Gå til innhold

Smitte i bryllup


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Er det noen her som har planlagt bryllup nå i sommer eller tidlig høst? 
Tenker dere annerledes etter denne saken i Lillestrøm der selv en fullvaksinert ble smittet? 
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/04p6m2/deltautbrudd-etter-bryllupsfest-i-lillestroem-titalls-smittet

Skal selv ha bryllup i midten av september 21, men ble bekymret nå… 

Noen som var invitert i bryllup i sommer som nylig har blitt avlyst?

Jeg lurer på om vi må tenke på andre løsninger eller avlyse. Planen var 60 stk inne. Noen tanker?

Anonymkode: 379f3...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi giftet oss for noen uker siden. Det gikk veldig fint, men med langt færre gjester enn 100 og i en del av landet med minimalt med smitte. I tillegg til at vi selvfølgelig hadde tatt forholdsregler med store mengder håndsprit, plassering av gjester etter kohorter etc.. Men det er klart at det er fort gjort å være uheldig likevel, så jeg er jo glad for at det gikk fint.

Det er fortsatt ganske lenge til september og mye kan skje fram til da. Man ser jo at selv fullvaksinerte blir smittet, men samtidig tenker jeg at det kritiske er hvor syke folk blir og ikke om de får et snev av covid. Normalt sett blomstrer jo smitte opp når høsten kommer, i motsetning til tidlig på sommeren, så du kan jo risikere at vi er tilbake til 20 eller færre deltakere til da. Eneste jeg kan råde deg til er å ha en plan a, en plan b og en plan c..  Vi hadde gjennomført bryllupet uansett om det bare ble oss og foreldrene våre, men jeg skjønner veldig godt at det ikke er en aktuell løsning for alle.

Anonymkode: ccf0a...d08

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Vi giftet oss for noen uker siden. Det gikk veldig fint, men med langt færre gjester enn 100 og i en del av landet med minimalt med smitte. I tillegg til at vi selvfølgelig hadde tatt forholdsregler med store mengder håndsprit, plassering av gjester etter kohorter etc.. Men det er klart at det er fort gjort å være uheldig likevel, så jeg er jo glad for at det gikk fint.

Det er fortsatt ganske lenge til september og mye kan skje fram til da. Man ser jo at selv fullvaksinerte blir smittet, men samtidig tenker jeg at det kritiske er hvor syke folk blir og ikke om de får et snev av covid. Normalt sett blomstrer jo smitte opp når høsten kommer, i motsetning til tidlig på sommeren, så du kan jo risikere at vi er tilbake til 20 eller færre deltakere til da. Eneste jeg kan råde deg til er å ha en plan a, en plan b og en plan c..  Vi hadde gjennomført bryllupet uansett om det bare ble oss og foreldrene våre, men jeg skjønner veldig godt at det ikke er en aktuell løsning for alle.

Anonymkode: ccf0a...d08

Takk for svar! Kan jeg spørre om hvilke andre forhåndsregler dere tok? :) 

TS

Anonymkode: 379f3...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for svar! Kan jeg spørre om hvilke andre forhåndsregler dere tok? :) 

TS

Anonymkode: 379f3...7f5

Vi la ikke opp til dansing (utover bryllupsvalsen) og hadde heller ikke leker. I tillegg avsluttet vi skjenkingen en god stund før kl. 02 etter avtale med lokalet, siden det erfaringsvis er på natten at folk glemmer seg av. Det var også god plass i lokalet og muligheter for å trekke ut.

Det høres sikkert tørt og kjedelig ut, men følte vi måtte gjøre det slik for å være ansvarlige arrangører. Det ble en fin dag likevel. :)

Anonymkode: ccf0a...d08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Vi la ikke opp til dansing (utover bryllupsvalsen) og hadde heller ikke leker. I tillegg avsluttet vi skjenkingen en god stund før kl. 02 etter avtale med lokalet, siden det erfaringsvis er på natten at folk glemmer seg av. Det var også god plass i lokalet og muligheter for å trekke ut.

Det høres sikkert tørt og kjedelig ut, men følte vi måtte gjøre det slik for å være ansvarlige arrangører. Det ble en fin dag likevel. :)

Anonymkode: ccf0a...d08

Takk for svar :) 

Anonymkode: 379f3...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...