Gå til innhold

Kvinner som kjører som fulle folk

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I sted kjørte jeg bak en e-Up som gikk som en slowmo ping pong ball mellom den gule og hvite stripa på veien. Ofte borte i romlefelt på begge sider. Jeg tutet på henne fordi jeg var sikker på at hun var på mobilen. Men mannen min, som kunne se sjåføren via speilet hennes, sa at hun ikke var det. Jeg blir jo bilsyk av å se på dette! Men når jeg tenker meg om, har jeg jo venniner og en svigermor samt flere tanter som også kjører slik...hva er det som er så vanskelig med å kjøre noenlunde stabilt? Farten gikk også opp og ned, med kjempekø bak, og hun bremset med fotbrems på rett strekning i tide og utide. Det er alltid kvinner, og de gir oss andre et dårlig rykte.

Anonymkode: 821d2...557

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fester blikket på feil sted på veien. Hun kan også ha kjørt med promille.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kan ha vært promille, det kan ha vært påvirkning av piller eller andre stoffer, det kan ha vært dårlig sjåfør. Det skal ikke så mye til før promille o.a. går utover kjøringen, men om det er noen trøst er de fleste synderne menn:

https://www.gjensidige.no/godtforberedt/content/promillekjoring

Likevel befinner Norge seg under det europeiske gjennomsnittet når det gjelder kjøring med promille. Norge var også det første landet i verden som fikk innført promillegrense i forbindelse med bilkjøring.

https://www.fhi.no/nettpub/alkoholinorge/konsekvenser-av-alkoholbruk/promillekjoring-i-veitrafikken-i-norge/

Anonymkode: b2a61...cd5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, kjører de med promille har de nok helt andre problemer enn å konsentrere seg om forutsigbar, jevn kjøring. Men jeg kjenner da flere som ikke klarer dette helt edru også.

Anonymkode: 821d2...557

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...