AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #1 Skrevet 12. juli 2021 Fikk det i helgen, og fikk akutt time idag. De måtte tømme betennelsen ut fra tannen. Nå i kveld ehar jeg stoooore smerter. Noen som vet hvor lenge dette varer? Kan ikke få tak i tannlege nå. 😣 Anonymkode: 53898...396
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #2 Skrevet 12. juli 2021 Du fikk vel antibiotika også? Og smertestillende? Anonymkode: dd597...cdf
L.F Skrevet 12. juli 2021 #3 Skrevet 12. juli 2021 Fy faen, høres jævlig ut! Hva slags smertestillende har du tatt? Er det ikke tannlegevakt i nærheten?
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #4 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Fikk det i helgen, og fikk akutt time idag. De måtte tømme betennelsen ut fra tannen. Nå i kveld ehar jeg stoooore smerter. Noen som vet hvor lenge dette varer? Kan ikke få tak i tannlege nå. 😣 Anonymkode: 53898...396 Vet ikke om det er lov å skrive her, men ta både Ibux og Paracet når du tar smertestillende. Jeg fikk beskjed av tannlege da jeg hadde tannrotbetennelse om at det er helt greit å gjøre, og det fungerer bedre enn å ta bare en av delene. Anonymkode: 21a8f...f8f 1
indigob Skrevet 12. juli 2021 #5 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vet ikke om det er lov å skrive her, men ta både Ibux og Paracet når du tar smertestillende. Jeg fikk beskjed av tannlege da jeg hadde tannrotbetennelse om at det er helt greit å gjøre, og det fungerer bedre enn å ta bare en av delene. Anonymkode: 21a8f...f8f Er du medisinsk helsepersonell som kan anbefale noe sånt ? Man skal ikke blande smertestillende. det finnes døgnåpen legevakt som kan gi råd ang smerter, ikke anbefal medisiner med mindre du har peiling. Ts : ring legevakt, spesielt hvis du har feber og andre plager. Hvis ikke, ring tannlegen imorgen. Det burde ikke gjøre så vondt dersom betennelsen er ute av roten og dem boret igjen. 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #6 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Du fikk vel antibiotika også? Og smertestillende? Anonymkode: dd597...cdf Nei😣😣 fikk beskjed om å bare ta paracet og ibux. Hjelper lite. Så inderlig vondt. Anonymkode: 53898...396
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #7 Skrevet 12. juli 2021 indigob skrev (11 minutter siden): Er du medisinsk helsepersonell som kan anbefale noe sånt ? Man skal ikke blande smertestillende. det finnes døgnåpen legevakt som kan gi råd ang smerter, ikke anbefal medisiner med mindre du har peiling. Ts : ring legevakt, spesielt hvis du har feber og andre plager. Hvis ikke, ring tannlegen imorgen. Det burde ikke gjøre så vondt dersom betennelsen er ute av roten og dem boret igjen. Trodde heller ikke det skulle gjøre så vondt. Det dunker og smertene er i hele kjeven. Ikke feber. Fikk beskjed om at jeg måtte ringe hvis jeg ble hoven i ansiktet, ellers så skulle det være vanlig å ha vondt. Men dette er jo illevondt. Anonymkode: 53898...396
A-hunter Skrevet 12. juli 2021 #8 Skrevet 12. juli 2021 Hadde det samme for tre uker siden. Tre dager med intense smerter, så gikk det over. Sidetann til ei hjørnetann. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #9 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Du fikk vel antibiotika også? Og smertestillende? Anonymkode: dd597...cdf Det er ingen automatikk i at det skal gis antibiotika. Førstevalg er å tømme abscessen slik det ble gjort. Antibiotika er indisert dersom det også er tydelig nedsatt allmenntilstand/feber. Anonymkode: 3cc6a...f1f
Gjest Fnuggolina Skrevet 12. juli 2021 #10 Skrevet 12. juli 2021 Du kan jo ringe tannlegevakt/legevakt for å høre om anbefalt smertestillende i doser? Man kan blande Paracet og Ibux jo - men mengdene må være innafor anbefaling.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #11 Skrevet 12. juli 2021 Fnuggolina skrev (6 minutter siden): Du kan jo ringe tannlegevakt/legevakt for å høre om anbefalt smertestillende i doser? Man kan blande Paracet og Ibux jo - men mengdene må være innafor anbefaling. Det kan jeg ❣ Anonymkode: 53898...396
indigob Skrevet 12. juli 2021 #12 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Trodde heller ikke det skulle gjøre så vondt. Det dunker og smertene er i hele kjeven. Ikke feber. Fikk beskjed om at jeg måtte ringe hvis jeg ble hoven i ansiktet, ellers så skulle det være vanlig å ha vondt. Men dette er jo illevondt. Anonymkode: 53898...396 bare ring med en gang dersom du har feber, blir veldig hoven eller har tilleggssymptomer. Det går sikkert bra. Jeg hadde betennelse i rota og for noen uker siden, måtte åpne, tømme og borre. Jeg hadde bare moderate smerter etter bedøvelsen gikk ut, så synes det er rart at du har så vondt.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #13 Skrevet 12. juli 2021 indigob skrev (27 minutter siden): bare ring med en gang dersom du har feber, blir veldig hoven eller har tilleggssymptomer. Det går sikkert bra. Jeg hadde betennelse i rota og for noen uker siden, måtte åpne, tømme og borre. Jeg hadde bare moderate smerter etter bedøvelsen gikk ut, så synes det er rart at du har så vondt. Ja det var det tannlegen min å sa. Skulle ikke ha så intense smerter nå. Men måtte ha pencilin imorgen. Anonymkode: 53898...396
_popcorn_ Skrevet 12. juli 2021 #14 Skrevet 12. juli 2021 Ryddet for diskusjon om medisindosering og svar til det. _popcorn_, mod
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #15 Skrevet 13. juli 2021 Fortsatt illevondt. Hjalp ikke med Paralgin ei gang. Må jeg bare ha tålmodighet? Anonymkode: 53898...396
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #16 Skrevet 13. juli 2021 Jeg hadde det samme en gang, de tømte for verk. Men det endte med at hele tanna måtte trekkes i ettertid pga smerte. Mannen min fikk også tannrot betennelse en gang. Fikk antibiotika av tannlegen, og etter ei uke var han så dårlig at han ble sendt på sykehus i ambulanse full i morfin. De trakk hele tanna. Det å ha betennelser i tannrot «kan» være skummelt, det kan føre til blodforgiftning, selv om det er sjelden. Er tanna langt bak og ikke så synlig ville jeg trekt. Anonymkode: 84da3...a6b
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #17 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg hadde det samme en gang, de tømte for verk. Men det endte med at hele tanna måtte trekkes i ettertid pga smerte. Mannen min fikk også tannrot betennelse en gang. Fikk antibiotika av tannlegen, og etter ei uke var han så dårlig at han ble sendt på sykehus i ambulanse full i morfin. De trakk hele tanna. Det å ha betennelser i tannrot «kan» være skummelt, det kan føre til blodforgiftning, selv om det er sjelden. Er tanna langt bak og ikke så synlig ville jeg trekt. Anonymkode: 84da3...a6b Huff hørtes ille ut. Er på dag 3 nå, men fikk god hjelp av en tannlege på kveldstid igår. Fjernet nerve og i tillegg tømte nok ut ny betent greie oppi der. Kjenner det fortsatt men langt ifra like vondt. Jeg tenkte tanken selv, at jeg heller vil de skal trekke tannen enn at jeg skal ha de smertene jeg hadde igår. Uheldigvis er det i tannen ved siden av fortannen. Tror og håper det går greit nå, men jeg frykter at smerten kommer tilbake. Smertene var ikke bare tannverk, de var uutholdelige. 😫 TS Anonymkode: 53898...396
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå