AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #1 Skrevet 14. juli 2021 Jeg har visst aldri verken lært eller skjønt hva "overdose" er. Leser jo stadig om "overdosedødsfall", men hva går det i? Kan de ikke bare la være å "ta" så mye dop liksom, "himle". jada, jeg er uopplyst. Opplys meg! Anonymkode: 00a34...526
visp Skrevet 14. juli 2021 #2 Skrevet 14. juli 2021 (endret) Det kan være at stoffet er renere enn de er vant til, altså sterkere, eller også at det er lenge siden og man feilberegner. Mye er sikkert selvmord også. Endret 14. juli 2021 av visp 2
Gidavmeg Skrevet 14. juli 2021 #3 Skrevet 14. juli 2021 For å få ønsket virkning trenger kroppen mer og mer av dopet, og til slutt er vinduet mellom dose som gir effekt og dose som dreper deg veldig smalt. I tillegg til når man kjøper narkotika på gaten vet man jo ikke sikkert hva man får. Det kan være mer virkestoff enn nan antok, det kan være et annet virkestoff. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #4 Skrevet 15. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har visst aldri verken lært eller skjønt hva "overdose" er. Leser jo stadig om "overdosedødsfall", men hva går det i? Kan de ikke bare la være å "ta" så mye dop liksom, "himle". jada, jeg er uopplyst. Opplys meg! Anonymkode: 00a34...526 Uopplyst er en understatement Anonymkode: 8eb4c...13f 8
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #5 Skrevet 15. juli 2021 Man ønsker å få en sterk(ere) effekt, og feilberegner og tar mer enn kroppen tåler. F.eks driver man og drikker en kveld og så bestemmer seg for at man vil bli skikkelig dritings og så tar man 6 shots på rappen og våkner opp på legevakta. Eller man våkner ikke i det hele tatt. Det er vel ikke så vanskelig å forstå konseptet..? Anonymkode: 0ec4c...f5f 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #6 Skrevet 15. juli 2021 Fort gjort å ta overdose hvis man har sluttet med stoff lenge og får en sprekk også f.eks. Som nevnt så trenger kroppen mere og mere stoff for å få effekt, dosen blir høyere og høyere. Så hvis man har vært clean lenge, sprekker og setter den dosen man var vant til før man sluttet å bruke stoff så er dosen altfor høy og man får en overdose. Men man kan ta overdose ved daglig misbruk også, man setter høyere dose for å få effekt enn hva man bruker pga kroppen har tilvent seg stoffet, eller det kan være høyere konsentrasjon/renere stoff enn hva man har brukt før. Stoffet kan også være tilsatt noe annet. Anonymkode: 39aba...52c 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #7 Skrevet 15. juli 2021 Siden noen rusmidler er ulovlige er det mye vanskeligere å vite nøyaktig hvor mye man tar, siden det ikke er noe standardisering. Et halvt gram heroin fra et parti kan være en god del sterkere enn et halvt gram heroin fra et annet parti. Med alkohol vet man i det minste at f.eks en flaske Absolut vodka inneholder 40% alkohol - det står på flaska, og produsenten har mye å tape om det er feil. En ulovlig narkotikaprodusent har ikke samme insentiv, og bryr seg derfor ikke med å sjekke så nøye. Enda en grunn til å legalisere de fleste rusmidler. Anonymkode: 0ec4c...f5f 4
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #8 Skrevet 15. juli 2021 Du har aldri tatt for mye av noe? Aldri tatt et par glass for mye? Anonymkode: 5ca2e...729
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå