande som ønsker å bli med få velge dette selv. 
 

så lenge det er nok snacks og drikke tilgjengelig hadde jeg vært fornøyd. 

Anonymkode: b3d50...e83

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det tar (som oftest) mye mer tid enn 45 minutter. Hva sier fotografen?

Anonymkode: 36ee2...6b5

Fotografen sier også at vi i hvertfall bør sette av 1,5 time. 
Ettersom både cateringselskapet og fotografen sier det gjør vi det.

Anonymkode: be680...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 I brukte en time på bilder, mannen rushet det, da han hater fotografering. Så 1,5 time bruker man fort, sol, vær og vind gjør jo at det ikke bare er å knipse i vei ukritisk.

Det er helt vanlig å vente 1,5 time etter vielse og middag, dette er nok alle innstilt på. Så lenge det er drikke og snacks så mingler man jo bare og blir litt kjent. Har aldri opplevd å ikke få noe å drikke, men har opplevd å ikke få noe snacks, og da er det heller fingermat enn leker jeg har savnet.

Har aldri vært borti leker, og heldigvis. Det hadde jeg ikke likt og jeg synes ikke det hører hjemme på en slik dag.

Husk at dette er voksne mennesker, de bør klare å ta litt drikke og omgås sosialt uten at noen passer på de 😉 om noen ikke kjenner noen og kommer alene, så ville jeg heller alliert med meg noen til å få med disse i praten, om de skulle være sjenerte. Men selv her vil ofte de som kommer alene klare seg 😉

Anonymkode: 32097...048

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var en gang i et bryllupp hvir det var program hele tiden, absolutt hele tiden. Savnet å snakke med kjente som var der, men det var det minimalt med tid til. Enten var det taler som gjerne varte en time, lysbilder eller se på noe andre gjorde.

Så det jeg forsøker å si er, mingling og "fritid" i bryllupp er gull. Dropp leker, ha kun noe snacks og la gjestene skappe av og prate.

Anonymkode: 159a1...3da

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Dropp organisert aktivitet. 2 timer bør gjester, som har drikke og snacks tilgjengelig, klare å underholde seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre sier, drikke og snacks, og sørg for steder å sitte for alle :)

Har aldri vært i et bryllup hvor underholdning er en ting mens man venter.

Alternativt kan dere faktisk ta bilder før vielsen, vet om flere som gjør det for å ha mest mulig tid med gjestene.

Anonymkode: c7abb...e77

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei alle. Takk for svar. Ser det ikke er stemning for leker/aktiviteter. 
Bra at flere nevner dette med sitteplasser. Det skal jeg undersøke. Det er fint uteområdet så om været er fint ønsker nok flere å være ute. 
 

Kan det være et alternativ å lage noen frivillige aktiviteter i tilfelle noen kjeder seg? Lage en quiz på papir og gi beskjed om at de som har lyst kan quizze? 
 

TS
 

Anonymkode: be680...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg gå mot strømmen: Synes en frivillig quiz ville vært kjekt! Jeg er ikke noe glad i overfladisk small-talk, blir sliten av det, så for meg ville quiz vært en herlig pause. Tipper mange introverte tenker det samme. 

Anonymkode: 9dd8e...529

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg har sett folk ha er fotobooth (dere må selv vurdere om gjestene deres ville likt sånn) og/eller gjestebok.

Altså, ha en gjestebok liggende et sted og få toastmaster til å informere om det, så har dere allerede noe aktivitet, til da eller til pauser senere. Og om dere vil være ekstra fancy og vet gjestene vil like det kan dere skaffe polaroidkamera som printer ut klistremerkebilder, samt noen props gjestene kan posere med. Så kan de lime dette inn i gjesteboka hvis de vil :)

Anonymkode: 72dff...51f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter mye mer pris på å få meg et glass bobler, få sitte ned, snakke med gamle og nye kjente, purre nesen og ellers bare slappe av fremfor å stå å gjette hva andre folk miner........

Anonymkode: b74fd...a61

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...