Gå til innhold

Ikke enig i diagnostisering på DPS

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg svarte på spørsmålene under utredningen ved første besøk hos DPS hadde jeg mye mindre innsikt i egen situasjon enn det jeg har i dag. 
ville trolig svart annerledes nå på disse spørsmålene. Pleier DPS kun p gjennomføre en utredning en gang-uten å vurdere diagnosene på ny?

Føler jeg nå «sitter fast» i de diagnosene jeg fikk ved innkomst gruppepol og mini plus utredning.

Kan man be om ny gjennomgang?

Anonymkode: 43700...1da

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det kan du.

Anonymkode: cef9e...96e

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er lenge siden så kan du be om ny utredning. Er det bare snakk om kort tid siden så vil de nok vente litt. 
Men fortell din behandler hva du tenker nå. Ene behandleren min endret den ene diagnosen min basert på samtalene vi hadde hatt iløpet av ett år. 

Anonymkode: fc170...8aa

AnonymBruker
Skrevet

Etter endt behandling vil de jo ta bort de diagnosene som ikke er aktuelle lenger utifra symptombilde ditt

Anonymkode: 3d569...b2e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Da jeg svarte på spørsmålene under utredningen ved første besøk hos DPS hadde jeg mye mindre innsikt i egen situasjon enn det jeg har i dag. 
ville trolig svart annerledes nå på disse spørsmålene. Pleier DPS kun p gjennomføre en utredning en gang-uten å vurdere diagnosene på ny?

Føler jeg nå «sitter fast» i de diagnosene jeg fikk ved innkomst gruppepol og mini plus utredning.

Hva mener du? Selvom du har fått mere innsikt i egen situasjon så burde jo svarene på spørsmålene være det samme

Anonymkode: 6da4c...4ef

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var også uenig i diagnosen min i starten, men det gikk over. :P

Anonymkode: a3083...c73

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ja, det kan du. 

jeg var feildiagnotisert i mange år før en psykiater utredet meg på nytt. Det forandret livet mitt fordi jeg da fikk behandling som jeg responderte bra på. Om du ikke har gjort det enda synes jeg du skal være ærlig med behandleren din om de refleksjonene du har rundt dette. 

Anonymkode: 4bdc1...42e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...