Gå til innhold

relasjoner som ikke henvender


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bodde forut i Østlandet, og gjorde ett forsøk å være i en kirke, jeg vil ikke si jeg fikk relasjoner der, men jeg gjorde mitt forsøk. Jeg tror ikke jeg var velkommen der. I senere tid og når landet har vært nedstengt, så har jeg heller aldri fått en telefonhenvendelse eller omsorg fra noen som var der. Er det normalt forventning? det skal sies at jeg møtte mange ganger rare blikk når jeg var i kirke settingen, og jeg burde nok tatt det med ett signal du er ikke velkommen her. 

Anonymkode: c3891...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

53 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg bodde forut i Østlandet, og gjorde ett forsøk å være i en kirke, jeg vil ikke si jeg fikk relasjoner der, men jeg gjorde mitt forsøk. Jeg tror ikke jeg var velkommen der. I senere tid og når landet har vært nedstengt, så har jeg heller aldri fått en telefonhenvendelse eller omsorg fra noen som var der. Er det normalt forventning? det skal sies at jeg møtte mange ganger rare blikk når jeg var i kirke settingen, og jeg burde nok tatt det med ett signal du er ikke velkommen her. 

Anonymkode: c3891...c82

Dette forstod jeg kanskje ikke helt.

Jeg tror ikke at det er vanlig å henvende seg til folk som er i samme kirke som en uten at man har fått en relasjon til personen, men kanskje noen andre vet mer om dette enn meg.

Er det presten du ønsket omsorg fra eller andre personer i menigheten? 

Anonymkode: a04ee...d3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogsalv

Jeg forstår deg ! Har opplevd det samme i en menighet jeg fikk tilhørighet i over flere år. Når krisen rammet ( fikk multihandikappet barn) ,var det lite nestekjærlighet å spore. Hadde mange oppgaver i menigheten i forkant. Men var opprinnelig " fra verden". Det kan være et hardt slag,da de lever trygge liv i egen oppvekst og verden.Med liten kontakt med utenforstående.  Kristus er ikke så kald. Så enkelt er det. Feil folk. Ikke deg det er noe galt med. Vær trygg i deg selv og din tilhørighet til skapelse og medmennesker.  Herren har skrevet  deg i sine hender. At de er lunkne/feige er deres lodd. Sikkert noen der som er oppriktige også,men som ikke møter deg der du er.Ikke tillegg deres valg din lykke og ro. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å motta en telefon fra de i kirken er nok ikke vanlig, med mindre du jobber med noe innenfor kirken. Det er for øvrig et hett tips alle steder: Involver deg aktivt i det som skjer, der det går an. Ved å involvere seg aktivt og ofte, så kan man møte engasjerte personer som kan være lettere å få kontakt med. Fremdeles gjelder det at du må også ta initiativ til smalltalk etc. 

Mindre menigheter trenger ofte mer dugnadshjelp enn det større menigheter gjør. 

I mindre menigheter blir man også gjerne lettere sett, selv om noen sjeler i større menigheter også kan ha det som et mål, å se alle som kommer dit. 

Når du sier at du fikk rare blikk fra andre, så kan det ha mange grunner. Hvilke blikk ga du andre? 

Anonymkode: d7f52...f15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...