AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #1 Skrevet 14. juli 2021 Igår og idag har jeg vært ekstremt stresset og hatt høy angst. Kaldsvetter, skjelver og får angstanfall på angstanfall men noe jeg synes var veldig rart er at heg har fått helt løs mage, og gått på do sikkert 20 ganger (for nr 2) siden igår ca kl 23. Noe annet som er rart er at det nesten ikke kommer noe avføring, egt bare noe «vann». Men føler meg kvalm og noe skurrer i magen av dette stresset. noen som har opplevd dette før? Å få løs mage av angst? Anonymkode: 048c4...109
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #2 Skrevet 14. juli 2021 Det er ganske naturlig, i og med at kroppen vil tømme seg fordi den tror den blir utsatt for livsfare. Hva gjør du av tiltak for å mestre angsten? Å ha 20 tømminger daglig kan føre til elektrolyttforstyrrelser, så både pga det og at det må være veldig ubehagelig å ha så mye angst, bør du finne verktøy for å få mer kontroll over angsten. Anonymkode: e7c20...9bf 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #3 Skrevet 14. juli 2021 Dette er et kjent fenomen. Tarmen er vår 2.hjerne, og den reagerer ved stress. Som den andre over sier: finn mestringsstrategier for å håndtere stress. For til slutt blir du engstelig for å bli nødt på do midt i situasjonen, og ikke klare å kontrollere det... Anonymkode: d5129...d70
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #4 Skrevet 14. juli 2021 Angst er ille sånn. Man finner styrke og skal møte situasjonen man er redd for. Det er jo bra jobbet. Men nei.. 2 t på do isteden... Anonymkode: 21c50...226
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #5 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er ganske naturlig, i og med at kroppen vil tømme seg fordi den tror den blir utsatt for livsfare. Hva gjør du av tiltak for å mestre angsten? Å ha 20 tømminger daglig kan føre til elektrolyttforstyrrelser, så både pga det og at det må være veldig ubehagelig å ha så mye angst, bør du finne verktøy for å få mer kontroll over angsten. Anonymkode: e7c20...9bf Jeg fikk avslag hos DPS så per nå gjør jeg ikke annet enn å sette meg i de situasjonene jeg får angst av. Det gjorde jeg igår og idag og er helt jævlig. Aldri hatt så mye angst som idag så det frister ikke akkurat med eksponering😭😭 Anonymkode: 048c4...109
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #6 Skrevet 14. juli 2021 Jeg får også løs mage og vondt i magen av stress og nervøsitet. Jeg har ikke angst, men det skal lite til før magen blir i ulage. Anonymkode: 27de9...07d 1
Gjest Lilleluring Skrevet 14. juli 2021 #7 Skrevet 14. juli 2021 Typen min som har angst sliter akkurat med dette du skriver. Så er normalt..
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #8 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg fikk avslag hos DPS så per nå gjør jeg ikke annet enn å sette meg i de situasjonene jeg får angst av. Det gjorde jeg igår og idag og er helt jævlig. Aldri hatt så mye angst som idag så det frister ikke akkurat med eksponering😭😭 Anonymkode: 048c4...109 Det er vanskelig å gi konkrete råd siden jeg ikke vet hva du har angst for, men finnes det en måte du kan delvis eksponere deg, slik at angsten blir litt mildere, og at du kan øke gradvis? Jeg hadde veldig flyskrekk før. Det ble verre og verre. Men jeg ville ikke at angst skulle ta over livet mitt, så jeg flydde likevel. Tilslutt fikk jeg angstanfall. Jeg sa til meg selv under angstanfallet at det ikke er farlig å ha hverken angstanfall eller å fly, og jeg fortsatte å ha denne holdningen til angsten etterpå der jeg tenkte at det er irrasjonelt. Neste gang jeg flydde var angsten helt borte! Jeg tenkte kanskje denne erfaringen kunne hjelpe deg på noe vis Har du prøvd å ringe f.eks mental helse eller kirkens sos og se om du kan få noen tips? Anonymkode: e7c20...9bf
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #9 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er vanskelig å gi konkrete råd siden jeg ikke vet hva du har angst for, men finnes det en måte du kan delvis eksponere deg, slik at angsten blir litt mildere, og at du kan øke gradvis? Jeg hadde veldig flyskrekk før. Det ble verre og verre. Men jeg ville ikke at angst skulle ta over livet mitt, så jeg flydde likevel. Tilslutt fikk jeg angstanfall. Jeg sa til meg selv under angstanfallet at det ikke er farlig å ha hverken angstanfall eller å fly, og jeg fortsatte å ha denne holdningen til angsten etterpå der jeg tenkte at det er irrasjonelt. Neste gang jeg flydde var angsten helt borte! Jeg tenkte kanskje denne erfaringen kunne hjelpe deg på noe vis Har du prøvd å ringe f.eks mental helse eller kirkens sos og se om du kan få noen tips? Anonymkode: e7c20...9bf Jeg har angst for å være hjemme alene om natten.. føler meg så jævlig patetisk liksom, er voksen. Kroppen bare fryser til og nekter meg å sove selvom jeg dør av søvne. Hører alle lyder, leter ette skygger osv. Alarm, naboer er hjemme, likevel er jeg redd. Selvom jeg vet at jeg er trygg. Helt jævlig å føle seg så redd. Det som var rart denne gangen er at det fortsatte på dagtid idag noe som aldri har skjedd før snakket med mentalhelse på chat igår kveld og ble litt roligere av det, men med en gang vi avsluttet samtalen så var det som om jeg glemte alt vi snakket om. Anonymkode: 048c4...109
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #10 Skrevet 14. juli 2021 Helt normalt. Slik er det med meg også. Angst og uro - rett på do. Løs mage. Flere jeg kjenner har det slik. håper angsten din roer seg ned og at du kan få kontroll over den. Angst er så sinnsykt vondt. Anonymkode: d3b1f...d8d
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #11 Skrevet 15. juli 2021 Er sånn her også. Anonymkode: 29c9c...ce0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå