AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #21 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg jobber i omsorgsbolig for psykisk syke, og det hender at vi ansatte klemmer pasientene. Altså - de bor der fast og kommer mest sannsynlig til å bo der resten av sitt liv. De fleste har liten eller ingen kontakt med familie og venner. De har ingen andre å snakke med enn oss. De har mange vanskelige tanker og perioder, og av og til er det å få en klem eller en hand å holde i det som skal til for å føle seg bedre. Eller å bli strøket litt på ryggen. Uprofft? Vi er ansatt for å gi omsorg, syntes det er mye mer uprofesjonelt å ikke gi vedkommende det de trenger. Det går selvsagt grenser, men en klem etter en fin samtale syntes jeg (og kollegaene) mine er helt innafor. Anonymkode: 35d94...b8e Jeg er enig i at det er greit i slike situasjoner. Jeg jobber også i omsorgsbolig for psykiske syke og de er så syke at de eneste menneskene de har kontakt med er oss ansatte. Vår sjef syns bare det er bra at vi innimellom klemmer og vi blir til og med oppfordret til det. Anonymkode: 2bdcd...fa0
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #22 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er enig i at det er greit i slike situasjoner. Jeg jobber også i omsorgsbolig for psykiske syke og de er så syke at de eneste menneskene de har kontakt med er oss ansatte. Vår sjef syns bare det er bra at vi innimellom klemmer og vi blir til og med oppfordret til det. Anonymkode: 2bdcd...fa0 Jeg kan forstå at det kan være gunstig i deres situasjoner på jobb. Men når det blir pasient/behandler, er det mer uproft? Jeg tørr ikke spørre hvorfor h*n vil gi klem, men det er jo tydeligvis ikke innafor for fysioterapeuter å klemme sine pasienter, så jeg lurer jo hvorfor han vil klemme meg 🤔 -ts Anonymkode: d9db2...5a2
indigob Skrevet 14. juli 2021 #23 Skrevet 14. juli 2021 Jeg får alltid en goooood klem av min tannlege ☺️
indigob Skrevet 14. juli 2021 #24 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det har han ikke lov til. Bytt behandler og meld fra om hans oppførsel. Anonymkode: c4009...8b7 Herregud, er ikle ulovlig å Gi en klem.. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #25 Skrevet 14. juli 2021 indigob skrev (2 minutter siden): Herregud, er ikle ulovlig å Gi en klem.. Virker som det er strengt da 😬 Mest nysgjerrig på hvorfor han er så ivrig på å klemme jeg 🤔 -ts Anonymkode: d9db2...5a2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #26 Skrevet 14. juli 2021 Nja, men ikke i disse korona-tider. Å håndhilse er ikke innafor engang. Anonymkode: 2f03d...4b6
_popcorn_ Skrevet 14. juli 2021 #27 Skrevet 14. juli 2021 Ryddet for spekulasjoner og svar til det. _popcorn_, mod
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #28 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ville ha snakket med han om det før han eventuelt prøver på en klem igjen. Det vil være best for dere begge tror jeg. Anonymkode: c4009...8b7 Hm har ikke vært der så ofte så syns det er litt vanskelig 😬 Kan jo hende h*n bare er sånn, og ser det som en hyggelig gest? Vil jo ikke gjøre noe kleint, men kan jo være kleint å klemme når man ikke vil også -ts Anonymkode: d9db2...5a2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #29 Skrevet 14. juli 2021 Jeg jobber med psyk.utviklingshemmede og klemmer litt på den jeg er mest på. Er en person i 30 årene men kognitivt er hen på 2 års stadiet. Hen skulle blitt klemmet på mer, fordi det er tydelig at hen liker og trenger det. Anonymkode: e7116...fa0
indigob Skrevet 14. juli 2021 #30 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Virker som det er strengt da 😬 Mest nysgjerrig på hvorfor han er så ivrig på å klemme jeg 🤔 -ts Anonymkode: d9db2...5a2 Noen personer er veldig kjærlige og gode.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #31 Skrevet 14. juli 2021 indigob skrev (6 minutter siden): Noen personer er veldig kjærlige og gode. Jo men å drive å klemme på pasienter under en pandemi?🤔 -ts Anonymkode: d9db2...5a2
indigob Skrevet 14. juli 2021 #32 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jo men å drive å klemme på pasienter under en pandemi?🤔 -ts Anonymkode: d9db2...5a2 Folk er forskjellige. Jeg regner med at du har hatt en magefølelse på om det er en god og kjærlig klem eller en creepy klem. Stol på deg selv. Det er du som vet om det føles normalt eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #33 Skrevet 14. juli 2021 indigob skrev (3 timer siden): Jeg får alltid en goooood klem av min tannlege ☺️ Haha 😄 Seriøst? Det hadde vært utrolig sært for min del. Anonymkode: acade...e19
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #34 Skrevet 14. juli 2021 Da bestefar døde fikk jeg klem av legen som bekreftet dødsfallet. Hadde kjent den legen hele livet og hun kjente også min mor veldig godt (var morfar som døde). På jobb (skjermet demensavdeling) deler jeg ut klemmer til de som ønsker. Hadde en beboer som hadde glede av en klem og som hadde noen klare moments etter en klem. Kvikna liksom litt til. I eldreomsorgen tenker jeg at det ikke er så farlig å gi en klem så lenge beboer og ansatt er komfortable med det og det blir spurt om det er greit/ønskelig. Opplevde en gang at en beboer ønsket en klem, men enden på visa var at jeg ble holdt fast av beboeren som forsøkte å forgripe seg på meg. Anonymkode: 86ec7...981 1
indigob Skrevet 14. juli 2021 #35 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Haha 😄 Seriøst? Det hadde vært utrolig sært for min del. Anonymkode: acade...e19 Ja. Det er forskjell på folk. Jeg klemmer folk lett selv og synes det er helt naturlig. Jeg tror ikke noen mener noe vondt med det, men forstår og respekterer og at andre synes det er ukomfortabelt.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #36 Skrevet 15. juli 2021 Jeg klemmer gjerne jeg altså, jeg bare syns det virker litt unaturlig å klemme noen jeg ikke kjenner..og ikke minst, h*n tar jo endel på meg under behandling, så jeg skjønner ikke helt behovet for å klemme da 😬🤓 -ts Anonymkode: d9db2...5a2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #37 Skrevet 15. juli 2021 Nei takk! Hverken før, under eller etter korona. Hilsen helsepersonell/behandler. Anonymkode: 16dd0...ea7 1
Gjest Peanut Skrevet 15. juli 2021 #38 Skrevet 15. juli 2021 Jeg går av og til til en kiropraktor. Han er godt gift med barn og hele pakken. Moren min kjenner konen hans. Får klem etter hver time. Ser egentlig ikke på det som et stort problem O_o
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #39 Skrevet 15. juli 2021 Jeg ga en hadeklem en gang til en behandler. Mitt initiativ. Det var kun en takk for meg klem, da jeg var veldig fornøyd med behandlingen. Det falt seg helt naturlig og jeg visste at jeg ikke skulle tilbake igjen. Anonymkode: 1ad2c...6af
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #40 Skrevet 15. juli 2021 Ikke normalt nei. Jeg er ingen klemmer og ville følt det veldig ubehagelig om det var forventet at jeg skulle klemme legen eller psykologen min. Anonymkode: 6b6e6...a89
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå