AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #1 Skrevet 17. juli 2021 Føler alle krenkes av alt i dag. med tanke på rasisme og alle slags legninger og kjønnsdiskriminering. Altså jeg er imot rasisme og alt det der og støtter det! Men jeg synes folk Idag drar det så langt ut. Feks en hvit kvinne legger ut bilde av at man er litt for brun så er det folk som blir krenker. Dette irriterer meg så jævli men rasisme er samtidig et viktig tema. savner som det var før, særlig før sosiale medier. Anonymkode: 64646...65f 8
Milky Skrevet 17. juli 2021 #2 Skrevet 17. juli 2021 Enig. Alle er så jævlig lettkrenkret. Slapp av folkens!! 11
Realverdien Skrevet 17. juli 2021 #3 Skrevet 17. juli 2021 Et naturlig resultat av sosiale medier og en giftig aktivisme som driftes av visse politiske fløyer. 9
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #4 Skrevet 17. juli 2021 det er faktisk helt sykt. Mye har med sosiale medier å gjøre. Det er jo galt å være mot homofile (feks) idag, for da blir man hatet på, men alle kan ikke være for alt og alle har sine meninger, men det går tydeligvis ikke idag. kan folk bare slappe av tenker jeg Dette har frustrert meg lenge nå av at folk blir krenker av den absolutt minste ting, verden blir bare sykere og værre. nå skal de fjerne «lensmann» for det er kjønnsdiskriminerende Anonymkode: 64646...65f 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #5 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): det er faktisk helt sykt. Mye har med sosiale medier å gjøre. Det er jo galt å være mot homofile (feks) idag, for da blir man hatet på, men alle kan ikke være for alt og alle har sine meninger, men det går tydeligvis ikke idag. kan folk bare slappe av tenker jeg Dette har frustrert meg lenge nå av at folk blir krenker av den absolutt minste ting, verden blir bare sykere og værre. nå skal de fjerne «lensmann» for det er kjønnsdiskriminerende Anonymkode: 64646...65f Håper de fjerner "hater på" også. Permanent. Anonymkode: d28f9...d1e 12
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #6 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Håper de fjerner "hater på" også. Permanent. Anonymkode: d28f9...d1e Helt enig, "hater på" er kebabnorsk og et tegn på dårlig integrering. Anonymkode: 02d2e...432 4
Nowayback Skrevet 18. juli 2021 #7 Skrevet 18. juli 2021 Den beste tidsepoken i verdenshistorien må ha vært fra etterkrigstiden og frem til 80-tallet. 7
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #8 Skrevet 18. juli 2021 Pappadrømmen skrev (47 minutter siden): Den beste tidsepoken i verdenshistorien må ha vært fra etterkrigstiden og frem til 80-tallet. Uten tvil. Hele 60-70 og mesteparten av 80-tallet. Anonymkode: d28f9...d1e 4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #9 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Håper de fjerner "hater på" også. Permanent. Anonymkode: d28f9...d1e Dette har da aldri vært rett, så det er ingenting å fjerne. Ellers er jeg enig i HI. Sosiale media og amerikanisering er to av årsakene til at Norge i dag er sånn det er. Og det virker som at det bare blir verre og verre. Anonymkode: 92cf4...138 1
Nowayback Skrevet 18. juli 2021 #10 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Uten tvil. Hele 60-70 og mesteparten av 80-tallet. Anonymkode: d28f9...d1e Ikke sosiale medier, barn fikk være barn, lett å skaffe seg jobb og et arbeidsmarked som var for alle. Jeg tror folk hadde det bedre da, helt ærlig. Et mindre stressende og krevende samfunn enn i dag. Jeg er født i 1986, så føler jeg er noen tiår for sent ute. Jeg forbinder 90-tallet også som en lettvint og fin tid, selv om internett kom mot slutten av tiåret. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #11 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Dette har da aldri vært rett, så det er ingenting å fjerne. Ellers er jeg enig i HI. Sosiale media og amerikanisering er to av årsakene til at Norge i dag er sånn det er. Og det virker som at det bare blir verre og verre. Anonymkode: 92cf4...138 Derfor må det fjernes. For di det ikke er rett. Hadde det vært rett, hadde det ikke vært noen grunn til å fjerne det Anonymkode: d28f9...d1e
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #12 Skrevet 18. juli 2021 Pappadrømmen skrev (2 minutter siden): Ikke sosiale medier, barn fikk være barn, lett å skaffe seg jobb og et arbeidsmarked som var for alle. Jeg tror folk hadde det bedre da, helt ærlig. Et mindre stressende og krevende samfunn enn i dag. Jeg er født i 1986, så føler jeg er noen tiår for sent ute. Jeg forbinder 90-tallet også som en lettvint og fin tid, selv om internett kom mot slutten av tiåret. 76- modell her. Jeg kan skrive under på at det var bedre da. Bedre trengte vi aldri ha det. Det er folks kjerneverdier, mindre stress og samholdet jeg savner aller mest. Anonymkode: d28f9...d1e 4
Nowayback Skrevet 18. juli 2021 #13 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 76- modell her. Jeg kan skrive under på at det var bedre da. Bedre trengte vi aldri ha det. Det er folks kjerneverdier, mindre stress og samholdet jeg savner aller mest. Anonymkode: d28f9...d1e Husker det var mer liv i distriktene. Flere arrangementer. Vi hadde skøyteløp på det lokale vannet hvor det kom massevis av folk. Nå skjer det aldri noe sånt lenger. Da jeg var liten gikk vi bare rett inn i huset til naboen. Vi måtte i alle fall ikke "bestille time" dager i forveien som man må i dag. Jeg tror internett og sosiale medier gjorde oss mennesker særere. Vi er mindre sosiale og lukker oss mer inne. Jeg er dessverre en slik type selv, men man blir jo litt preget av samfunnet man lever i også. 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #14 Skrevet 18. juli 2021 1 minutt siden, Pappadrømmen said: Ikke sosiale medier, barn fikk være barn, lett å skaffe seg jobb og et arbeidsmarked som var for alle. Jeg tror folk hadde det bedre da, helt ærlig. Et mindre stressende og krevende samfunn enn i dag. Jeg er født i 1986, så føler jeg er noen tiår for sent ute. Jeg forbinder 90-tallet også som en lettvint og fin tid, selv om internett kom mot slutten av tiåret. Jeg er født mot slutten av 60-tallet og opplevde 70-tallet som en spennende tid, 80-tallet en god del vanskeligere mens 90-tallet igjen var en spennende tid med masse engasjement og tro på en bra framtid. Men fra ca. midten av 90-tallet skled det mer og mer ut med en sinnssvak materialisme og tro på at penger fikser alt, og penger har vi mer enn nok av. De mer vanskeligstilte i landet ble skjøvet ut i glemselen: "Alle har det bra, ingen har noe å klage over, for vi er så rike og da er alt helt topp!" Jeg kunne skrevet mye, mye mer detaljert om utviklingen, men det blir en lengre avhandling. Min mening er at Norge er en nyrik tulling som oppfører seg som en kulturløs idiot som skammer seg over sin småkårsbakgrunn i stedet for å respektere den, som er opptatt av å flashe rikdommen sin på vulgært vis for flest mulig andre, en ansvarsløs fjott som bare slenger penger og ting til ungene i stedet for å gi dem ekte og konstruktiv omsorg. Anonymkode: b3cc5...80c 3
Gjest Saph Skrevet 18. juli 2021 #15 Skrevet 18. juli 2021 Før hold man meningene sine mere privat for alle og enhver. Problemene har oppstått fordi alle kan dele med alle hva de mener om alt og alle. Vi ble ikke mindre krenket før fordi vi var mindre krenkbare. Vi ble bare ikke overeksponert for horder av mennesker som mener det motsatte av oss, så da var det lett å børste av seg. Det som var en sjelden kommentar imot egne meninger da er nå 400+ kommentarer om alle grunnene du er fæl og forferdelig fordi du har den meningen du har. Da er det veldig lett at piggene kommer ut og man får krenkekommentarer slengt etter seg.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #16 Skrevet 18. juli 2021 Savner selv tiden før internett og "sosiale media", good times 😥 RIP Anonymkode: 2f3d1...930 2
Gjest Saph Skrevet 18. juli 2021 #17 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Savner selv tiden før internett og "sosiale media", good times 😥 RIP Anonymkode: 2f3d1...930 Hvem er det som tvinger deg til å være aktiv på sosiale medier og eksponere deg for det som foregår på alskens forumer, i kommentarfelt og nettsider? Hvem tvinger deg til å bruke Internett til å slå opp informasjon fremfor å gå på biblioteket og bruke leksikon? Det er lov å kutte det ut. Fri vilje innenfor lovens armer.
Næmmin Skrevet 18. juli 2021 #18 Skrevet 18. juli 2021 Typisk tegn på at en begynner bli gammal når «alt var bedre før»…! 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #19 Skrevet 18. juli 2021 1 minutt siden, Saph said: Hvem er det som tvinger deg til å være aktiv på sosiale medier og eksponere deg for det som foregår på alskens forumer, i kommentarfelt og nettsider? Hvem tvinger deg til å bruke Internett til å slå opp informasjon fremfor å gå på biblioteket og bruke leksikon? Det er lov å kutte det ut. Fri vilje innenfor lovens armer. Så du mener jeg skal melde meg ut av samfunnet helt? Er ikke på noen SoMe plattformer eller kommentarfelt, kun forum. Hvordan skal jeg unngå å bruke nettsider forresten, lommeboka mi befinner seg jo i en NETTbank.. Det er umulig å være analog i dag, samfunnet er ikke lagt opp slik. Anonymkode: 2f3d1...930 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #20 Skrevet 18. juli 2021 Men hvorfor gir du ikke blaffen? Det er vi som bestemmer. Jeg bryr meg ikke om hverken "Black lives matters" eller "Pride". Ekstreme politiske organisasjoner begge to. Vanlig folkeskikk holder lenge.. Anonymkode: 08a3c...f2a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå