Gå til innhold

Knakk begge fortennene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
MapleSirup skrev (27 minutter siden):

Man trenger overhode ikke barneforsikring her i landet. Tull. Du vet visst lite om barn og tenner og velferdssystemet. 

Ts, dette regnes som yrkesskade da det skjedde på skolen. Men «skled på isen»? Det må vel være en stund siden?

Eh du vet nok lite om barn og velferdssystem 

Anonymkode: dd2c1...8c7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Har dere i det hele tatt satt dere inn i hva denne forsikringen tilbyr langt ut over hva det offentlige Norge kan? 

Privat hjelp. Akutt hjelp. Tjenester som ikke dekkes av det offentlige. Bedre tilbud enn det offentlige kan tilby. Til og med solid bistand og støtteordninger ved alvorlig skade og uføre som kan sikre barnet et godt liv. 

Greit nok om man har god råd og kan dekke slikt direkte selv. Men om ikke synes jeg det er uforsvarlig å kun lene seg på det offentlige, selv i Norge. 

Anonymkode: 14f52...2ff

Enig med deg, det er altfor mange med barn som er funksjonshemmet son har fått kjenne på dette, som trodde velferdssamfunnet skulle betale , sånn er det ikke

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eh du vet nok lite om barn og velferdssystem 

Å? Men du har ingen begrunnelse for angrepet? Ikke svar. Du blir ikke bedre etter dette.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
MapleSirup skrev (3 minutter siden):

Man følger opp skolen?

Hva mener du med betale? Hva mener du med «barnet har det vondt? Tannlegen er gratis!! Hvorfor skal barnet ha det vondt? 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det står ingen ting om at barnet har vondt, og ikke allerede har fått hjelp hos tannlegen. Tvert om, det står at tannlegen har nevnt dette ned forsikring, sannsynligvis da barnet var til akuttkinsultasjon for skaden. Har ikke skolen meldt det inn, kan de fremdeles gjøre det, og tannlegen kan uansett melde dette som yrkesskade til NAV, så kan NAV purre på skolen.

Anonymkode: 0ae7d...52c

Kontakter tannhelsetjenesten i kommunen så barnet får umiddelbar behandling. Det er som bekjent gratis for alle barn. 
Krangler med skolen etterpå hvis det mot formodning er nødvendig. 

Anonymkode: f0855...ea1

Jeg får vondt av disse barna som er barn av foreldre som tror at det offentlige dekker alt. Eller foreldre som bruker evigheter på å ringe rundt, finne løsninger, krangle, når hjelpen haster. 

Virkelig. Ikke få barn om dere ikke tar dere råd til en rimelig forsikring. Som sikrer god og øyeblikkelig hjelp. Som kan sikre barnet et godt liv om uhellet er ute. 

Jeg blir direkte uvel av slike som dere. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er forsikret gjennom skolen.

Men du har vel barneforsikring? Hva hadde du gjort om ulykken ikke hadde skjedd på skolen? Og ikke minst - offentlige ordninger og forsikringer er ofte en "minimumsordning", man ønsker jo best mulig behandling for barna, noe en slik forsikring sikrer. 

Mhm , jeg skadet en tann da jeg var 12 år utenom skoletid , måtte ha implantat og den har foreløbig kostet meg langt over 100 000, fikk 8000 i støtte fra nav og der var det.. Mine foreldre angrer på at de ikke hadde forsikring 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
MapleSirup skrev (1 minutt siden):

Å? Men du har ingen begrunnelse for angrepet? Ikke svar. Du blir ikke bedre etter dette.

Eh skjerp deg , dette har jeg mer peiling på enn deg hverfall 

Skrevet

Eh skjerp deg , dette har jeg mer peiling på enn deg hverfall 

Ok. Jeg har jo din påstand som bevis.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg får vondt av disse barna som er barn av foreldre som tror at det offentlige dekker alt. Eller foreldre som bruker evigheter på å ringe rundt, finne løsninger, krangle, når hjelpen haster. 

Virkelig. Ikke få barn om dere ikke tar dere råd til en rimelig forsikring. Som sikrer god og øyeblikkelig hjelp. Som kan sikre barnet et godt liv om uhellet er ute. 

Nå snakker vi om tannskader, så jeg forstår ikke hvorfor du maser om forsikring i dette tilfellet, når skaden har skjedd i skoletiden, og tannbehandling for barn 0-18 år er gratis.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mhm , jeg skadet en tann da jeg var 12 år utenom skoletid , måtte ha implantat og den har foreløbig kostet meg langt over 100 000, fikk 8000 i støtte fra nav og der var det.. Mine foreldre angrer på at de ikke hadde forsikring 

Nav dekker da ikke noe gjennom yrkesskade hvis skaden har skjedd utenfor skoletid.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det handler ikke om å «ikke ha råd». Det er en forenkling av det overordnede bilde og om du hadde hatt bien politisk eller samfunnsfaglig innsikt så ville du visst at det er sterk uenighet om hvordan fordeling av goder skal være. Svart/hvit-argumentasjon som ikke engang er bunnet i kunnskap er platt…. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå snakker vi om tannskader, så jeg forstår ikke hvorfor du maser om forsikring i dette tilfellet, når skaden har skjedd i skoletiden, og tannbehandling for barn 0-18 år er gratis.

Funker det bra for TS, tenker du? Ut i fra HI? 

Er jo det jeg skriver. At skolens forsikring dekker. Men at man selvfølgelig har en privat forsikring i tillegg, som sikrer rask, øyeblikkelig, og god hjelp. Som også varer. 

AnonymBruker
Skrevet
MapleSirup skrev (1 minutt siden):

Det handler ikke om å «ikke ha råd». Det er en forenkling av det overordnede bilde og om du hadde hatt bien politisk eller samfunnsfaglig innsikt så ville du visst at det er sterk uenighet om hvordan fordeling av goder skal være. Svart/hvit-argumentasjon som ikke engang er bunnet i kunnskap er platt…. 

og det innlegget forstod jeg ikke en gang.... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Alle må ringe tannlegen!! Du er uvitende og fordømmende. Det blir jeg uvel av.

• Liker 2
Skrevet

og det innlegget forstod jeg ikke en gang.... 

Det forundrer meg ikke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Glemte å legge til at jeg har hatt forsikring på mitt nå voksne barn, men vet at det hadde vært null å hente her om h*n hadde skadet tennene i skoletiden.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Funker det bra for TS, tenker du? Ut i fra HI? 

Er jo det jeg skriver. At skolens forsikring dekker. Men at man selvfølgelig har en privat forsikring i tillegg, som sikrer rask, øyeblikkelig, og god hjelp. Som også varer. 

Du får rask, øyeblikkelig og god hjelp på enhver offentlig tannklinikk dersom barnet skader seg. Det er bare å troppe opp eller ringe. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du får rask, øyeblikkelig og god hjelp på enhver offentlig tannklinikk dersom barnet skader seg. Det er bare å troppe opp eller ringe. 

Slik som TS nå får? 

Skrevet

Jepp. Det får man😊

• Liker 1
Skrevet (endret)

Slik som TS nå får? 

Ja. Tror du forsikring hjelper de som ikke ringer tannlegen?? At de kommer hjem til deg og henter deg?

Hvor står det at TS sitt barn ikke har fått hjelp og går og lider? Siden du stadig refererer til uansvarligheten her?

Endret av MapleSirup
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Slik som TS nå får? 

Skaden har vel skjedd tidligere. Så vidt meg bekjent har skolen ferie nå, og det er ikke is ute. Jeg går ut fra at ts har skaffet hjelp til barnet sitt for lengst.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...