AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #1 Skrevet 17. juli 2021 Er det noen andre her som har hatt problemer med rus? Kan noen fortelle meg om det blir bedre? Jeg er på en så mørk plass å klarer ikke å se noe lys i hverdagen. Jeg hater det så mye å være edru, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med meg selv. Jeg har misbrukt så mange rusmidler i flere måneder og føler personen jeg pleide å være er helt fremmed nå. Jeg Har tatt mest stimulerende dop som Mdma, speed, adhd-piller og kokain, men har også vært en del hasj, Xanax, valium. jeg har virkelig aldri i livet følt meg så miserabel før, og jeg føler meg ikke bedre uansett hvor lenge jeg holder meg edru eller ikke. Jeg ligger våken om nettene å tenker på rus og går ikke en dag uten å ha lyst på å ruse meg. Det er ingenting annet som gir meg glede enn å ta dop, og jeg vet ikke hvordan jeg skal løse dette og fungere som normalt fordi rusen har ødelagt meg så mye at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre lengre. Jeg skulle ønske jeg aldri lot meg prøve det eller bli så avhengig som jeg har blitt. Jeg har så mye selvhat for å ha havnet i denne situasjonen i en så ung alder og trenger en vei ut. Føler det bare er stigma og straff når man trenger hjelp med slikt og har ikke noen form for støtte når det kommer til dette. Er det noen andre som har slitt med det samme? Hva kan jeg gjøre for å prøve å slutte med ting å fungere normalt igjen? Hvor lenge tar det før det blir bedre? Hvordan kan jeg få glede ut av andre ting? Hva kan hjelpe? Har noen noe tips? Setter pris på alt Anonymkode: 197ad...131
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #2 Skrevet 17. juli 2021 Så lenge du ruser deg, uavhengig av hva du tar, vil du ikke føle den samme gleden som før. Du bruker opp hjernens serotonin fortere enn den får produsert nytt, slik at du ender med å føle deg flat/deprimert. Å selvmedisinere seg på den måten bringer deg bare i en ond sirkel å du ender med et evig jag for å føle deg lykkelig igjen, som gjør at du igjen ruser deg. De (fleste) negative følelsene du føler nå er ikke "ekte", å om du klarer å holde deg edru i en uke eller to, så vil du sakte men sikkert finne tilbake til de hverdagslige gledene du en gang hadde. Men om du i utgangspunktet begynte med rus for å skyve vekk negative tanker så må du være obs på at de kan komme tilbake enda sterkere de første dagene, men det går over. Du må bare finne andre måter å takle problemene dine. Selv om ingenting virker lystbetont nå, så anbefaler jeg deg å begynne med noe du likte før, så vil du etterhvert finne gleden igjen. Når det kommer til avhengighet så handler alt om selvkontroll og disiplin, du må ta tilbake kontrollen over deg selv. Å om det er noe du ikke makter alene, så må du be om hjelp fra de instansene du har rundt deg. lykke til! 😊 Anonymkode: a0bdd...0d7 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå