Gå til innhold

Hvor mange katter er for mye?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange katter eller hunder kan noen eie før du tenker at antallet skyldes ensomhet eller psykisk syk? Inspirert av en sak fra Hordaland der en mann hadde 53 katter..

Anonymkode: 4b405...961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fort du ikke klarer å gi hver og én av  de den individuelle oppmerksomheten de trenger. 

(Legg gjerne ved en link til saken du refererer til)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anslå at 5 - 6 katter er maks antall en enkelt privatperson bør ha av katter, før det begynner å bli for mange.

Hver katt skal jo ha sin individuelle og tilmålte del med kos og menneskekontakt daglig, samt mat og stell og veterinærutgifter. Blir det fler enn 5 - 6 stk, tror jeg man sliter med å gi dem nok menneskekontakt i løpet av en vanlig dag, det ville blitt sjeldnere og kattene dermed skyere og kanskje litt halvville til slutt.

Mannen i artikkelen må ha manglet noe i topplokket, som "overhodet ikke tenkte" på å sterilisere/kastrere kattene en gang.

Endret av Million
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en en usterilisert katt som går fritt utendørs, uten planer om avl så har en en katt for mye.

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har 8 katter og trives med det.

Naboene hater meg, men det driter jeg i (og kattene, bokstavlig talt 😂)

Anonymkode: ba583...043

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har 8 katter og trives med det.

Naboene hater meg, men det driter jeg i (og kattene, bokstavlig talt 😂)

Anonymkode: ba583...043

Uff! Glad jeg ikke er nabo med deg. Det stinker sikkert hos deg!

Anonymkode: ec9da...49d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Saken er fra 2007. Trodde du siktet til en nyere sak. Når det er sagt, finnes det nok desverre slike saker i 2021 også.

Og det er ikke akkurat hyggelig lesing dette heller...

Endret av Troyamin
Glemte å legge inn link.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer med mer enn en katt, pling pling. Mer en en hund så bør du være friluftsmenneske 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes 3 katter er for mye. 

Anonymkode: 948ac...de0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvordan du bor. Boligfelt og lignende, da er 1 katt egentlig for mye hvis det allerede finnes en katt i nabolaget. 

Gård/enebolig i område med spredt bebyggelse: kanskje 2-3 katter, så lenge de har et stort nok territorium. 

Anonymkode: 99e72...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes 2 katter er helt perfekt. 

Ikke mer jobb, og de har mye selskap i hverandre.

Samtidig mulig å ta de til dyrlegen alene, holde kontroll på kosthold, stell, og alt annet. 

Anonymkode: 9e8d3...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 katter om det er andre dyr i hjemmet. 3 katter om det ikke er andre dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skjønner i hvert fall hvor uttrykket "crazy cat people" kommer fra. En katt er en for mye. Katter gir meg the creeps. Har en venninne som har anskaffet fem katter det siste året, og det har jo for pokker bikket over for henne. Jeg får sikkert 40 snap hver dag med katter i monitor. Hvordan kan noen tro at andre har det minste interesse for kattene deres, med mindre de er like katteinteressert selv?! 

Anonymkode: 2cb41...b92

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

En skjønner i hvert fall hvor uttrykket "crazy cat people" kommer fra. En katt er en for mye. Katter gir meg the creeps. Har en venninne som har anskaffet fem katter det siste året, og det har jo for pokker bikket over for henne. Jeg får sikkert 40 snap hver dag med katter i monitor. Hvordan kan noen tro at andre har det minste interesse for kattene deres, med mindre de er like katteinteressert selv?! 

Anonymkode: 2cb41...b92

Mitt inntrykk er at folk som misliker katter så mye som deg må ha større psykiske problemer enn de som har mange av dem. Det er et lite pelsdyr som går rundt i huset, sover store deler av dagen, koser med deg og leker. Hva er det som gir folk «creeps» med det? Forstår det virkelig ikke. Må jo stamme fra traumer eller noe.

Selv har jeg én katt og er veldig fornøyd med det. Vil ha en hund også på sikt, men det krever litt mer tid og arbeid.

Anonymkode: 52dad...d68

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt ærlig synes jeg denne tråden blir for dumt. 

Det er ikke tegn på sykdom eller ensomhet i seg selv å ha katter. For noen er det det, men det hører heller med til unntaket enn regelen. Det er ufint å påføre andre mennesker skam fordi de er glad i katter.

Det viktigste  er ikke hvor mange katter man har, men om man er i stand til å ta vare på de. 

 

 

Anonymkode: e058d...4a7

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om en med 20 katter😅 de bor på en svær eiendom med naboen mil borte. Alle er kastrerte og får vaksiner årlig. Hvordan de greier det +mat, annet veterinærstell, oppmerksomhet og å gjøre andre ting utenom kattene aner jeg ikke. 
 

Vi har av og til oppimot 10-13 katter(eier 2 selv) men vi er forverter. Det er et sant helvete om kattene ikke går overens, ikke er husrene, ikke er tamme osv. også er det kattedoene som må renses hele forbanna tiden😅 Men verdt det da, men vi vil aldri ha mer enn 2-4 som er våre. 

 

Anonymkode: c37a8...ead

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker katter og har en selv, men syns mer enn 3 er for mye. Det er ikke alltid så lett å ta skikkelig vare på en katt. Det har hendt flere ganger at jeg har oppdaget at min er syk eller har smerter kun pga en liten endring i atferd - det tror jeg ikke man merker like lett om man har mange. I 2021 er det ikke ok å bare la katten seile sin egen sjø fordi «de klarer seg selv», nå vet man bedre enn som så.

Anonymkode: 2e26d...791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.7.2021 den 13.41):

Mitt inntrykk er at folk som misliker katter så mye som deg må ha større psykiske problemer enn de som har mange av dem. Det er et lite pelsdyr som går rundt i huset, sover store deler av dagen, koser med deg og leker. Hva er det som gir folk «creeps» med det? Forstår det virkelig ikke. Må jo stamme fra traumer eller noe.

Selv har jeg én katt og er veldig fornøyd med det. Vil ha en hund også på sikt, men det krever litt mer tid og arbeid.

Anonymkode: 52dad...d68

Typisk katteeier. Klarer ikke forstå at ikke alle eeeelsker katter. Jeg liker ikke katter, men det betyr jo ikke at jeg har psykiske problemer. Spørsmålet er jo hvor mange katter er for mange - og for en del mennesker finnes det jo ikke grenser, tydeligvis. Det er for meg galskap. 

Jeg har hund, men har full forståelse for at ikke alle liker hunder. Det er der det stopper for kattefolk.

Anonymkode: 2cb41...b92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...