AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #1 Skrevet 13. juli 2021 Jeg har kjøpt meg menskopp og er veldig fornøyd Men jeg lurer på hvordan dere andre gjør det med rengjøring. Feks om morgenen (da har jeg hatt den inne hele natta) tar jeg den ut og rengjør den. Rengjør først hendene så klart. Tar den ut mens jeg sitter på do. Da må jeg legge bind i trusa når jeg går til vasken for å rengjøre den. Skyller den godt, henter intimsåpe i dusjen og vasker med det. Tørker den godt før jeg setter meg på do igjen for å sette koppen inn igjen. Fjerner bindet. Føler dette er sløsing med bind, men jeg må jo ha «noe» der når menskoppen er ute.. Gjør det samme på kvelden. Vasken er noen meter unna doen, så jeg får ikke gjort denne prosessen mens jeg sitter. Det tar ikke lang tid, men jeg syns det er kronglete sammenlignet med feks tamponger. Jeg er så mye mer fornøyd med menskopp på alle andre områder, så jeg håper denne «rutinen» morgen og kveld kan gjøres enklere. Hva gjør dere andre? Dere som rengjør den i dusjen, tørker dere den før dere setter den inn? Eller gjør det ikke noe om den er litt fuktig? Anonymkode: 952af...ffb
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #2 Skrevet 13. juli 2021 Tømmer den 2-3 ganger om dagen, om morgenen rengjør jeg og setter den inn i dusjen. 👍 Ellers rengjør jeg den i vasken, legger bare litt dopapir i trusa så lenge. Har ikke brukt bind på tre år, elsker menskoppen min! Hender jeg bruker truseinnlegg dersom blødningen er ekstra kraftig de to første dagene, bare for å føle meg trygg. Anonymkode: 4e53d...878
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #3 Skrevet 13. juli 2021 Tar den alltid ut i dusjen og rengjør både meg selv og koppen. Gjør ikke noe om den er litt fuktig når den settes inn. Er jeg en plass jeg ikke skal/kan dusje så bare tømmer jeg den i do,og evt tørker utsiden med dopapir før jeg setter den inn igjen. Anonymkode: 0e19f...79a
Teyla Skrevet 13. juli 2021 #4 Skrevet 13. juli 2021 Gjør det jeg skal på do. Har tatt av meg bukse og truse helt. Reiser meg kjapt og vasker og tørker hendene. Setter meg på do igjen. Tar ut kopp, tømmer innholdet i do, tørker ut restene med dopapir. Reiser meg til vasken, skyller koppen i kaldt vann, presser vann gjennom hullene for å åpne dem. Rister lett av vannet, setter meg på huk og plasserer koppen tilbake i skjeden. Setter altså inn våt kopp, synes den glir bedre da. Og siden det går så raskt fra tømming til innsett trengs det ikke noe i mellomtiden. Har mistet koppen i do to ganger, så tør ikke sette den inn mens jeg sitter der 😆
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #5 Skrevet 14. juli 2021 Passer på at jeg har rene hender. Går på do og gjør mitt fornødne hvis jeg trenger det. Tørker meg. Har klart litt papir i hånda. Tar ut koppen, tømmer den i do. Tørker av koppen og underlivet med papiret i hånda. Vralter bort til vasken der jeg skyller koppen. Setter meg på huk og setter inn koppen igjen. Vasker henda. Hvis jeg er på et sted uten vask i samme rom som doen, tørker jeg bare koppen med papir før jeg setter den inn igjen. Anonymkode: 4668e...e54 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #6 Skrevet 14. juli 2021 Du trenger ikke å bruke intimsåpe, det holder med vanlig håndsåpe! Du trenger heller ikke å tørke den før du setter den inn, det er jo fuktig dit den skal inn! Jeg vasker den og setter kranen på veldig varmt vann, holder den under i noen sekunder slik at den blir varm og så setter jeg den inn igjen, dette for at den er myk nok for å brettes og dyttes opp igjen. Blør du så mye at du må bruke bind? Kan du ikke bare ta litt dopapir og legge i trusen? Anonymkode: 09ef4...c0b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå