Gå til innhold

Strikking og nerveskade. HJELP


Byou

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg plages med håndleddet og jobber med en genser nå. Har begynt med armene men har helt mistet lysten. Pågrunn av nerveskade klarer jeg ikke strikke stramt nok på strømpepinner. Prøvde magic loop men denne gangen funket det bare ikke. Fått tips om veldig små rundpinner (mindre enn 30cm) noen som har forslag? Strikker en mannegenser i str. S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Små rundpinner er jo det verste av alt for hendene.

Anonymkode: 0cecd...a53

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byou skrev (2 minutter siden):

Hei!

jeg plages med håndleddet og jobber med en genser nå. Har begynt med armene men har helt mistet lysten. Pågrunn av nerveskade klarer jeg ikke strikke stramt nok på strømpepinner. Prøvde magic loop men denne gangen funket det bare ikke. Fått tips om veldig små rundpinner (mindre enn 30cm) noen som har forslag? Strikker en mannegenser i str. S

Hei! Jeg har forsøkt veldig korte rundpinner med mønsterstrikk. Det fungerte ikke for meg, trådene på baksiden ble altfor stramme. Dessuten var det knotete og anstrengende for meg å strikke med veldig korte rundpinner.

Har du forsøkt denne metoden? (Strikke med to rundpinner)

https://www.garnstudio.com/video.php?id=97&lang=no

 

 

Anonymkode: cf5d8...fa8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Små rundpinner er jo det verste av alt for hendene.

Anonymkode: 0cecd...a53

Hvorfor er det det verste av alt for hendene?

Anonymkode: cf5d8...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Små rundpinner er jo det verste av alt for hendene.

Anonymkode: 0cecd...a53

Ja… men er det siste forslaget jeg ikke har prøvd ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei! Jeg har forsøkt veldig korte rundpinner med mønsterstrikk. Det fungerte ikke for meg, trådene på baksiden ble altfor stramme. Dessuten var det knotete og anstrengende for meg å strikke med veldig korte rundpinner.

Har du forsøkt denne metoden? (Strikke med to rundpinner)

https://www.garnstudio.com/video.php?id=97&lang=no

 

 

Anonymkode: cf5d8...fa8

Oj tusen takk! Har ikke hørt om dette før, kanskje jeg skal prøve det😁 Er det to veldig små rundpinner? Eller to par med 30cm?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Byou skrev (2 minutter siden):

Ja… men er det siste forslaget jeg ikke har prøvd ennå.

Her kan du se strikking med en av de typene korte rundpinner som finnes:

 

Anonymkode: cf5d8...fa8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her kan du se strikking med en av de typene korte rundpinner som finnes:

 

Anonymkode: cf5d8...fa8

😍 så snille dere er, tusen takk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byou skrev (2 minutter siden):

Oj tusen takk! Har ikke hørt om dette før, kanskje jeg skal prøve det😁 Er det to veldig små rundpinner? Eller to par med 30cm?

De bør være ganske mye lengre enn 30 cm. Jeg ville forsøkt med 60 cm eller lengre.

En annen metode: Strikke med 3 korte pinner. Jeg har ikke prøvd den. Ønsker deg lykke til, og håper du finner en metode som fungerer for deg ♥️

 

Anonymkode: cf5d8...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Addi crazy trio, da strikker en med 3 korte rundpinner.

Har du prøvd firkantede pinner? Gir ett helt annet grep, er utviklet nettopp for de som sliter med betennelser, nerver....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hei! Jeg har forsøkt veldig korte rundpinner med mønsterstrikk. Det fungerte ikke for meg, trådene på baksiden ble altfor stramme. Dessuten var det knotete og anstrengende for meg å strikke med veldig korte rundpinner.

Har du forsøkt denne metoden? (Strikke med to rundpinner)

https://www.garnstudio.com/video.php?id=97&lang=no

 

 

Anonymkode: cf5d8...fa8

 

Byou skrev (8 minutter siden):

Oj tusen takk! Har ikke hørt om dette før, kanskje jeg skal prøve det😁 Er det to veldig små rundpinner? Eller to par med 30cm?

På videoen fra Garnstudio er det brukt to ganske korte rundpinner fordi det som strikkes har veldig liten omkrets. Til et gensererme som har større omkrets, tror jeg derfor at man må ha 2 rundpinner som er minimum 60 cm eller kanskje enda lengre.

Anonymkode: cf5d8...fa8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

 

På videoen fra Garnstudio er det brukt to ganske korte rundpinner fordi det som strikkes har veldig liten omkrets. Til et gensererme som har større omkrets, tror jeg derfor at man må ha 2 rundpinner som er minimum 60 cm eller kanskje enda lengre.

Anonymkode: cf5d8...fa8

Har ennå ikke kommet meg gjennom kruset på armen… der er det jo ikke så stor omkrets. Men takk for tips!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mt3 skrev (3 minutter siden):

Addi crazy trio, da strikker en med 3 korte rundpinner.

Har du prøvd firkantede pinner? Gir ett helt annet grep, er utviklet nettopp for de som sliter med betennelser, nerver....

Jeg har prøvd andre pinner ja, men er det med å strikke så stramt som er problemet. Blir for krevende.

 

takk skal se på den teknikken😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Byou skrev (9 minutter siden):

Har ennå ikke kommet meg gjennom kruset på armen… der er det jo ikke så stor omkrets. Men takk for tips!

Ca 26 minutter inne i denne videoen, viser en dame strikking av nederst på gensererme med to rundpinner. Man kan se hvor lange rundpinnene er.

 

Anonymkode: cf5d8...fa8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byou skrev (8 timer siden):

Hei!

jeg plages med håndleddet og jobber med en genser nå. Har begynt med armene men har helt mistet lysten. Pågrunn av nerveskade klarer jeg ikke strikke stramt nok på strømpepinner. Prøvde magic loop men denne gangen funket det bare ikke. Fått tips om veldig små rundpinner (mindre enn 30cm) noen som har forslag? Strikker en mannegenser i str. S

Hei! Jeg har testet ut metoden med to rundpinner fra videoen som jeg postet. Jeg strikker sokker, og jeg brukte en 40cm og en 60cm rundpinne, og det fungerte veldig bra :) Jeg måtte ta det jeg hadde tilgjengelig, og derfor ble det to forskjellige lengder på rundpinnene. Det fungerer sikkert like bra med to 40 cm eller to 60 cm rundpinner.

Har du fått prøvd det?

Anonymkode: cf5d8...fa8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mt3 skrev (7 timer siden):

Addi crazy trio, da strikker en med 3 korte rundpinner.

Har du prøvd firkantede pinner? Gir ett helt annet grep, er utviklet nettopp for de som sliter med betennelser, nerver....

Hei :) Har du prøvd Addi crazy trio? Er du fornøyd med de? Er det lett å strikke med og blir det pent resultat?

Anonymkode: cf5d8...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 15.7.2021 den 18.44):

Hei :) Har du prøvd Addi crazy trio? Er du fornøyd med de? Er det lett å strikke med og blir det pent resultat?

Anonymkode: cf5d8...fa8

Ikke meg du spør, men de er kjempe geniale! Og ja, det blir pent resultat! Det kan være litt uvant i begynnelsen, så strikk et prøverør just in case😊

Anonymkode: 66f50...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byou skrev (På 15.7.2021 den 10.38):

Oj tusen takk! Har ikke hørt om dette før, kanskje jeg skal prøve det😁 Er det to veldig små rundpinner? Eller to par med 30cm?

Jeg strikker ofte med to rundpinner på ermer, sokker og votter, og da bruker jeg de lengdene som er tilgjengelige. 40, 60 og 80 cm fungerer helt strålende, og om de er forskjellig lengde spiller ingen rolle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ikke meg du spør, men de er kjempe geniale! Og ja, det blir pent resultat! Det kan være litt uvant i begynnelsen, så strikk et prøverør just in case😊

Anonymkode: 66f50...294

Takk! :) 

Anonymkode: cf5d8...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byou skrev (På 15.7.2021 den 10.50):

Har ennå ikke kommet meg gjennom kruset på armen… der er det jo ikke så stor omkrets. Men takk for tips!


For kruset - hva med å strikke de rette masker vridd rett? Strammer opp ribbestrikken litt.

Har litt lite styrke i hendene selv, og sliter med å få ribbestrikk pent (glattstrikk går bedre). Blir mye penere ribb med det trikset for meg :) 

Ellers nok en som slår et slag for å strikke rundt med to rundpinnen, mye enklere for meg som sliter med armene enn å styre med å dra på strikketøyet som magic loop krever.

 

Evt - nok en ide. Om det er kruset/ribbestrikk som er bøygen. Hva med å endre kanten? F.eks heller strikke ermekant med belegg som brettes inn og sys fast? 

Nesten bare rette masker da, bortsett fra en omgang ‘brettekant’ :) 

Anonymkode: 43566...81f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...