Gå til innhold

Broren min sin dame ligner på ... meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Familieselskap igjen, litt sånn slekt og diverse hvor ikke alle kjenner hverandre så godt, og som vanlig spørsmål om jeg og dama til broren min er søstre. Eller tvillinger. Jada, vi er ganske like. Det er nesten litt flaut. Hun er helt grei, ikke noe problem, foruten dette snakket og hintene om det er en spesiell grunn til at han har funnet seg en «kopi» av søsteren sin. Men er vel bare noe jeg må leve med? De har nylig fått barn, så ser ut til å være varig.

Anonymkode: 63c26...ddc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vanlig at folk finner seg noen som ligner på dem selv eller et familiemedlem. Noe med tryggheten ved det kjente.

Anonymkode: 9a5df...6ad

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ligner også på siste damen min bror hadde. 

Anonymkode: 4fe0c...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! Min bror har også fått seg dame som ligner på meg, visstnok både i utseende og visse personlighetstrekk. Ville ikke tatt det så tungt om keg var deg. Var verre da jeg innså at min kjæreste ligner på pappa.

Anonymkode: 520bd...c3e

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun likner på deg, likner hun antakelig på broren din også? Det er faktisk ganske normalt å bli tiltrukket av noen med like trekk som en selv.

Men utseende er jo bare én side av en person. Hun er sikkert forskjellig fra deg på andre måter.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et vennepar av meg blir ofte tatt for å være søsken, tror ofte folk faller for noen som er lik seg selv.

Anonymkode: dd850...60a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig vanlig at damer finner mannfolk som ligner på sin far iallfall. så tenker det er helt normalt, du får ta det som et relasjonelt kompliment! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, det er veldig vanlig at folk finner kjærester som ligner på familiemedlemmer, man tiltrekkes nettopp av de gode egenskapene og tryggheten man forbinder med sin egen familie 🙂 Så ikke noe rart med det. 

Anonymkode: 1b216...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er verre med de som finner seg kjæreste som ligner på seg selv, synes jeg. 
 

Skriker jo selvdigger. 🙈🙈🙈

Anonymkode: 4fe0c...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vanlig og ikke noe å tenke mer over. Folk er så teite som hinter om sånt. 

Anonymkode: 08416...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Veldig vanlig og ikke noe å tenke mer over. Folk er så teite som hinter om sånt. 

Anonymkode: 08416...495

De hinter ikke. De tror faktisk vi er søsken.

Anonymkode: 63c26...ddc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er verre med de som finner seg kjæreste som ligner på seg selv, synes jeg. 
 

Skriker jo selvdigger. 🙈🙈🙈

Anonymkode: 4fe0c...e67

Så negativ du er da. Det er vel snarere at det er kjent og trygt. Giftastycke heter det på svensk. 
 

Bodde en periode i et område med mange homofile menn. Der lignet partnere veldig ofte på hverandre, og klar - om en fyr likte en spesiell frisyre, tatoveringer og skjorter ville han jo både ha det selv og falle for typer med det samme. Betyr ikke at det var selvdigging.

Anonymkode: f6bd6...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Typen min ligner på broren min, noen ganger altfor mye. Skulle ønske det ikke var tilfelle, men man styrer ikke hvem man faller for.. 

Anonymkode: cbc36...cd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann er ikke i nærheten av utseende eller personligheten til min bror. Min bror er typisk tilhenger av FRP, konspirasjonsteoretiker, gått livets harde skole, er oppfarende og blir fort sint. 

Min mann er strake motsetningen, er rolig, fornuftig, reflekter og tålmodig, høyt utdannet osv 

Anonymkode: 0b12b...db9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min samboer likner ikke på mine søsken, men vi er halvsøsken da. Derimot har vi flere ganger fått kommentarer på at vi ligner på hverandre!! 🙈 

Ser det ikke selv da, men når flere uavhengig av hverandre har sagt det, så... Er det vel noe i det. Mulig det handler mest om at vi er på samme sted på "skalaen"? Ikke akkurat en 10er noen av oss, for å si det sånn. 

Anonymkode: f5f9d...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bildene fra forlovelsen var Mette Marit og Haakon så like at de så ut som søsken. Kanskje derfor Haakon senere har anlagt skjegg …

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (12 timer siden):

På bildene fra forlovelsen var Mette Marit og Haakon så like at de så ut som søsken. Kanskje derfor Haakon senere har anlagt skjegg …

Hehe, ja det har jeg også tenkt.

Og se på dette bildet feks?

image.jpeg.c514bde6e84cc921ace1184949261efc.jpeg

Anonymkode: 27d45...4d2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg den eneste som kun reagerer på at folk i -familieselskap- spør om de er søsken? 
 

Anonymkode: b62a7...c09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...