AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #21 Del Skrevet 16. juli 2021 Hva er lykke i ett forhold ts? Hvordan føles lykke? Det er ingen livslange forhold som er lykkelige uten at det også vil være vonde tider eller mere flate kjedelige tider. Du kan ikke kjenne den ene følelsen uten å kjenne på en motsatt følelse. Anonymkode: 5727f...bb5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #22 Del Skrevet 16. juli 2021 Jeg gikk fra min samboer når vårt barn var to år. Av ingen annen grunn enn at jeg var ikke lykkelig med han. Er gift på 13 året med en annen - veldig veldig lykkelig. Anonymkode: 8c87d...67b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 16. juli 2021 #23 Del Skrevet 16. juli 2021 Hun var utro. Det var spiker`n i kista. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #24 Del Skrevet 16. juli 2021 Mann her. Jeg tror du skal ut av forholdet, men først og fremst finne deg selv, og trives med å være alene, og sammen med ungene. Å gå i årevis og gruble over et labert samliv, er direkte skadelig for psyken. Jeg ønsker at jeg hadde hatt guts til å gå, da nedturen begynte å bli tydelig. Anonymkode: 82c63...258 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #25 Del Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Mann her. Jeg tror du skal ut av forholdet, men først og fremst finne deg selv, og trives med å være alene, og sammen med ungene. Å gå i årevis og gruble over et labert samliv, er direkte skadelig for psyken. Jeg ønsker at jeg hadde hatt guts til å gå, da nedturen begynte å bli tydelig. Anonymkode: 82c63...258 Her er du inne på noe. Anonymkode: e8162...39e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #26 Del Skrevet 17. juli 2021 18 hours ago, AnonymBruker said: Hvis du aksepterer at din evt neste partner stikker når hans følelser er "borte". Kjærlighet er mer enn forelskelse, sang en klok mann en gang. Følelser er ikke til å stole på. Anonymkode: f57f8...8bb Ja, de som opplever at forelskelsefølelsen blir borte foreks, må fint akseptere at det samme kan skje med dem og deres eventuellt neste partner. De må sette seg inn i : hva om min neste partner bare stikker når "forelskelsen" har lagt seg? Er det veldig greit? For min del så mener jeg at det skal mer til for å stikke dersom man virkelig er glad i en person. Men vet at det er en del som stikker pga den "forelskelsefølelsen" som tok slutt. Noen gjør. Noen ikke. For det fins så mye mer enn en forelskelse. Et forhold bygger på så mye mer. Anonymkode: bb175...a6b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 17. juli 2021 #27 Del Skrevet 17. juli 2021 Elbk skrev (18 timer siden): Vi er ikke uvenner, men har aldri hatt den kjemien jeg drømmer om. Er så misunnelig på de som er lykkelige med sin partner, og som har lyst til å tilbringe tid med sin partner. Jeg drømmer om en annen mann... Men igjen: Hva tenker du konkret på som «kjemien du drømmer om»? Det er vanskelig å gi en pekepinn når en jo ikke aner hva du forventer og ønsker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #28 Del Skrevet 17. juli 2021 Det er slik det bare blir i et langt samliv med barn, men det svinger. Bedre perioder og dårligere perioder. Anbefaler deg å jobbe med forholdet. Dere må ha egentid, forsøk å skaff barnepass, og finn på ting sammen. Det er ingen som er forelsket i partneren hele tiden, i mellom alt stress, mass og kjas. Det blir mer som en veldig god venn med et greit samarbeid krydret med litt intimitet innemellom. Det er min erfaring etter 20+ år langt ekteskap med både nedturer og oppturer. Og slik vil jeg tro det er for de fleste, slik jeg kjenner de. Velger du å gå fra partneren pga dette, vil det samme skje deg igjen. Du må vanne gresset der du er 🍀 Forelskelse i et nytt forhold er fantastisk, men det varer ikke så lenge. Anonymkode: 34f7a...5d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CorvusCorax Skrevet 17. juli 2021 #29 Del Skrevet 17. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det er slik det bare blir i et langt samliv med barn, men det svinger. Bedre perioder og dårligere perioder. Anbefaler deg å jobbe med forholdet. Dere må ha egentid, forsøk å skaff barnepass, og finn på ting sammen. Det er ingen som er forelsket i partneren hele tiden, i mellom alt stress, mass og kjas. Det blir mer som en veldig god venn med et greit samarbeid krydret med litt intimitet innemellom. Det er min erfaring etter 20+ år langt ekteskap med både nedturer og oppturer. Og slik vil jeg tro det er for de fleste, slik jeg kjenner de. Velger du å gå fra partneren pga dette, vil det samme skje deg igjen. Du må vanne gresset der du er 🍀 Forelskelse i et nytt forhold er fantastisk, men det varer ikke så lenge. Anonymkode: 34f7a...5d5 Du snakker ut i fra din erfaring. Du kan ikke vite eksakt hva hun føler, eller hvordan hun har hatt det i samlivet. Ja, det er normalt med noen småkrangler - og kanskje noen kriser, i form av sykdom, dødsfall, ulykker - ting som skaper tunge perioder. Men det endrer ikke den grunnleggende kjærligheten for hverandre, om den eksisterer. Har man ikke de rette følelsene (nei, mener ikke forelskelse) for partner, skal man ikke tvinge seg selv til å bli. Du vet ikke hvor mye hun har prøvd. Du vet ikke hvor imøtekommende partner er. Det finnes mange grunner til at man ikke kan fortsette å vanne gresset. I mange tilfeller er det faktisk dødt. Og du kan ikke vite om det samme vil skje igjen i et nytt forhold. Du er ikke hun, og du er ikke den eventuelt nye partneren. Du har ikke kjennskap til dynamikken i det nye forholdet. Jeg vil tro hun har prøvd lenge når man først får tanker om å gå. Det er ikke så enkelt som at forelskelsen har forsvunnet. Det er normalt å kjempe i starten, men etter år med misnøye og motgang, så er det faktisk greit å avslutte om man føler det er riktig - uten at man skal føle på dårlig samvittighet for det. Man lever kun én gang, og derfor er det viktig å ta ansvar for det livet man har. Er man misfornøyd og lei, så er det på tide med en endring. En forelskelse kan dessuten vare hvor lenge man ønsker, om man er to som sørger for å opprettholde den. Ikke en ny-forelskelse, så klart. Men følelsen av kribling og glede ovenfor partner. For noen er ikke litt intimitet innimellom nok. Det skal ikke være sånn at den ene føler det er mas, og den andre lengter etter nærhet. Da er man rett og slett ikke kompatible lenger på det området. Da er det bedre å nyte resten av det livet man har med noen man som matcher. For mange er både romantikk og vennskap viktig i et forhold. Ikke kun vennskap. Jeg får inntrykk av at mange av svarene her er basert på en indre redsel for at partner skal gå. Endret 17. juli 2021 av CorvusCorax 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elbk Skrevet 17. juli 2021 Forfatter #30 Del Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, de som opplever at forelskelsefølelsen blir borte foreks, må fint akseptere at det samme kan skje med dem og deres eventuellt neste partner. De må sette seg inn i : hva om min neste partner bare stikker når "forelskelsen" har lagt seg? Er det veldig greit? For min del så mener jeg at det skal mer til for å stikke dersom man virkelig er glad i en person. Men vet at det er en del som stikker pga den "forelskelsefølelsen" som tok slutt. Noen gjør. Noen ikke. For det fins så mye mer enn en forelskelse. Et forhold bygger på så mye mer. Anonymkode: bb175...a6b Vi har vært sammen i 19 år, og forelskelsen har lagt seg for lengst. Nå handler det om et dårlig sexliv over mange år, og lite hjelp i huset av en egoistisk man. Nå har det blitt slik at jeg ikke liker han noe særlig, syns ikke han er tiltrekkende og mye av det han gjør irriterer 🙄 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elder Millennial Skrevet 17. juli 2021 #31 Del Skrevet 17. juli 2021 Elbk skrev (1 minutt siden): Vi har vært sammen i 19 år, og forelskelsen har lagt seg for lengst. Nå handler det om et dårlig sexliv over mange år, og lite hjelp i huset av en egoistisk man. Nå har det blitt slik at jeg ikke liker han noe særlig, syns ikke han er tiltrekkende og mye av det han gjør irriterer 🙄 Jeg synes faktisk det er helt innafor å kaste inn håndkleet hvis det har gått så langt som dette. Du beskriver jo ikke en dårlig periode, men ett dødt forhold. Minstekravet for å prøve videre må jo være at man liker hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #32 Del Skrevet 17. juli 2021 Elbk skrev (22 minutter siden): Vi har vært sammen i 19 år, og forelskelsen har lagt seg for lengst. Nå handler det om et dårlig sexliv over mange år, og lite hjelp i huset av en egoistisk man. Nå har det blitt slik at jeg ikke liker han noe særlig, syns ikke han er tiltrekkende og mye av det han gjør irriterer 🙄 Mann, men kjenner meg likevel igjen i mye. Dere hadde antagelig ikke helt fyrverkeri til å begynne med, men ble sammen, fordi det passet sånn. Da er det ikke lett å prøve å hente frem gode minner, og forelskelsesfølelsen mange år etterpå. Den var antagelig aldri der? Jeg møtte noen, som jeg opplevde ga meg en dypere emosjonell tilkobling, på få måneder, enn det eksen hadde gitt meg på 20 år. Anonymkode: 82c63...258 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elbk Skrevet 17. juli 2021 Forfatter #33 Del Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mann, men kjenner meg likevel igjen i mye. Dere hadde antagelig ikke helt fyrverkeri til å begynne med, men ble sammen, fordi det passet sånn. Da er det ikke lett å prøve å hente frem gode minner, og forelskelsesfølelsen mange år etterpå. Den var antagelig aldri der? Jeg møtte noen, som jeg opplevde ga meg en dypere emosjonell tilkobling, på få måneder, enn det eksen hadde gitt meg på 20 år. Anonymkode: 82c63...258 Du har vel helt rett, - det var aldri det helt store fra starten av... Det var praktisk at det ble sånn. Vet også av noen som jeg har en god connection med, som jeg tror hadde passet meg perfekt. Men må evt ordne i egne rekker først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elbk Skrevet 17. juli 2021 Forfatter #34 Del Skrevet 17. juli 2021 CorvusCorax skrev (4 timer siden): Du snakker ut i fra din erfaring. Du kan ikke vite eksakt hva hun føler, eller hvordan hun har hatt det i samlivet. Ja, det er normalt med noen småkrangler - og kanskje noen kriser, i form av sykdom, dødsfall, ulykker - ting som skaper tunge perioder. Men det endrer ikke den grunnleggende kjærligheten for hverandre, om den eksisterer. Har man ikke de rette følelsene (nei, mener ikke forelskelse) for partner, skal man ikke tvinge seg selv til å bli. Du vet ikke hvor mye hun har prøvd. Du vet ikke hvor imøtekommende partner er. Det finnes mange grunner til at man ikke kan fortsette å vanne gresset. I mange tilfeller er det faktisk dødt. Og du kan ikke vite om det samme vil skje igjen i et nytt forhold. Du er ikke hun, og du er ikke den eventuelt nye partneren. Du har ikke kjennskap til dynamikken i det nye forholdet. Jeg vil tro hun har prøvd lenge når man først får tanker om å gå. Det er ikke så enkelt som at forelskelsen har forsvunnet. Det er normalt å kjempe i starten, men etter år med misnøye og motgang, så er det faktisk greit å avslutte om man føler det er riktig - uten at man skal føle på dårlig samvittighet for det. Man lever kun én gang, og derfor er det viktig å ta ansvar for det livet man har. Er man misfornøyd og lei, så er det på tide med en endring. En forelskelse kan dessuten vare hvor lenge man ønsker, om man er to som sørger for å opprettholde den. Ikke en ny-forelskelse, så klart. Men følelsen av kribling og glede ovenfor partner. For noen er ikke litt intimitet innimellom nok. Det skal ikke være sånn at den ene føler det er mas, og den andre lengter etter nærhet. Da er man rett og slett ikke kompatible lenger på det området. Da er det bedre å nyte resten av det livet man har med noen man som matcher. For mange er både romantikk og vennskap viktig i et forhold. Ikke kun vennskap. Jeg får inntrykk av at mange av svarene her er basert på en indre redsel for at partner skal gå. Syns du reflekterer godt!!❤ Jeg vet nok hva jeg egentlig vil, men samvittigheten for ungene er tung... Og ser tungt på å finne et nytt hjem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #35 Del Skrevet 17. juli 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Det er slik det bare blir i et langt samliv med barn, men det svinger. Bedre perioder og dårligere perioder. Anbefaler deg å jobbe med forholdet. Dere må ha egentid, forsøk å skaff barnepass, og finn på ting sammen. Det er ingen som er forelsket i partneren hele tiden, i mellom alt stress, mass og kjas. Det blir mer som en veldig god venn med et greit samarbeid krydret med litt intimitet innemellom. Det er min erfaring etter 20+ år langt ekteskap med både nedturer og oppturer. Og slik vil jeg tro det er for de fleste, slik jeg kjenner de. Velger du å gå fra partneren pga dette, vil det samme skje deg igjen. Du må vanne gresset der du er 🍀 Forelskelse i et nytt forhold er fantastisk, men det varer ikke så lenge. Anonymkode: 34f7a...5d5 En forelskelse går alltid over. Et forhold er så mye mer av følelser enn hva det er i en forelskelse. Anonymkode: bb175...a6b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 17. juli 2021 #36 Del Skrevet 17. juli 2021 Elbk skrev (23 timer siden): Er gresset aldri grønnere på den andre siden? Det er liksom et standardsvar at det aldri er det, - men jeg mistenker at det noen ganger er det? Joda, kan like gjerne være en god ting i livet å bryte ut av et forhold som ikke funker. For min del har gresset vært grønnere hver eneste gang jeg har byttet beite, om man kan si det sånn Har alltid gått til noe bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #37 Del Skrevet 17. juli 2021 7 minutter siden, Dævendøtte said: Joda, kan like gjerne være en god ting i livet å bryte ut av et forhold som ikke funker. For min del har gresset vært grønnere hver eneste gang jeg har byttet beite, om man kan si det sånn Har alltid gått til noe bedre. Ikke slik for alle. Jeg har en venninne som følte at romantikken og forelskelsen hadde stoppet opp i forholdet. Hun ønsket intens romantikk, og forelskelse. Hun hadde en utrolig kjekk, snill og pen mann. Og et felles barn med han. Hun valgte å gå. Etterpå angret hun. Hun sier til meg at gresset var ikke grønnere på andre siden. Hun har hatt to forhold etter han, men savner hele tiden tilbake til han. Han på sin side hadde stor kjærlighetssorg i lang tid, og gikk derretter videre. Han fikk seg en ny samboer, og de virker veldig lykkelig. Anonymkode: bb175...a6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #38 Del Skrevet 17. juli 2021 Ja det er nok. Hvorfor skal dere bo i noe som ligner bofelleskap for barnas skyld. Når dere kan leve et fullverdig liv? Anonymkode: 4a918...bf4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #39 Del Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 16.7.2021 den 16.09): Mener du Gaute Ormåsen her? 🤣 Sikkert klok nok han... Anonymkode: 414af...953 Han er kjekk ihvertfall 😅 Anonymkode: 43083...255 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #40 Del Skrevet 18. juli 2021 Elbk skrev (22 timer siden): Vi har vært sammen i 19 år, og forelskelsen har lagt seg for lengst. Nå handler det om et dårlig sexliv over mange år, og lite hjelp i huset av en egoistisk man. Nå har det blitt slik at jeg ikke liker han noe særlig, syns ikke han er tiltrekkende og mye av det han gjør irriterer 🙄 Nokså vanlig dette, vil jeg si. Etter et langt samliv. Forsøke å snakke sammen og få til litt endring. Så vil det svinge litt til det berde igjen. Uansett, ingen passer perfekt på alle områder. Slik er det bare. Vil man ha trygghet og en sammlet familie, er det slik et livslangt ekteskap blir. Virker som folk ikke forstår uttrykket "i gode og onde dager" Anonymkode: 34f7a...5d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå