Gå til innhold

Hvide Sande (NRK)

NordicViking

Anbefalte innlegg

Noen som har fått med seg denne? Ny, kritikerrost krimserie fra de danske, hvite sanddyner, nærmere bestemt fra småbyen Hvide Sande, på Jyllands vestkyst. 

For å oppklare det brutale mordet på en ung tysk surfer blir to etterforskere - en dansk og en tysk - sendt til turistparadiset Hvide Sande på den jyske vestkyst. Ingen i byen har tillit til politiet, så de to skal fremstå som et lykkelig ektepar fra storbyen som har flyttet til Vesterhavet for å starte et nyt liv. 

Er også tilgjengelig på NRK Nett-TV (8 episoder).  https://tv.nrk.no/serie/hvide-sande

En serie som anbefales på det varmeste. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Takk for tips. Trenger noe å se nå i ferien og det regner ute. Og jeg elsker dansk og svensk krim 

Anonymkode: fdeba...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Litt dumt at den er teksten er på nynorsk 🙈

Anonymkode: fdeba...b63

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terningkast fire pluss. Trekker for diverse usannsynligheter og litt billige sjangertriks. (Som: For å skape spenning, går hovedpersonen inn i et typisk spøkelsesslott alene. Ikke akkurat det her, men noe lignende. Gjentatte ganger.) Og noen litt for eplekjekke replikker.

Endret av T-Rex
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

T-Rex skrev (13 timer siden):

Terningkast fire pluss. Trekker for diverse usannsynligheter og litt billige sjangertriks. (Som: For å skape spenning, går hovedpersonen inn i et typisk spøkelsesslott alene. Ikke akkurat det her, men noe lignende. Gjentatte ganger.) Og noen litt for eplekjekke replikker.

Spoiler

Likte den også veldig godt. Men lurte veldig på hvordan Thomas kom seg fra Hamburg ( etter å ha sett Jimmy hadde rømt fra fengsel) til Hvide Sande akkurat i tide til å redde Helene fra å bli druknet i havet?? Måtte Google kartet etterpå, og det er jo helt usannsynlig 😆 

Serien er forresten  av A.JKazinski, som har skrevet flere gode krim-bøker  

Obs -spoiler! 

Endret av Zenhouse
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Zenhouse said:
  Hide contents

.... Måtte Google kartet etterpå, og det er jo helt usannsynlig 😆 

Serien er forresten  av A.JKazinski, som har skrevet flere gode krim-bøker  

Obs -spoiler! 

Jeg stusset også over den raske forflytningen, men antok at det var snakk om en tidsforskyvning. Altså at det var filmklippingen som var litt rar, og ga et feil inntrykk. Kommenterer det ikke noe nærmere for å ikke røpe noe.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns den var platt og noe skurret. Typisk bruk av sexy kvinne/ dustete, sur mann må dele seng etc. Reagerte allerede på begynnelsen med at hun liksom var undercover med han kriminelle. Akkurat som det ville skjedd i virkeligheten med sex og hele pakka.

Minnet meg litt for mye om kiosklitteratur. Det skal sies at jeg liker skuespillerene, men det ble altfor krampeaktig for meg.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Plottet var vel tynt synes jeg. Men gode skuespillere og regi! Og så vakker natur da ❤️

Anonymkode: 43970...e27

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Denne synes jeg var ganske slapp. 3- vil jeg si. Den var veldigforutsigbar og mye mer såpe en krim

Anonymkode: 7b0bb...e6c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...