AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #1 Skrevet 17. juli 2021 Jeg nærmer meg 40, og både på grunn av stress, psyke og jobb, er jeg stiv og vond i kroppen. Merker det bare blir verre med alderen. Må helst gjøre øvelser, og tøye hver dag, men det er så kjedelig. Ser på det som et ork. Føler meg som minst 10-20 år eldre i kroppen. Er det noen andre som også har det sånn? Har dere motivasjon til øvelser og tøying hver dag? Anonymkode: 408ea...232 1
Rosi Skrevet 17. juli 2021 #2 Skrevet 17. juli 2021 Ja har det sånn. Nei ingen motivasjon, men det er definitivt på lista over ting jeg skal prøve å få til og gidde i fremtiden. Ser forskjell på besteforeldre som trener+tøyer og ikke hvor godt det gjør for kroppen når man kommer godt oppi åra. 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #3 Skrevet 17. juli 2021 Jeg hadde en svært heftig periode i vinter/vår med mye smerter. Da sommeren og varmen kom begynte jeg å trene enkle styrkeøvelser og uttøying. I tillegg gikk jeg oftere korte turer. Jeg ble i bedre form og det å holde god form motiverer meg. Når jeg våkner en dag og kjenner meg dårlig, ønsker jeg bare å bli bedre. Så å legge seg på yogamatten for noen enkle øvelser, gjør veldig godt. Også føles det alltid mye bedre etterpå. Anonymkode: 51796...8d8 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #4 Skrevet 17. juli 2021 Ja jeg er på samme alder, samme problem og samme årsak. Jeg kjenner at jeg sliter med motivasjon til å bevege meg når det er vondt. Har vært flink med øvelser i perioder men synes jeg våkner dagen etter med like stiv kropp og det er demotiverende. Det går visst ikke over av seg selv, hatt det sånn i flere år nå. Går du til fysioterapi eller kiropraktor? Anonymkode: 0e1dc...e8c
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #5 Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Ja jeg er på samme alder, samme problem og samme årsak. Jeg kjenner at jeg sliter med motivasjon til å bevege meg når det er vondt. Har vært flink med øvelser i perioder men synes jeg våkner dagen etter med like stiv kropp og det er demotiverende. Det går visst ikke over av seg selv, hatt det sånn i flere år nå. Går du til fysioterapi eller kiropraktor? Anonymkode: 0e1dc...e8c Jeg har vært hos kiropraktor, men føler det bare er å kaste penger ut vinduet. Synes og det er demotiverende når det hjelper å tøye der og da, men jeg likevel er like stiv senere. Anonymkode: 408ea...232
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #6 Skrevet 17. juli 2021 Er litt eldre, og har hatt flere år med dine erfaringer. Kronisk vondt her eller der og klippekort hos kiropraktoren. Det siste året fant jeg treningssenteret og forelsket meg i jevnlig styrketrening ispedd litt cardio. Dette har gjort underverker for min del, helt tydelig at kroppen min hadde behov for å styrke reisverket sitt! Ingen vondter eller fysiske plager lenger annet enn litt treningsstølhet fra tid til annen. Så treningssenter og styrkeøvelser er min fremste anbefaling! Jeg er overhodet ikke motivert til å holde på hjemme, mens på senteret jobber jeg utrolig effektivt. Bonusen er at kroppen også ser himla mye bedre ut enn tidligere😉 Anonymkode: eb6dd...7ae 1
Gjest Elder Millennial Skrevet 17. juli 2021 #7 Skrevet 17. juli 2021 For meg har det blitt mye bedre etter jeg begynte med styrketrening, jeg synes det er bedre enn yoga.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #8 Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg har vært hos kiropraktor, men føler det bare er å kaste penger ut vinduet. Synes og det er demotiverende når det hjelper å tøye der og da, men jeg likevel er like stiv senere. Anonymkode: 408ea...232 Jeg har ikke oppsøkt behandling selv på grunn av at det høres enda mer stressende ut å få klemt inn i hverdagen. Hvis det ikke er hjelp i fortsetter jeg med trening. Svømmer vanligvis men har blitt stopp nå i korona. Synes det hjelper så lenge det ikke er nakken som er vond. Og litt styrkeøvelser og tøying. Veldig demotiverende at man er like stiv igjen etterpå. Får prøve å tenke at det hadde vært enda verre hvis man lar være. Anonymkode: 0e1dc...e8c
PM75 Skrevet 18. juli 2021 #9 Skrevet 18. juli 2021 Det er litt flaut å si det, men jeg har faktisk ikke tenkt på at det er alderen min som kan bidra til vondter her og der.. Jeg har kjent at jeg har mer behov for aktivitet og tøying, men ikke knyttet det til alder. Egentlig utrolig artig at tanke. ikke har slått meg før når jeg er i midten av 40-årene 😂
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå