AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #21 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det kan de. Den ene tanna han slo ut, som datt ut et par ganger, var en fortann. Hver gang han spiste, så måtte han liksom "klikke" den på plass igjen, og til slutt ramlet den ut. Ikke bare en, men to ganger Det er en reise, og jeg tenker du skal være glad for at det "bare" er en tann. Anonymkode: de8d1...493 Jeg er veldig glad for det, og irritert for at det kunne vært unngått -hadde jeg hatt en tannlege som faktisk gjorde jobben sin, og ikke "kjøpte seg tid "hadde jeg sluppet dette. Midlertidig fylling falt ut etter 2 uker, slik skal det jo ikke være. Takk for at du delte, håper det går fint med tennene til sønnen din nå.☘️🌸 Anonymkode: 586e5...20c 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #22 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg er veldig glad for det, og irritert for at det kunne vært unngått -hadde jeg hatt en tannlege som faktisk gjorde jobben sin, og ikke "kjøpte seg tid "hadde jeg sluppet dette. Midlertidig fylling falt ut etter 2 uker, slik skal det jo ikke være. Takk for at du delte, håper det går fint med tennene til sønnen din nå.☘️🌸 Anonymkode: 586e5...20c Så ergerlig at det ikke ble gjort skikkelig arbeid med en gang! Opplevde det samme, og måtte trekke en jeksel. Har et gapende hull der Takk, det går bra med tennene hans nå Lykke til med din behandling! Anonymkode: de8d1...493 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #23 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg er veldig glad for det, og irritert for at det kunne vært unngått -hadde jeg hatt en tannlege som faktisk gjorde jobben sin, og ikke "kjøpte seg tid "hadde jeg sluppet dette. Midlertidig fylling falt ut etter 2 uker, slik skal det jo ikke være. Takk for at du delte, håper det går fint med tennene til sønnen din nå.☘️🌸 Anonymkode: 586e5...20c AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Så ergerlig at det ikke ble gjort skikkelig arbeid med en gang! Opplevde det samme, og måtte trekke en jeksel. Har et gapende hull der Takk, det går bra med tennene hans nå Lykke til med din behandling! Anonymkode: de8d1...493 Vil bare si at midlertidige fyllinger blir lagt av spesifikke årsaker: enten fordi det er en akuttbehandling og tannlegen ikke har nok tid til idéell behandling, eller fordi tannen er klargjort for/under rotbehandling, eller det brukes fordi man ønsker at nerven i tannen skal trekke seg sammen i håp om at rotfylling kan unngås. Midlertidige fyllinger kan selvsagt falle ut raskt, de er jo betydelig svakere enn permanente fyllinger. Tannlegen skal opplyse om at fyllingen er midlertidig, og at man må ta kontakt dersom fyllingen faller ut. Anonymkode: e9b4a...eae 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #24 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vil bare si at midlertidige fyllinger blir lagt av spesifikke årsaker: enten fordi det er en akuttbehandling og tannlegen ikke har nok tid til idéell behandling, eller fordi tannen er klargjort for/under rotbehandling, eller det brukes fordi man ønsker at nerven i tannen skal trekke seg sammen i håp om at rotfylling kan unngås. Midlertidige fyllinger kan selvsagt falle ut raskt, de er jo betydelig svakere enn permanente fyllinger. Tannlegen skal opplyse om at fyllingen er midlertidig, og at man må ta kontakt dersom fyllingen faller ut. Anonymkode: e9b4a...eae Tannen var ferdig rotfylt. Var hos den samme tannlegen, han sa faktisk at siden jeg hadde gått så lenge uten tann så måtte han kanskje rotfylle på nytt? Får ikke tilstrekkelig nok informasjon og blir faktisk usikker. Takk for informativt svar🌸 Anonymkode: 586e5...20c
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #25 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så ergerlig at det ikke ble gjort skikkelig arbeid med en gang! Opplevde det samme, og måtte trekke en jeksel. Har et gapende hull der Takk, det går bra med tennene hans nå Lykke til med din behandling! Anonymkode: de8d1...493 Takk🌸 Vel må være på utkikk etter ny tannlege så har en jobb og gjøre der og .. Så flott at det går bra med tennene nå, vet hvordan der er å mangle en... skal si det kan gå ut over humør, tør nesten ikke smile.. skal bli godt å få det gjort. God sommer ☀️ Anonymkode: 586e5...20c
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #26 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tannen var ferdig rotfylt. Var hos den samme tannlegen, han sa faktisk at siden jeg hadde gått så lenge uten tann så måtte han kanskje rotfylle på nytt? Får ikke tilstrekkelig nok informasjon og blir faktisk usikker. Takk for informativt svar🌸 Anonymkode: 586e5...20c Når den er ferdig rotfylt, kan det ikke legges permanent fylling samme dag fordi rotfyllingsmassen må herde minst et døgn. Dersom man har hatt en lekkasje inn til rotfyllingen over lenge tid pga utett/manglende fylling, må man av og til rotfylle på nytt, fordi det da kan ha kommet inn bakterier i rotkanalen mellom rotveggene og rotfyllingsmassen. Anonymkode: e9b4a...eae 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #27 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Når den er ferdig rotfylt, kan det ikke legges permanent fylling samme dag fordi rotfyllingsmassen må herde minst et døgn. Dersom man har hatt en lekkasje inn til rotfyllingen over lenge tid pga utett/manglende fylling, må man av og til rotfylle på nytt, fordi det da kan ha kommet inn bakterier i rotkanalen mellom rotveggene og rotfyllingsmassen. Anonymkode: e9b4a...eae👏👍🌸☀️⭐ Det ble tatt røntgen og det så fint ut, ingen tegn på lekkasje. Jeg har brukt munnskyll som fjerner bakterier lenge nå. Tusen hjertelig takk igjen for informative svar, det betyr mye-det virker som om du er veldig dyktig, kanskje du er tannlege? TAKK. 🌸🌸🌸🌺🌺🌺 Anonymkode: 586e5...20c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå