Gå til innhold

Tann på stift

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, må få en helt ny tann på stift ( nesten hele tannen er borte så har ikke noe valg ).

Må ut med 30.000 kroner for dette, noen som har gjort dette før og fått det rimeligere?

Anonymkode: 586e5...20c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mener du implantat?

Anonymkode: 93a70...ba2

• Liker 2
Gjest Mr Bergen
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei, må få en helt ny tann på stift ( nesten hele tannen er borte så har ikke noe valg ).

Må ut med 30.000 kroner for dette, noen som har gjort dette før og fått det rimeligere?

Hvis du er vaksinert har jeg hørt det er mye å spare på å få tannbehandling i utlandet

AnonymBruker
Skrevet

Fikk nettopp tann på bru, 18 000. Prisen du nevner minner mer om implantat. Jeg drar vanligvis til Budapest for større tannreperasjoner men våger ikke nå før pandemien ha r roet seg betraktelig. Der betaler du ca 1/3 av norsk pris, og kvaliteten er like god.

Anonymkode: 2b618...1d8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er implantat, snakk om en tann og det må gjøres, må til kiurg og gruer meg.. en del tusenlapper som flyger og det er vel ikke mulig å få dettet noe heller.

Takk for svar alle 🌺

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det er implantat, snakk om en tann og det må gjøres, må til kiurg og gruer meg.. en del tusenlapper som flyger og det er vel ikke mulig å få dettet noe heller.

Takk for svar alle 🌺

"dekket"

AnonymBruker
Skrevet

Da høres 30 000 kr. ganske riktig ut. 

Anonymkode: 93a70...ba2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man kan jo håpe på regjeringsskifte som også kan føre til gratis tannbehandling for alle foruten egenandelen🤞

Anonymkode: d476e...a22

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man kan jo håpe på regjeringsskifte som også kan føre til gratis tannbehandling for alle foruten egenandelen🤞

👏👏👏

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjort dette og betalte ikke så mye for det. Men jeg har hypodonti/agenesi, og får en del dekket via Helfo.

Anonymkode: 0150a...465

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Dream on...  Regjeringsskifte blir det, men gratis tannlege blir det garantert IKKE.

Anonymkode: 2b618...1d8

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Vurderer å ta kontakt med sykehuset, de har studenter.

:)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har gjort dette og betalte ikke så mye for det. Men jeg har hypodonti/agenesi, og får en del dekket via Helfo.

Anonymkode: 0150a...465

Er det vondt?

Jeg har ingen "lyter med tenner" så må vel betale det selv.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vurderer å ta kontakt med sykehuset, de har studenter.

:)

Hva slags studenter er det du forestiller deg at implantatbehandling blir billigere hos?

Anonymkode: e9b4a...eae

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags studenter er det du forestiller deg at implantatbehandling blir billigere hos?

De største byene i Norge tar i mot pasienter, verdt et forsøk.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du?

Min sønn slo ut to tenner, og fikk satt inn implantat. Det kostet 50 000,- og var en møysommelig prosess. Den ene tanna ramlet ut igjen to ganger også, og måtte settes inn på ny. Han var dessverre for gammel til at min barneforsikring dekket kostnaden. Den gikk opp til 26 år, og han var 27 :P 

Anonymkode: de8d1...493

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

De største byene i Norge tar i mot pasienter, verdt et forsøk.

Snakker du om de tre byene som har tannlegeutdanning? Innsetting av implantater er ikke en del av grunnutdanningen til tannleger, så du vil ikke bli behandlet ved studentklinikken der prisene er lave. 

Dersom du skal få et implantat satt inn ved spesialistklinikken til universitetet, tviler jeg på at det er særlig mye billigere enn hos privat tannlege. Implantatet i seg selv og implantatkronen koster mye, og tannlegen som da ev. foretar implantatoperasjonen, er ikke lenger en student, men en tannlege i spesialisering.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Snakker du om de tre byene som har tannlegeutdanning? Innsetting av implantater er ikke en del av grunnutdanningen til tannleger, så du vil ikke bli behandlet ved studentklinikken der prisene er lave. 

Dersom du skal få et implantat satt inn ved spesialistklinikken til universitetet, tviler jeg på at det er særlig mye billigere enn hos privat tannlege. Implantatet i seg selv og implantatkronen koster mye, og tannlegen som da ev. foretar implantatoperasjonen, er ikke lenger en student, men en tannlege i spesialisering.

Takk for informasjon, får finne en dyktig tannlege da og betaler det som det koster, det er verdt det uansett.

Hadde første tannlege som behandlet meg gjort det han skulle hadde dette vært unødvendig. Satt på en midlertidig fylling for å kjøpe tid, gikk bare 2 uker og det falt av .... (?)  tannlegen burde ikke kjøpt seg tid men heller bygget på der og da.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du?

Min sønn slo ut to tenner, og fikk satt inn implantat. Det kostet 50 000,- og var en møysommelig prosess. Den ene tanna ramlet ut igjen to ganger også, og måtte settes inn på ny. Han var dessverre for gammel til at min barneforsikring dekket kostnaden. Den gikk opp til 26 år, og han var 27 :P 

Kan tennene ramle ut også? .......😅

... litt av reise jeg skal ut på nå 😂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan tennene ramle ut også? .......😅

... litt av reise jeg skal ut på nå 😂

Det kan de. Den ene tanna han slo ut, som datt ut et par ganger, var en fortann. Hver gang han spiste, så måtte han liksom "klikke" den på plass igjen, og til slutt ramlet den ut. Ikke bare en, men to ganger :P 

Det er en reise, og jeg tenker du skal være glad for at det "bare" er en tann.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...