Missyme222 Skrevet 16. juli 2021 #1 Skrevet 16. juli 2021 Kjæresten gjorde det slutt for 5 dager siden og etter det kjennes det ut som jeg har havnet i et dypt mørkt hull jeg ikke kommer meg ut av. Har ikke spist noen ting, sover veldig dårlig og får panikk anfall flere ganger om dagen . Er det noen som har råd til hva jeg kan gjøre? Fastlegen min har ferie og kommer ikke tilbake før om 3 uker så kan ikke ringe han nå og er ikke komfortabel med en ny lege i denne situasjonen. Takk på forhånd for svar.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #2 Skrevet 16. juli 2021 Kjærlighetssorg er veldig normalt og de aller fleste opplever det i løpet av livet sitt. Det er en bunnløs sorg som ligner på sorgen man føler når man mister noen til døden. Kjærlighetssorg er helt hinsides vondt og jævlig, og det verste er at det eneste som vil hjelpe, er tiden. Du må ta tiden til hjelp. Gråt så mye du orker, trøst deg selv, snakk om det og kom deg gjennom det. Det kan ta alt ifra noen uker til flere måneder, noen har kjærlighetssorg i flere år. I dagens samfunn er det dessverre vanlig å sykeliggjøre helt naturlige følelser. Det "dype mørket hullet" som du beskriver har du bare vært i noen få dager. Du må ta tiden til hjelp. Jeg ser ikke helt hvilken nytte en lege skal gjøre for deg. De skriver ikke ut medisiner til de som har blitt dumpa og det er ingen medisin som vil gjøre kjærlighetssorgen bedre for deg i det lange løp. Jeg sier ikke at kjærlighetssorg ikke skal tas alvorlig, jeg sier bare at vi ikke må sykeliggjøre noe som er veldig naturlig. Jeg lider av dystymi (diagnosert av psykolog i samarbeid med psykiater, det er ikke noe jeg dikter opp) og den verste følelsen jeg har hatt i mitt liv er faktisk kjærlighetssorg. Men tro meg, det går over. Når det ble slutt mellom meg og han jeg var sikker på skulle bli mannen jeg delte resten av livet med, så sørget jeg i rundt ett års tid. Lykke til, og ta vare på deg selv. Anonymkode: 5bd6e...691 3
Tradegy Skrevet 16. juli 2021 #3 Skrevet 16. juli 2021 Du har det hèlt for jævlig og da er alt du opplever nå hèlt vanlig. Kroppen er i sjokk, så nå er det viktig at du ikke gjør det verre for deg selv Gjør det så enkelt som mulig, men spis. Ikke tenk at det kun er sammenhengende søvn som gjelder; 80 prosent består av hvile. Derfor er det viktig å roe ned, uansett. Noen dager hvor alt står opp ned, er ikke farlig, men ikke dyrk det. Da går det over i at mat blir vegring og dèt er det siste kroppen trenger. Om du ikke orker å stå så lenge i dusjen, så sett deg på gulvet og bare la kroppen få litt vann over seg Absolutt alt monner og er det umulig å få i seg næring, så kjøp proteindrikk på apoteket. Legger ved en liste over ulike chat-tjenester. Ta kontakt og jobb med å få ut følelsene. Du kan også skrive brev som du ikke skal sende. Så er det disse tingene som ikke gjør ting verre: avfølg på sosiale medier, og ta skikkelige pauser. Vi er skapt for å tåle sterke sorgreaksjoner, så ikke bli redd. Men ta tak (ligge i sengen, spise, dusje) så du Ikke dytter deg selv ned i en dyp depresjon. Dèt er det ikke verdt Ta vare på deg selv. Samle krefter til tiden som kommer. 2
Missyme222 Skrevet 16. juli 2021 Forfatter #4 Skrevet 16. juli 2021 Tradegy skrev (36 minutter siden): Du har det hèlt for jævlig og da er alt du opplever nå hèlt vanlig. Kroppen er i sjokk, så nå er det viktig at du ikke gjør det verre for deg selv Gjør det så enkelt som mulig, men spis. Ikke tenk at det kun er sammenhengende søvn som gjelder; 80 prosent består av hvile. Derfor er det viktig å roe ned, uansett. Noen dager hvor alt står opp ned, er ikke farlig, men ikke dyrk det. Da går det over i at mat blir vegring og dèt er det siste kroppen trenger. Om du ikke orker å stå så lenge i dusjen, så sett deg på gulvet og bare la kroppen få litt vann over seg Absolutt alt monner og er det umulig å få i seg næring, så kjøp proteindrikk på apoteket. Legger ved en liste over ulike chat-tjenester. Ta kontakt og jobb med å få ut følelsene. Du kan også skrive brev som du ikke skal sende. Så er det disse tingene som ikke gjør ting verre: avfølg på sosiale medier, og ta skikkelige pauser. Vi er skapt for å tåle sterke sorgreaksjoner, så ikke bli redd. Men ta tak (ligge i sengen, spise, dusje) så du Ikke dytter deg selv ned i en dyp depresjon. Dèt er det ikke verdt Ta vare på deg selv. Samle krefter til tiden som kommer. Takk, skal prøve så godt jeg kan ser jo bare så utrolig håpløst ut akkurat nå
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #5 Skrevet 17. juli 2021 Hei, du er ikke alene. Vi må bare holde ut og ta tiden til hjelp. Jeg pleier å finne serier jeg blir oppslukt av for å få tankene over på noe annet selv om de ofte sporer av. Prøv å gjør noe godt for deg selv hver dag og skriv gjerne ned hvordan du føler deg før og etter du har gjort det. Det synes jeg hjelper til å legge merke til at det ikke er helt sort hele tiden. Anonymkode: 31452...6dd
Chantielle Skrevet 17. juli 2021 #6 Skrevet 17. juli 2021 Tråden er ryddet for spekulasjoner,samt svar til dette. Chantielle mod.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå