Gå til innhold

jenter og hip thrusts

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor trener jenter så mye mer hip thrusts og bruker så tunge vekter? Burde også menn trene mer hip thrusts? Regnes det som en baseøvelse?

Skjermbilde (3500).png

Anonymkode: 7477b...a85

AnonymBruker
Skrevet

Det et en veldig god øvelse da. Tar godt på rumpa.

Anonymkode: aa7ab...082

• Liker 5
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Burde også menn trene mer hip thrusts?

Hvofor ikke?

Gjør den ikke selv rett og slett fordi jeg ikke liker den. Om jeg derimot ville prioritert å få en mer snerten rumpestump er det ingen øvelser over.  Er langt mer effektiv for rumpe enn knebøy uansett hvor hardt man velger å skvise rumpa på toppen. (noe som tydeligvis er i vinden i dag :fnise:

Endret av Kayo
AnonymBruker
Skrevet

Hip thrust er bedre enn rumpeoperasjon. 

Anonymkode: 92138...f35

• Liker 4
Skrevet

Veldig bra for ryggen også 😀

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hiptrust er den ultimate rumpeøvelsen! Trente meg til en real sprettrumpe med den, noe jeg aldri trodde var anatomisk mulig for meg. Nydelig øvelse for å bli skikkelig sterk i sete- og kjernemuskulaturen. Men den må gjøres helt riktig på teknikken, og vektbelastningen må ikke overstige de tekniske ferdighetene, ellers ødelegger man fort korsryggen. 

Anonymkode: 1ca18...52f

AnonymBruker
Skrevet

Driver og prøver meg på hip thrust nå. Men burde nok ha en som kunne veilede meg slik at jeg er helt sikker på at det blir riktig. 

Anonymkode: e95e9...c35

AnonymBruker
Skrevet

Elsker hip thrust. Sliter med å få kontakt med rumpa i andre øvelser, og jeg blir så rask sterk i øvelsen og det i seg selv er kjempegøy. Jo tyngre jo bedre 😄

Anonymkode: e5bae...58f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det nok å kun trene beinpress + hip thrust (booty builder maskin) og få resultat på rumpe og ben? :) Om man trener fullkropp 3 ganger i uka.

Anonymkode: 434fd...2c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.7.2021 den 22.46):

Hiptrust er den ultimate rumpeøvelsen! Trente meg til en real sprettrumpe med den, noe jeg aldri trodde var anatomisk mulig for meg. Nydelig øvelse for å bli skikkelig sterk i sete- og kjernemuskulaturen. Men den må gjøres helt riktig på teknikken, og vektbelastningen må ikke overstige de tekniske ferdighetene, ellers ødelegger man fort korsryggen. 

Anonymkode: 1ca18...52f

Har du noen tips til videoer eller beskrivelser av riktig teknikk? Prøver å trene rumpe selv, men er usikker på om jeg gjør det riktig 😅

Anonymkode: de852...5bf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.7.2021 den 17.25):

Er det nok å kun trene beinpress + hip thrust (booty builder maskin) og få resultat på rumpe og ben? :) Om man trener fullkropp 3 ganger i uka.

Anonymkode: 434fd...2c3

Du vil komme langt med knebøy, hipthrust og en markløftvariant🥰

Anonymkode: d1b3e...937

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.7.2021 den 11.32):

Elsker hip thrust. Sliter med å få kontakt med rumpa i andre øvelser, og jeg blir så rask sterk i øvelsen og det i seg selv er kjempegøy. Jo tyngre jo bedre 😄

Enig, gøy å være skikkelig sterk og i tillegg få resultater. Men hvor tungt er det vanlig å løfte? Har selv jobbet meg opp til 100kg 💪

Anonymkode: e355a...ca4

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for seksualisert innhold.

Chantielle mod.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Enig, gøy å være skikkelig sterk og i tillegg få resultater. Men hvor tungt er det vanlig å løfte? Har selv jobbet meg opp til 100kg 💪

Anonymkode: e355a...ca4

Herlig! Jeg sammenligner kun med meg selv 😁 

AnonymBruker
Skrevet

Bedre rumpe.

Trener man styrke og spiser noelunde bra, så reduserer man celulitter ganske drastisk. Så er det kanskje litt genetisk om man kan bli 100% fri fra cellulitter. Jeg har fortsatt overflodig kroppsfett, så har fortsatt celulitter. Men merker allerede reduskjon etter noen uker med styrketrening

Anonymkode: 49910...005

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Pga rumpa. Mannfolka er gjerne ikke like besatt av rumpa... ;)

Den ultimate øvelsen for rumpa er uansett knebøy. Hip thrust er bra, men ikke et must i et ordinært program og absolutt ikke en baseøvelsene. Bruk den hvis du vil bygge rumpe, bruk tid på andre ting hvis det ikke er så viktig. Jeg har sluttet med hip thrust. 

Anonymkode: 72fb7...d8a

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.7.2021 den 15.49):

Det et en veldig god øvelse da. Tar godt på rumpa.

Anonymkode: aa7ab...082

Knebøy er bedre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.7.2021 den 15.49):

Hvorfor trener jenter så mye mer hip thrusts og bruker så tunge vekter? Burde også menn trene mer hip thrusts? Regnes det som en baseøvelse?

Skjermbilde (3500).png

Anonymkode: 7477b...a85

Hvorfor kaller du kvinner for jenter?? 

Anonymkode: 66508...e5e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er knebøy så bra for rumpa? Er det ikke mest lårene på fremsiden man trener da?

Anonymkode: 894c6...261

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hvorfor er knebøy så bra for rumpa? Er det ikke mest lårene på fremsiden man trener da?

Anonymkode: 894c6...261

Da går du ikke lavt nok, eller vipper fremover når du skal opp igjen. 

Anonymkode: 01d10...80d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...