Gå til innhold

Hvordan få han til å ta steget?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Advarsel, LGBTQ post.

Veldig komplisert situasjon. Jeg er gutt, og har fått sterke følelser for bestevennen min som er samme kjønn.

Jeg føler vi har et veldig nært forhold, og at vi tillater oss en del som jeg vil omtale som flørting.

Det går på stryking, klapping, fysisk nærkontakt, som går over grensen for hva jeg anser som vanlig mellom to gutter. 

Vi har holdt på slik i noen år, og stadig testet grenser. Men i det siste føler jeg det har blitt av en mer intim karakter.

Han kan plutselig kose med håret mitt, eller stryke meg i ansiktet og kommentere hvor fin jeg er, eller hvor mykt og deilig det er å stryke meg i ansiktet.

Hadde jeg vært jente, hadde jeg jo ikke vært i tvil om at det var følelser inne i bilde. Men siden vi begge er gutter, blir jeg usikker og redd.

Tørr liksom ikke håpe på at han også er homofil. Og siden han er den beste vennen jeg har, og en venn jeg ikke ønsker å miste, så tørr jeg liksom ikke ta steget. Han vet ikke at jeg er homofil, fordi jeg er ganske langt inne i skapet.

Men de gangene han holder og stryker meg i ansiktet, så tenker jeg, hvorfor kan han ikke bare lene seg inn og kysse meg.

Så det jeg spør om. Er vel egentlig. Hva skal jeg gjøre for at han skal tørre å ta steget. For at han skal kysse meg, eller noe, dersom han faktisk er homofil han også. 

Hva tenker dere. Jeg er redd, usikker, alt jeg vet er at jeg ikke vil gjøre noe dumt så jeg mister bestevennen min. Men samtidig så elsker jeg han, og det har jeg vel egentlig gjort i flere år. Og det blir bare sterkere når han sender de signalene som han gjør nå.

Hjelp. Hva gjør jeg?

Anonymkode: a497e...571

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal selv ta steget og kysse ham når han stryker på deg. Klart han vil det.

Skrevet (endret)

Åh, så søt du er :rodmer: Dette er de aller beste trådene - når man skjønner to personer er i ferd med å finne hverandre. 

Skjønner godt at du syns dette er vanskelig. Jeg tror også, som den over, at du nokså trygt kunne tatt det første steget. Men et "mellomsteg" på veien er faktisk å bare fortelle at du er homofil. Da burde han kunne fortelle det samme tilbake, i alle fall etter å ha tenkt seg litt om, tror du ikke? Uansett så vil han med den kunnskapen i alle fall ha et bevisst forhold til hvilke signaler han sender ut når han gjør de tingene du beskriver her. Men igjen - alt tyder jo på at han allerede er veldig bevisst på det ;)

Masse lykke til kjære deg ♥️

Endret av Hippogriff
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

For meg høres det ut som slik det var mellom meg og mannen min. 

Vi var bestevenner. Og det å ta første skrittet var ufattelig skummelt. Vel så var vi jente og gutt. Men tenk om vi hadde misforstått signalene til hverandre, hva ville skje med vennskapet da?

Det er nok like skummelt for heterofile bestevenner. Man vet jo at den andre parten foretrekker ett kjønn, så man har halvert andelen mennesker de foretrekker- men det betyr jo ikke at han skal like akkurat meg på den måten..  

Vel. En av oss turde tilslutt å kysse den andre.  (I edru tilstand - noe jeg er ufattelig glad for). Og nå sitter vi her 20 år senere og er fremdeles bestevenner og samtidig svært lykkelige ektefeller. 

Det er ikke vanlig å stryke venner på den måten. Det er kun vanlig å stryke slik på venner man faller for. 

Om du velger å si at du er homofil, eller om du velger å bare stryke forsiktig tilbake, eller lene deg mot ham- det må være opp til deg. 

Men lykke til uansett!  ❤🏳️‍🌈

Anonymkode: ede43...4f1

• Liker 4
Skrevet

Fortell at du er homofil, så ser du hva han gjør! Lykke til :) 

Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.7.2021 den 5.14):

Advarsel, LGBTQ post.

Veldig komplisert situasjon. Jeg er gutt, og har fått sterke følelser for bestevennen min som er samme kjønn.

Jeg føler vi har et veldig nært forhold, og at vi tillater oss en del som jeg vil omtale som flørting.

Det går på stryking, klapping, fysisk nærkontakt, som går over grensen for hva jeg anser som vanlig mellom to gutter. 

Vi har holdt på slik i noen år, og stadig testet grenser. Men i det siste føler jeg det har blitt av en mer intim karakter.

Han kan plutselig kose med håret mitt, eller stryke meg i ansiktet og kommentere hvor fin jeg er, eller hvor mykt og deilig det er å stryke meg i ansiktet.

Hadde jeg vært jente, hadde jeg jo ikke vært i tvil om at det var følelser inne i bilde. Men siden vi begge er gutter, blir jeg usikker og redd.

Tørr liksom ikke håpe på at han også er homofil. Og siden han er den beste vennen jeg har, og en venn jeg ikke ønsker å miste, så tørr jeg liksom ikke ta steget. Han vet ikke at jeg er homofil, fordi jeg er ganske langt inne i skapet.

Men de gangene han holder og stryker meg i ansiktet, så tenker jeg, hvorfor kan han ikke bare lene seg inn og kysse meg.

Så det jeg spør om. Er vel egentlig. Hva skal jeg gjøre for at han skal tørre å ta steget. For at han skal kysse meg, eller noe, dersom han faktisk er homofil han også. 

Hva tenker dere. Jeg er redd, usikker, alt jeg vet er at jeg ikke vil gjøre noe dumt så jeg mister bestevennen min. Men samtidig så elsker jeg han, og det har jeg vel egentlig gjort i flere år. Og det blir bare sterkere når han sender de signalene som han gjør nå.

Hjelp. Hva gjør jeg?

Anonymkode: a497e...571

Snakker sammen.

AnonymBruker
Skrevet

Ble helt varm i hjertet av å lese dette🥰

Anonymkode: ca577...59b

• Liker 2
Skrevet

Men han andre har jo tatt første steget. Kyss ham du, og/eller stryk tilbake

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...