Gå til innhold

Er jeg kjip mor

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler meg som en elendig mor.. 

har utdannelse, fast jobb og alt på stell. Men sliter litt med angst innimellom, ikke i stor grad. Men det er spesielt når jeg skal ut å reise. Men har alltid reist på ferie med familien og kommet meg gjennom det. Nå i år har vi ikke så mye planer, bortsett fra en storby tur på 3 dager på hotell. Kjenner jeg ikke har lyst å dra, for i sommer har jeg kjent ekstra på denne uroen. Barna er nå 14 og 16 år, og det er kun 14 åringen og mannen som er gira, 16 åringen er litt usikker på om han orker, da han har en del prosjekt her hjemme med kompiser i tillegg til sommerjobb. 
i tillegg skal jeg til tannlegen, og bilen skal på service og eu kontroll nå, og har lite penger å bruke på shopping uansett.  Er jeg en dårlig mor som ikke blir med? Guttene vil jo få en kul tur med pappan, og får en guttetur. 

Anonymkode: 7fbae...078

Videoannonse
Annonse
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Nei, om de synes det er kult med guttetur så er det jo vinn vinn😁

AnonymBruker
Skrevet
WhisperingWind skrev (4 minutter siden):

Nei, om de synes det er kult med guttetur så er det jo vinn vinn😁

Ja, men som mor vil jeg jo være den sterke den som fikser alt. Men det har vært Så mye i det siste, og jeg orker ikke utsette leg for ler angst og uro.. det blir ikke noe fin tur 

Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ja, men som mor vil jeg jo være den sterke den som fikser alt. Men det har vært Så mye i det siste, og jeg orker ikke utsette leg for ler angst og uro.. det blir ikke noe fin tur 

Pfff. Styrke er også å ta vare på deg selv. Du er ikke bare en mor. Du er også bare deg med dine egne behov og det må du også ta hensyn til. 

Send mann og barn på tur og få deg litt alenetid😁

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Føler meg som en elendig mor.. 

har utdannelse, fast jobb og alt på stell. Men sliter litt med angst innimellom, ikke i stor grad. Men det er spesielt når jeg skal ut å reise. Men har alltid reist på ferie med familien og kommet meg gjennom det. Nå i år har vi ikke så mye planer, bortsett fra en storby tur på 3 dager på hotell. Kjenner jeg ikke har lyst å dra, for i sommer har jeg kjent ekstra på denne uroen. Barna er nå 14 og 16 år, og det er kun 14 åringen og mannen som er gira, 16 åringen er litt usikker på om han orker, da han har en del prosjekt her hjemme med kompiser i tillegg til sommerjobb. 
i tillegg skal jeg til tannlegen, og bilen skal på service og eu kontroll nå, og har lite penger å bruke på shopping uansett.  Er jeg en dårlig mor som ikke blir med? Guttene vil jo få en kul tur med pappan, og får en guttetur. 

Nei noen dårlig mor er du iallefall ikke av den grunn!!.Har vært på mange pappaturer med barn og de liker det og..blir liksom litt mindre struktur...og mer action da😂😂

Skrevet

Nei, hvorfor skulle du være en dårlig mor for dette? Nyt friheten 😄 hvil ut og få litt fred i sjelen. Ikke bra å gå rundt å være urolig over tid samtidig som man må tenke på alle andre. Treat yourself

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Elhaym skrev (16 minutter siden):

Nei, hvorfor skulle du være en dårlig mor for dette? Nyt friheten 😄 hvil ut og få litt fred i sjelen. Ikke bra å gå rundt å være urolig over tid samtidig som man må tenke på alle andre. Treat yourself

Takk ❤️ Det har vært et tøft halvår, og til vanlig er jeg i full sving. Men fra gammelt av får jeg lett angst og uro på ferier, men det går seg til etter et par dager. Men akkurat nå kjenner jeg at jeg ikke har lyst eller ork og kapasitet til å ta denne kampen med angsten. Hadde jeg virkelig hatt kjempelyst hadde det vært noe annet. 
Men vil jo være sammen med barna og oppleve ting sammen. Far jobber borte og det er meg i hverdagen, så det hadde vært godt for både han og barna å få pappa tid alene også. Og godt for meg å fått noen dager hjemme alene og bare lese i boka mi og treffe venner

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk ❤️ Det har vært et tøft halvår, og til vanlig er jeg i full sving. Men fra gammelt av får jeg lett angst og uro på ferier, men det går seg til etter et par dager. Men akkurat nå kjenner jeg at jeg ikke har lyst eller ork og kapasitet til å ta denne kampen med angsten. Hadde jeg virkelig hatt kjempelyst hadde det vært noe annet. 
Men vil jo være sammen med barna og oppleve ting sammen. Far jobber borte og det er meg i hverdagen, så det hadde vært godt for både han og barna å få pappa tid alene også. Og godt for meg å fått noen dager hjemme alene og bare lese i boka mi og treffe venner

Jo, men det er jo masse tid og mange år å gjøre ting med barna på:) de blir jo ikke borte 

Så jeg tenker at du bare skal ta det heeeelt piano. Misunner deg 😄

AnonymBruker
Skrevet
Elhaym skrev (2 timer siden):

Jo, men det er jo masse tid og mange år å gjøre ting med barna på:) de blir jo ikke borte 

Så jeg tenker at du bare skal ta det heeeelt piano. Misunner deg 😄

Ja, det er sant. Men jeg skammer meg over at den jævla angsten skal sette en demper på det jeg egentlig har lyst til. Men akkurat i år har jeg ikke så lyst til den byen 

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det er sant. Men jeg skammer meg over at den jævla angsten skal sette en demper på det jeg egentlig har lyst til. Men akkurat i år har jeg ikke så lyst til den byen 

Er det tilfeldigvis Kristiansand dere skal til? Der er det nå flere folk enn NOENSINNE, så anbefaler det virkelig ikke for noen med angst.. 

Uansett så stemmer jeg for at du holder deg hjemme og lader batteriene, men jeg ville kanskje lagt det frem til mannen som et forslag og hatt en diskusjon med han for å la han være med på avgjørelsen.

Anonymkode: 196a8...a64

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan ikke far og 14-åringen dra av gårde, og du og 16-åringen være igjen hjemme? Jeg kan ikke helt forstå hvorfor 16-åringen skal tvinges til å presse dette inn i sitt tidsskjema, mens du skal få velge selv?

Anonymkode: 1c5c8...731

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor kan ikke far og 14-åringen dra av gårde, og du og 16-åringen være igjen hjemme? Jeg kan ikke helt forstå hvorfor 16-åringen skal tvinges til å presse dette inn i sitt tidsskjema, mens du skal få velge selv?

16 åringen er ikke myndig skal selvfølgelig være med. TS er over 18 og får velge sev.

Anonymkode: b2508...1ec

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner meg igjen: jeg er også oppegående og liker å gjøre ting med familien, men ferier (det å reise bort) trigger angst. Det er noe med mangelen på rutiner, å være på nye steder og å ofte være tett på andre i reisefølget over lengre tid. I tillegg til uutholdelig varme som gjør meg slapp og dårlig. 

Jeg har god erfaring med å dra likevel og heller gjøre tilpasninger underveis. Samtidig har jeg også pushet meg for langt mange ganger og endt opp med å ødelegge ferien for både meg og mannen (våre barn er mye yngre, vi har ikke reist så mye etter at de ble født). Hadde jeg vært deg ville jeg vært hjemme - kjenner til skammen og den dårlige samvittigheten, men minn deg selv på at det er viktig å ta vare på seg selv også ❤️ Dere kan heller planlegge noe annet dere kan gjøre sammen som familie senere, så får gutta kost seg på tur og du får anledning til å hente deg inn 😊

Anonymkode: 03806...e14

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

16 åringen er ikke myndig skal selvfølgelig være med. TS er over 18 og får velge sev.

Anonymkode: b2508...1ec

Hva har dette med myndighetsalder å gjøre? Mor er hjemme, 16-åringen har jobb og prosjekter med venner. Høres ikke ut som han blir en særlig belastning for mor. Her synes jeg faktisk at mor er litt kjip, hvis hun tvinger han til å reise bare fordi hun vil være alene og lese en bok.

AnonymBruker
Skrevet

Er det første gang du i så fall ikke er med? Og hva synes ungene selv? Jeg kan kjenne meg igjen i følelsen, det føles som man er en dårlig mor om man føler at man ikke strekker til hele tiden, men jeg er sikker på at du som regel er tilstede og vel så det, du fortjener nok en liten pust i bakken for deg selv. Det er ikke feil å lade batterier og tenke litt på seg selv også innimellom. Gutta vil sikkert synes at guttetur med pappa er midt i blinken. 

Anonymkode: 6df6c...bc5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva har dette med myndighetsalder å gjøre? Mor er hjemme, 16-åringen har jobb og prosjekter med venner. Høres ikke ut som han blir en særlig belastning for mor. Her synes jeg faktisk at mor er litt kjip, hvis hun tvinger han til å reise bare fordi hun vil være alene og lese en bok.

For min del bestemmer 16 åringen selv. Samme for meg om han er hjemme eller blir med. Men tror han har hatt godt av det. Trenger ikke noe spesielt «me time» vi har store barn og det er ikke noe stress. 
men jeg kjenner at når jeg plagest med angst, og er i en litt små angst periode nå, vet jeg av erfaring at det blir verre av å reise, og i tillegg er det til en by jeg absolutt trives i, ikke noe med det.. men har bare ikke veldig lyst selv. Da er det kun for barn og mann, og ikke meg selv. Hadde det ikke vært for angsten hadde jeg blitt med for familiens del. Men å dra for å slite enda mer med angsten orker jeg ikke akkurat nå. 
mJeg har fortsett 3 uker igjen av ferien, og tenkte ta med guttene på havrafting og slike ting når de kommer hjem. Jeg kjenner bare at i sommer vil jeg gjøre ting som gjør meg godt. Jeg var i en ulykke for 1 mnd siden, og var sengeliggende med smerter i nesten 2 uker, nå er jeg 99% bra. Og da orker jeg ikke dra en plass for å komme meg gjennom angst i tillegg. Kroppen og hodet trenger litt ro kjenner jeg 

ts 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det første gang du i så fall ikke er med? Og hva synes ungene selv? Jeg kan kjenne meg igjen i følelsen, det føles som man er en dårlig mor om man føler at man ikke strekker til hele tiden, men jeg er sikker på at du som regel er tilstede og vel så det, du fortjener nok en liten pust i bakken for deg selv. Det er ikke feil å lade batterier og tenke litt på seg selv også innimellom. Gutta vil sikkert synes at guttetur med pappa er midt i blinken. 

Anonymkode: 6df6c...bc5

Guttene vil jo selvfølgelig at jeg blir med, men de tenker også det er greit med bare pappa. Det er ikke krise.. men jeg skjønner jo de også. En vil jo gjerne at hele familien reiser sammen 

Skrevet

Hvorfor har dere valgt akkurat denne byen dersom du ikke trives der? Høres uansett ut som dere får gjort andre ting sammen senere, så jeg ville bare blitt hjemme med god samvittighet, og latt mannen og barna avgjøre om de drar alle sammen eller om eldste blir hjemme med deg 😊

AnonymBruker
Skrevet
bib_84 skrev (1 minutt siden):

Hvorfor har dere valgt akkurat denne byen dersom du ikke trives der? Høres uansett ut som dere får gjort andre ting sammen senere, så jeg ville bare blitt hjemme med god samvittighet, og latt mannen og barna avgjøre om de drar alle sammen eller om eldste blir hjemme med deg 😊

Jeg trives i den byen. Men kjenner nå at jeg ikke er så gira på uroen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, ikke skam deg. Skam er skadelig:)

Sånn er livet iblant! Håper du får lada batteriene:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...