helenepedersen Skrevet 16. juli 2021 #1 Skrevet 16. juli 2021 hei. jeg har vært plaget med vondt øyelokk i snart 3 mnd. det begynte med fremmedlegemefølelse og så kom det hevelse og hele øyelokket hovnet opp og så fikk jeg kronisk hodepine. har vært hos flere leger, pga at legen prøvde å snu øyelokket men fant ikke noe. etterhvert gikk hevelsen ned og det begynte å komme ut noe små hvite klumper i øyekroken. hodepinen er borte, men når jeg løfter å øyelokket så ser jeg en gulhvit hevelse som går på langs oppover øyelokket. bred øverst og smal nederst. den er øm og plagsom. har vært det i over 2 mnd nå. jeg var tilogmed hos lege på volvat og han så at det var en gulhvit hevelse der. han henviste meg til øyelege siden fastlegen ikke gadd, selvom jeg maste. øyelegen var sur og sa at han ikke kunne finne noe. øyelokket fortsatte å gjøre vondt, og den hevelsen lå under der og "jobbet" væsker og svir litt av ogtil. det har tilogmed dukket opp noe på andre øyet men det er ikke så ille som på første øyet. men liksom på samme plass. kom igjen hos øyelegen å spurte om han kunne se på det en gang til. da ble han sint og sa at det var ikke noe der og så skrev han epikrise til nåværende fastlege om at jeg innbiller meg ting og er overnervøs. går det ann å få bort ting fra journalen? jeg vil ikke ha det der. dessuten så er ikke jeg hypokonder og har omtrent ikke sett en lege på 10 år. fullt yrkesaktiv og jobber mye utendørs. også i vinter da det var beinkaldt ute. kanskje øyeplagene kom pga at jeg har hatt ansiktet ute i mye kulde. øyeplagene begynte i midten av april. noen sier at dette er hovne talgkjertler på øyelokkene, men det er ikke noen kul som synes ifra utsiden. trodde ikke sånt skulle gjøre så vondt. noen som har opplevd det samme? hvor lenge varer dette?
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #2 Skrevet 16. juli 2021 Herregud for noen leger du har vært borti. Det der er noe av grunnen til at jeg er redd for å gå til lege - har legen en dårlig dag eller du ikke klarer å forklare deg godt nok, så er du stempla som hysterisk og stuck med plagene dine. Kan det være hordeolum eller chalazion? https://nhi.no/sykdommer/oye/oyelokkslidelser/sti-pa-oyet-hordeolum/ https://nhi.no/sykdommer/oye/oyelokkslidelser/chalazion/ Står noe der om behandling du kan prøve selv. Går ofte over av seg selv, men noen ganger må de fjernes med en bitteliten operasjon. Anonymkode: 29742...540 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå