Fru Fomle Skrevet 16. september 2005 #1 Skrevet 16. september 2005 Jeg skulle ønske jeg kunne crawle!! Men det blir bare tull, sliter med å få i meg nok luft. Er det best å opp å puste på samme side hele tiden eller skifte side for hver gang? Blir like håpløst uansett hva jeg prøver. Noen råd?
Gjest Madeline Skrevet 16. september 2005 #2 Skrevet 16. september 2005 Nå er ikke jeg noen ekspert på crawling, men jeg tar sjangsen på å svare alikevel. Nå har jeg svømt fast en gang i uka siden januar. I begynnelsen strevde jeg fælt med å få i meg nok luft når jeg crawlet. Det kom seg etter hvert som formen ble bedre. Nå klarer jeg å crawle 1000 meter om jeg ønsker det. Jeg puster bare på den ene siden. Neste gang du crawler så kan du prøve å redusere tempoet litt. Det er lett å svømme for fort når du crawler i forholdt til når du brystsvømmer (i hvertfall er det slik for meg) og da får du i deg for lite luft. Så bare fortsett å øve deg på crawl så vil du nok merke at det går bedre for hver gang.
Fru Fomle Skrevet 16. september 2005 Forfatter #3 Skrevet 16. september 2005 Takk for svar! Skal prøve og ta det litt mer med ro neste gang. Og smøre meg med tålmodighet og huske at øvelse gjør mester.. Da trenger jeg iallefall ikke å øve inn et nytt pustemønster, er vant å puste på samme side hele veien..
Gjest Melk Skrevet 16. september 2005 #4 Skrevet 16. september 2005 De proffe puster vanligvis kun til den ene siden ihvertfall.
Fru Fomle Skrevet 16. september 2005 Forfatter #5 Skrevet 16. september 2005 Takker! Får benke meg foran tv-en neste gang de viser svømming tror jeg..
Gjest gjesta Skrevet 16. september 2005 #6 Skrevet 16. september 2005 Det er absolutt mulig! Når det gjelder pustinga, pust slik det passer deg! Du skal puste dypt inn, og helt ut igjen. For meg blir det en jevn rytme i det hvis jeg puster for hvert tredje tak (tror jeg..? en stund siden sist nå). En ting mange gjør feil når de skal crawle er at de stopper litt opp og løfter hodet opp av vannet og ser fremover når de skal puste. Du skal puste under svømmetaket, til siden, under armen som er oppe av vannet. Men når du sier at du puster til siden gjør du det sikkert riktig. Lykke til
Lillesøster Skrevet 16. september 2005 #7 Skrevet 16. september 2005 Har vært konkurransesvømmer og jeg pustet annehver gang til hver siden. Å puste oftere en det ble det bare stress av. Men nå var ikke crawl min favoritt, men jeg tror det var slik de fleste gjorde det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå