Gå til innhold

Mor som maser om alt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er kjempeglad i min mor og hun ville nok gjort alt for meg. Men når jeg er på besøk merker jeg at hun "skuer" på meg. Rett og slett på kroppen min og alt mulig. Om jeg har en liten blåkul på armen skal hun kommentere det. Og jeg kjenner det irriterer meg. I tillegg "maser" hun om at det er på tide at jeg blir gravid. Altså, hun maser ikke, men viser på en kraftig måte at hun mener det er på tide og at det en dag kan være for sent. Det irriterer meg så sinnsykt at jeg holder på å spy. Jeg føler bare hun sitter å glaner på meg. Og maser om alt mulig. 

Kanskje det bare er sånn mødre er, men jeg syns hun kan være så sykt intens. Var i familieselskap her om dagen og jeg hadde rett og slett ikke lyst på noe. Er ikke glad i kaker og sånt. Og da ropte hun over rommet at jeg måtte gå å forsyne meg.. Men jeg ville jo ikke ha. Om jeg ville hadde jeg jo forsynt meg.. 

Blæh. Blir bare jævla irritert av alt..

Vet ikke hva jeg vil med dette engang, men jeg tror ikke hun forstår hvor mye hun glaner og fordømmer. Selv om hun ikke mener det.

Anonymkode: 17457...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke glaning og fordømming .  Det er stolthet og glede over at barnet er blitt "voksen".  Det er også vanskelig å slippe morsrollen på sekundet etter mange år .
Dessuten kan du vel faktisk ta opp disse tingene med din mor ??  Snakke med henne og fortelle at du reagerer på intensiteten hennes.
Hun er sikkert ikke klar over det , da hadde hun nok prøvd å endre seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjelltopp skrev (4 minutter siden):

Det er ikke glaning og fordømming .  Det er stolthet og glede over at barnet er blitt "voksen".  Det er også vanskelig å slippe morsrollen på sekundet etter mange år .
Dessuten kan du vel faktisk ta opp disse tingene med din mor ??  Snakke med henne og fortelle at du reagerer på intensiteten hennes.
Hun er sikkert ikke klar over det , da hadde hun nok prøvd å endre seg.

Tenker du at ts veldig ung? Ettersom moren mener ts bør bli gravid snart før det er for sent, kan det jo hende ts er i 30 årene.

Anonymkode: 3ec35...79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ment som en blanding av omsorg og stolthet. Men det kommer ut litt feil. Ta en prat med henne om dette og forklar hvordan det oppfattes. Jeg tror alle foreldre kan glemme bort at barna blir voksne noen ganger. Mine foreldre kan gjøre det, og jeg er godt voksen 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...