AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #1 Del Skrevet 18. juli 2021 Vi skal ha nytt spisebord, og har funnet et bord som kommer i bordplate bestående av enten finer eller heltre. Kjenner til ulempen med finer med tanke på riper/ hakk som evt. vil oppstå, og som er vanskelig å fjerne. Heltrebord kan derimot pusses ned. Heller mest mot finer, ettersom overflaten var finere i tillegg til at det er halv pris av heltre. Noen som har erfaring med finer? Dumt å velge det over heltre? Anonymkode: f2b47...8e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #2 Del Skrevet 18. juli 2021 Ville alltid valgt heltre over finér, men det koster jo. Anonymkode: 7dfbd...5cb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snedig Skrevet 18. juli 2021 #3 Del Skrevet 18. juli 2021 Fordelen med heltre er jo at det kan slipes ned, men det er jo en jobb som aldri frister å ta… kommer jo mye fortere vannmerker osv på heltre kontra finer, så jeg tror man føler man må være mye mer forsiktig med heltre. Hvis man har små barn ville jeg valgt finer.. tåler mer herjing. Mens heltre hadde jeg definitivt valgt for en mer eksklusiv følelse i et barnefritt hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #4 Del Skrevet 18. juli 2021 Teltre er blytungt. Vi hadde et heltre bord med ileggsplater og det var et mareritt. Jeg heller nok litt mot finér Anonymkode: 470cc...725 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #5 Del Skrevet 19. juli 2021 Foreldrene mine har et 50 år gammelt finert spisebord, og det er ikke hakk eller riper i det. Så det er fullt mulig å holde det fint, men det bør selvsagt brukes duk eller spisebrikker, og alt søl må tørkes av umiddelbart. Anonymkode: 109f1...fbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #6 Del Skrevet 19. juli 2021 Finer. Er dritt lei heltre på ting. Anonymkode: 52e4d...4fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 19. juli 2021 #7 Del Skrevet 19. juli 2021 Snedig skrev (14 timer siden): Fordelen med heltre er jo at det kan slipes ned, men det er jo en jobb som aldri frister å ta… kommer jo mye fortere vannmerker osv på heltre kontra finer, så jeg tror man føler man må være mye mer forsiktig med heltre. Hvis man har små barn ville jeg valgt finer.. tåler mer herjing. Mens heltre hadde jeg definitivt valgt for en mer eksklusiv følelse i et barnefritt hjem. Heltre er langt mer motstandsdyktig mot herjing enn finer. Sikker på at du mener finer og ikke et kunsstoffbelegg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #8 Del Skrevet 19. juli 2021 Whistler skrev (12 timer siden): Heltre er langt mer motstandsdyktig mot herjing enn finer. Sikker på at du mener finer og ikke et kunsstoffbelegg? Finer er vanlig og bruke og tåler mer enn godt bruk på spisebord. Det trenger dog behandling 2 ganger i året for å bevares, men det er ingenting kontra å pusse ned et helt bord hver gang man får et hakk eller en tegnestrek.... Finèrbord er lett å vaske av, trebord ikke så lett. Anonymkode: 8673f...4d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 20. juli 2021 #9 Del Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): ..........men det er ingenting kontra å pusse ned et helt bord hver gang man får et hakk eller en tegnestrek.... Finèrbord er lett å vaske av, trebord ikke så lett. Anonymkode: 8673f...4d8 Hakk i heltrebord løftes elegant med dampstrykejern. Hakk i et finerbord er det betraktelig verre å gjøre noe med. Tegnestreken er jo det samme problemet på et finerbord som på et trebord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå