AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #1 Skrevet 17. juli 2021 Når torr dere hybridbiler biler blir erstattet av elbiler? De kjører jo stort sett med fossilt brensel, så vil de vare til 2030 som fossilbiler? Anonymkode: 90ba2...36f
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #2 Skrevet 17. juli 2021 Vil vare helt til et eventuelt forbud. Og et forbud foreligger IKKE enda, noen steder. Anonymkode: a7ed9...a26
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #3 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Vil vare helt til et eventuelt forbud. Og et forbud foreligger IKKE enda, noen steder. Anonymkode: a7ed9...a26 Var det ikke 2035? Akkurat kjøpt hybrid nå. Stopper salget i 2035 så må jeg nok kjøpe en hybrid i 2034. De stopper ikke salg av drivstoff så fort. Anonymkode: e5c6b...7cc
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #4 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Var det ikke 2035? Akkurat kjøpt hybrid nå. Stopper salget i 2035 så må jeg nok kjøpe en hybrid i 2034. De stopper ikke salg av drivstoff så fort. Anonymkode: e5c6b...7cc Det er helt korrekt. Det vil være fullt mulig å kjøre hva en vil etter 2035. Kan ikke hive alt som er nysolgt rett før, det ville gitt bare kaos. Men husk, det er enda kun et forslag. Det er ikke vedtatt. Anonymkode: a7ed9...a26 2
Brunello Skrevet 18. juli 2021 #5 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Var det ikke 2035? Akkurat kjøpt hybrid nå. Stopper salget i 2035 så må jeg nok kjøpe en hybrid i 2034. De stopper ikke salg av drivstoff så fort. Anonymkode: e5c6b...7cc Hva tror du bensin vil koste dersom nesten ingen bruker det lenger? Men det primære spørsmålet må være hvorfor du er negativ til en teknologi du ikke aner hvordan vil være om 14 år. Det tas 7-mils steg i batteriteknologien til stadighet. Om 14 år vil vi garantert le av ladeangsten enkelte har i dag. Personlig synes jeg det er mange fordeler med el-bil. En som ikke kommer frem så ofte er at det faktisk er bedre plass i bilen. Siden el biler ikke har gir, er gulvet i baksetene (i alle fall på de jeg har sittet i) helt flate. Mye bedre plass til tre i baksetet.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #6 Skrevet 18. juli 2021 Brunello skrev (2 timer siden): Hva tror du bensin vil koste dersom nesten ingen bruker det lenger? Men det primære spørsmålet må være hvorfor du er negativ til en teknologi du ikke aner hvordan vil være om 14 år. Det tas 7-mils steg i batteriteknologien til stadighet. Om 14 år vil vi garantert le av ladeangsten enkelte har i dag. Personlig synes jeg det er mange fordeler med el-bil. En som ikke kommer frem så ofte er at det faktisk er bedre plass i bilen. Siden el biler ikke har gir, er gulvet i baksetene (i alle fall på de jeg har sittet i) helt flate. Mye bedre plass til tre i baksetet. Hva tror du strømmen vil koste, når alt og alle skal ha strøm for å forflytte seg i 2035? Og om EU går inn for det de når har sagt de skal gjøre, så kommer svært mange europeere til å måtte hive ut gassblussene sine og erstatte de med strøm. Og det er ikke få skal jeg si deg. Pluss all oppvarming som skjer med gass, både her på berget og ute i europa. Er bare å glede seg! De 7-milstegene i batteritteknologi, er bare en bløff! Fordi, litium-ion batteriet er ikke blitt endret siden det ble putta inn i Think da den så dagens lys. Det eneste som er skjedd, er at de settes sammen i større enn mindre enheter for å passe i de bilene de blir putta i. Og så er det programering av hvor mye strøm som brukes til de forskjellige duppeditter i bilen, som bestemmer hvor mye strøm som må til. Det nyeste inne batteriteknologi er ikke kommet enda, og da er det faststoff det er snakk om. Anonymkode: a7ed9...a26
Brunello Skrevet 18. juli 2021 #7 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva tror du strømmen vil koste, når alt og alle skal ha strøm for å forflytte seg i 2035? Og om EU går inn for det de når har sagt de skal gjøre, så kommer svært mange europeere til å måtte hive ut gassblussene sine og erstatte de med strøm. Og det er ikke få skal jeg si deg. Pluss all oppvarming som skjer med gass, både her på berget og ute i europa. Er bare å glede seg! De 7-milstegene i batteritteknologi, er bare en bløff! Fordi, litium-ion batteriet er ikke blitt endret siden det ble putta inn i Think da den så dagens lys. Det eneste som er skjedd, er at de settes sammen i større enn mindre enheter for å passe i de bilene de blir putta i. Og så er det programering av hvor mye strøm som brukes til de forskjellige duppeditter i bilen, som bestemmer hvor mye strøm som må til. Det nyeste inne batteriteknologi er ikke kommet enda, og da er det faststoff det er snakk om. Anonymkode: a7ed9...a26 Strømmen blir antakelig noe dyrere. Men det vil også komme flere måter / de metodene vi har i dag vil bli benyttet mer effektivt å produsere strøm på. Synes det er ekstremt bakstreversk å ikke se fordelene med el-biler og bare peke på teoretiske problemstillinger.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #8 Skrevet 20. juli 2021 On 7/18/2021 at 11:54 AM, AnonymBruker said: Var det ikke 2035? Akkurat kjøpt hybrid nå. Stopper salget i 2035 så må jeg nok kjøpe en hybrid i 2034. De stopper ikke salg av drivstoff så fort. Anonymkode: e5c6b...7cc On 7/18/2021 at 12:19 PM, Brunello said: Hva tror du bensin vil koste dersom nesten ingen bruker det lenger? Men det primære spørsmålet må være hvorfor du er negativ til en teknologi du ikke aner hvordan vil være om 14 år. Det tas 7-mils steg i batteriteknologien til stadighet. Om 14 år vil vi garantert le av ladeangsten enkelte har i dag. Personlig synes jeg det er mange fordeler med el-bil. En som ikke kommer frem så ofte er at det faktisk er bedre plass i bilen. Siden el biler ikke har gir, er gulvet i baksetene (i alle fall på de jeg har sittet i) helt flate. Mye bedre plass til tre i baksetet. Det er snakk om 2025 ikke 2035 https://www.regjeringen.no/no/tema/transport-og-kommunikasjon/veg_og_vegtrafikk/faktaartikler-vei-og-ts/norge-er-elektrisk/id2677481/ Anonymkode: dc821...fd7
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #9 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er snakk om 2025 ikke 2035 https://www.regjeringen.no/no/tema/transport-og-kommunikasjon/veg_og_vegtrafikk/faktaartikler-vei-og-ts/norge-er-elektrisk/id2677481/ Anonymkode: dc821...fd7 Vi dilter etter EU, da er det 2035. Og dessuten har det aldri vert snakk om forbud, i 2025, men et mål! Lær deg forskjellen på dèt! Anonymkode: a7ed9...a26
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #10 Skrevet 20. juli 2021 Målet har vi jo allerede nådd. Nye tall for 2021 er at 98% nybilsalget til privat personer er elbiler eller hybrider. Det selges omtrent ikke lenger noen nye drivstoff-biler i Norge privat. I industrien derimot, fortsatt 60% av nybilsalget er bensin/diesel.. men da er det snakk om alle mulige anleggsmaskiner, tenker jeg, så derfor blir statistikken så annerledes. Anonymkode: 4df79...ade
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #11 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Målet har vi jo allerede nådd. Nye tall for 2021 er at 98% nybilsalget til privat personer er elbiler eller hybrider. Det selges omtrent ikke lenger noen nye drivstoff-biler i Norge privat. I industrien derimot, fortsatt 60% av nybilsalget er bensin/diesel.. men da er det snakk om alle mulige anleggsmaskiner, tenker jeg, så derfor blir statistikken så annerledes. Anonymkode: 4df79...ade Dine tanker har ingen rot i virkeligheten i allefall. For her tar du grundig feil! Anonymkode: a7ed9...a26
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #12 Skrevet 20. juli 2021 39 minutter siden, AnonymBruker said: Dine tanker har ingen rot i virkeligheten i allefall. For her tar du grundig feil! Anonymkode: a7ed9...a26 eller kanskje du som ikke er oppdatert på siste tallene https://www.tu.no/artikler/elbilsalget-til-himmels-nok-en-gang/511607 Anonymkode: 4df79...ade 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå