Gå til innhold

Sliter med bukfett etter graviditet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, før jeg ble gravid var jeg helt bormalvektig, like ved grensen til undervektig. Men etter jeg ble gravid, gikk kiloene så vidt ned før det gikk opp igjen. Jeg har lagt på meg litt her og der, men det verste er bukfettet. Uansett hvor mye jeg kutter ned på sukker, melk, mel og salt, gir det lite utslag. Har gått flere måneder med redusert av alt dette. Jeg drikker ikke alkohol.

Er det noe spesifikt man kan gjøre for å bli kvitt dette? Jeg er så lei. 😭

Anonymkode: b3964...fdb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du telt kalorier? Vei absolutt alt du spiser og drikker i løpet av en dag, i en uke. Ikke gjør om på kostholdet her, for du må finne «synderne». 

Anonymkode: f7600...6ef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du telt kalorier? Vei absolutt alt du spiser og drikker i løpet av en dag, i en uke. Ikke gjør om på kostholdet her, for du må finne «synderne». 

Nei, jeg er veldig redd for å havne i dårlige vaner (hadde spiseforstyrrelse som ung). Men jeg kan begynne å notere og få eventuelt samboer til å gå gjennom kalorier..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Nei, jeg er veldig redd for å havne i dårlige vaner (hadde spiseforstyrrelse som ung). Men jeg kan begynne å notere og få eventuelt samboer til å gå gjennom kalorier..

Ah, ja da skal du være forsiktig ja. Har du snakket med lege om dette? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hei, før jeg ble gravid var jeg helt bormalvektig, like ved grensen til undervektig. Men etter jeg ble gravid, gikk kiloene så vidt ned før det gikk opp igjen. Jeg har lagt på meg litt her og der, men det verste er bukfettet. Uansett hvor mye jeg kutter ned på sukker, melk, mel og salt, gir det lite utslag. Har gått flere måneder med redusert av alt dette. Jeg drikker ikke alkohol.

Er det noe spesifikt man kan gjøre for å bli kvitt dette? Jeg er så lei. 😭

bukplastikk...... Leste det koster ca 60.000kr.. Greit å være helt ferdig med unger først i så fall.. For tror ikke man kan utføre det mer enn en gang pga arrvev og sånn.

Anonymkode: f0a55...46f

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

bukplastikk...... Leste det koster ca 60.000kr.. Greit å være helt ferdig med unger først i så fall.. For tror ikke man kan utføre det mer enn en gang pga arrvev og sånn.

Anonymkode: f0a55...46f

Null problem å ta bukplastikk flere ganger. 

AnonymBruker
Skrevet

Hyporessiv trening! Jeg hadde det akkurat som deg, jeg gikk ned kiloene, men magen var et problem. Jeg hadde rett og slett ikke kontroll på kjerne, buk og bekkenbunn. Hyporessiv trening er det nærmeste «punktslanking» du kommer. 

Anonymkode: 8aa2c...781

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er da helt vanlig at kvinner får litt "torskemage" etter fødsel.

Anonymkode: bf2df...a28

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ah, ja da skal du være forsiktig ja. Har du snakket med lege om dette? 

Har ikke tatt det opp enda, men vurderer det neste gang jeg trenger time. Kvier bare litt for å ta opp slike temaer, da man hører så mange historier av damer som tar opp vekt o.l. med legen og bare blir avvist.

Skrevet

Ryddet for brukerdebatt, brukerangrep, krenkende innlegg og innlegg av bruker som utgir seg for å være flere personer, og svar til dette. 

_popcorn_, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...