Gå til innhold

To kaker til konfirmasjon, ta penger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min gode veninne har en sønn som skal konfirmeres. Hun spurte om jeg kunne lage en kake eller to, det blir da en rund form sjokokake og en rund form gulrot. Gjør man dette gratis? Jeg er ikke norsk, vet ikke om de sosiale koder og takker for hjelp. 

Anonymkode: ccdd4...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er vanligvis noe man gjør gratis - i dugnadens ånd. Det er selvfølgelig en tjeneste som kan gjengjeldes senere. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke snakk om noen store summer å bake et par kaker, og det gjør man vel gratis som en slags gave til den unge konfirmanten, eller som en vennetjeneste til foreldrene til konfirmanten.

Med mindre hun som spurte tilbød deg penger når hun spurte om kakene, tror jeg ikke de regner med at du skal få betalt for det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar 😊

Jeg bare tenker kanskje jeg høres dummsnill ut hvis dette er noe man vanligvis betaler for, for jeg sa at jeg baker med glede som gave. Da er det mer klart nå, takker dere for svar. 

Anonymkode: ccdd4...2ff

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tusen takk for svar 😊

Jeg bare tenker kanskje jeg høres dummsnill ut hvis dette er noe man vanligvis betaler for, for jeg sa at jeg baker med glede som gave. Da er det mer klart nå, takker dere for svar. 

Anonymkode: ccdd4...2ff

Finnes unntak selvsagt, for eksempel om man skal lage en veldig forseggjort kake og er kjempeflink.

Kjenner ei som er RÅgod på å lage kaker - men de er altså så fine at jeg tenker det er uhøflig å forvente noe sånt gratis.

Man måtte nok betalt 1-2000 kr for å bestille det.

Men, langpanner/muffins/vanlige rundformer er vennetjeneste. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette går under vennetjenester, altså noe man gjør uten å kreve penger for det. Neste gang kan det være du som trenger hjelp til noe 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vant med at man bidrar når noen i familien eller venner har barnedåp, konfirmasjon, bryllup, begravelse eller annen markering. 

Bake en kake eller noe annet vedkommende ber om (lage salat, bake rundstykker, foccasia eller liknende). 

Har aldri vært borti at noen tar betalt for det. Jeg hjelper venner og familie og får hjelp når jeg trenger det 😊

Anonymkode: e073c...304

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, slike kaker lager man gratis til venner:) MEN om jeg ber en venninne som er god på kransekake, fks lage det, eller en marsipankake, så tilbyr jeg meg å betale råvarene, fordi mandler og egg er dyre, det samme er pynten. En tenker litt på hva en ber om.  Men enkle kaker er vanlig å gi uten betaling. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...