Gå til innhold

Blindtarmbetennelse vs. luftsmerter

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har hatt begge som kan svare? 

Anonymkode: 54afb...5b4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg hadde blindtarmbetennelse startet det som følelsen av luftsmerter i mageområdet (ikke sentrert til ett sted). Etter hvert som dagen gikk prøvde jeg å gå på do flere ganger, gjøre knebøy osv for å prøve å bevege luften uten hell. Ut på dagen fikk jeg mer og mer vondt ned mot høyre side, da dro jeg til legen og jeg ble sendt med sykebil til sykehuset tvert. Ble operert dagen etter. 

luftsmerter letter seg etter en stund når jeg får beveget meg. 

Anonymkode: 6f4c3...2a1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Noen som har hatt begge som kan svare? 

Anonymkode: 54afb...5b4

Luftsmerter er ingen ting i forhold til blindtarmbetennelse med tanke på smerter

Ved blindtarmbetennelse er første symptomet er vanligvis smerter i mage som som oftes etter noen timer flytter seg til høyre nedre side av magen. Smertene blir ofte verre dersom du beveger deg, og blir bedre dersom du ligger og trekker opp beina. Ved blindtarmbetennelse bruker også feberen å stige. Ved luftsmerter er smerten mere sentralisert og det går ikke utover allmenntilstanden på samme måte 

Anonymkode: 0e525...4f7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Luftsmerter er ingen ting i forhold til blindtarmbetennelse med tanke på smerter

Ved blindtarmbetennelse er første symptomet er vanligvis smerter i mage som som oftes etter noen timer flytter seg til høyre nedre side av magen. Smertene blir ofte verre dersom du beveger deg, og blir bedre dersom du ligger og trekker opp beina. Ved blindtarmbetennelse bruker også feberen å stige. Ved luftsmerter er smerten mere sentralisert og det går ikke utover allmenntilstanden på samme måte 

For meg var luftsmerter verre. Kanskje fordi de varte lengre enn smerten fra blindtarmbetennelsen, men tipper det avhenger av hvor langt blindtarmbetennelsen har utartet seg før det blir oppdaget.

Anonymkode: 13e98...735

Skrevet

Det legane ofte sjekkar er: Hopp opp og ned(klara du det vil ein typisk lege sei du ikkje har blindtarmbetennelse) og trykk hardt på område og deretter slepp opp raskt(skal gjere vondt i det du slepp opp). Dersom luftsmertene er lokalisert på høgre side og ikkje gå over, gå til legen :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

For meg var luftsmerter verre. Kanskje fordi de varte lengre enn smerten fra blindtarmbetennelsen, men tipper det avhenger av hvor langt blindtarmbetennelsen har utartet seg før det blir oppdaget.

Anonymkode: 13e98...735

Såpass ja. Her var det et helvete. Jeg har født 2 barn og tar glatt den smertene over blindtarmbetennelse og jeg har hørt flere som sier det samme 

AnonymBruker
Skrevet

Som de andre her sier, pass opp for smerte nede på høyre side - MEN da sønnen hadde blindtarmbetennelse satt smerten (og blindtarmen, skulle det vise seg) mer mot midten, nesten over på venstre side. Så man kan ikke være 100% selv om smerten ikke er til høyre

Anonymkode: 015a7...899

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...